Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sånn kan du legge inn nye hurtigladere i NAV-systemet på e-GOLF

Startet av ohkaasa, onsdag 28. desember 2016, klokken 23:37

« forrige - neste »

ohkaasa

Hei, sikkert ett dumt spørsmål som muligens er svart på før, men jeg spør likevel. Vi fikk med en slik nødlader, ikke den gule bøtta, men en litt mindre svart en. Når kone skulle prøve å lade med den på jobb, så vil den ikke lade. (stikket funker, for hun fikk noen andre med en annen ladekabel til å prøve, og den ladet) Det er kun vanlige schuko kontakter på jobben hennes. Det er såvidt jeg vet IT nett der, men denne laderen skal jo funke på det, det er jo det transformatoren er til. For ordens skyld, den funker fint hjemme, ,men etter at vi fikk montert opp hjemmeladeren, så har vi jo ikke brukt den.

Noen som har tips om hva det kan være?

zbk

Dårlig jording og en annen bil som er mindre følsom for jordingsfeil?

Hvilken type feilmelding var det? Den vanlige røde Check Connection?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

HCO

Dere vet det antakelig, men boksen må settes i stikkontakten først. Så må man vente et par sekunder på grønt lys, før man kopler type2-kontakten til bilen.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

ohkaasa

Sitat fra: zbk på mandag 07. november 2016, klokken 12:14
Dårlig jording og en annen bil som er mindre følsom for jordingsfeil?

Hvilken type feilmelding var det? Den vanlige røde Check Connection?

Det vet jeg ikke, skal spørre kona om hun husker :)

ohkaasa

Sitat fra: HCO på mandag 07. november 2016, klokken 12:38
Dere vet det antakelig, men boksen må settes i stikkontakten først. Så må man vente et par sekunder på grønt lys, før man kopler type2-kontakten til bilen.

Du skal ikke se helt bort ifra at kona kan feks ha koblet type2 kontakten i bilen før hun plugget i stikket, må sjekke opp det også

bjaolsen

Ser på Zoe på FB at det er en feil i programvaren på noen av disse svarte bøttene som gjør at de ikke vil starte når det er under 0 grader
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

HCO

Sitat fra: bjaolsen på fredag 11. november 2016, klokken 09:19
Ser på Zoe på FB at det er en feil i programvaren på noen av disse svarte bøttene som gjør at de ikke vil starte når det er under 0 grader

Jeg testet min bøtte nå, etter å ha latt den stå ute i noen minusgrader. Den fikk IKKE grønt lys.

Har sendt mail til Nofuel, håper de finner en løsning.

nofuelno

Sitat fra: bjaolsen på fredag 11. november 2016, klokken 09:19
Vi har fått tilbakemeldinger om at når temperaturen kryper under -5,
så slår temperatursensor inn og lampe lyser rødt.
Enkelte har løst dette ved at de har skrudd opp boksen og plugget fra sensoren nå i vinterhalvåret,
men vi jobber aktivt med å endre EVSE programvaren slik at dette blir løst permanent.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

bositron

@nofuelno :
Har dere fått inn "svarte ladebøtter" som virker om vinteren?

Eventuelt når forventer dere å få inn fungerende "ladebøtter til ZOE"?

HCO

Nofuel.no fikser bøttene kostnadsfritt. Kun en sensor som må skiftes. Min ble fikset før jul, jeg bare kjørte innom der (Fornebu).

Rav4_EV

Ingen sensor som må skiftes. Kun en programoppdatering. ;D

Nofuel har dem på lager.

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

HCO

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 07. januar 2017, klokken 10:54Kun en programoppdatering.
Sånn var det ja. De ordner det iallefall på 5 minutter.

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Tormy

Hei,

Gjelder dette bare den svarte laderen, eller også den gule ladebøtten? Jeg står "fast" på jobb nå... Skulle lade med bøtta på jobb men får bare blinkende rødt lys i displayet og "Check connections". Plugger først i uttaket på veggen, ser at jeg får grønt lys på bøtta og kobler så til bilen. Starter med ongoing control eller noe sånt og så begynner lyset i ladeluka å blinke rødt og feilmeldingen vises på bilens display.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA