Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er varmekilden i trilling - iOn?

Startet av lettrus, onsdag 28. desember 2016, klokken 22:17

« forrige - neste »

lettrus

Jeg er noen ganger plaget med at antispinn lyser orange + bil med utropstegn. Det går bort når jeg skrur av og på. I det siste kommer det oftere og det må kanskje 2-3 omstarter til før det går bort. Ikke så praktisk nå som det er glatt.

Noen tips til hva som kan være galt - hadde vært greit å slippe verksted.

psyfoon

Har ingen tips til hva som kan være galt, men har opplevd dette en gang for et par uker siden på min 2015 i-miev også. Skal på første service om et par uker nå så da tenkte jeg å varsle verkstedet om hendelsen og se om de finner noen feilkoder som kan forklare det. Hvis de gjør det så poster jeg selvfølgelig her på forumet  :) Håper du finner utav det  :)
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Muraren

Har dette problemet på min zero, har hatt bilen inne 3 eller 4 ganger og skal inn igjen til tirsdagen. Det startet med at airbaglampen lyste, byttet sensor 2 ganger og denne feilen forsvant. Men da kom varslet på antispinnen og det gule varslet med bilen på.....

Håper de klarer å få ordnet dette nå, begynner å bli lei av å fly på verkstedet..... Dette har ikke kostet meg noe, men jeg gjør meg noen tanker mtp. når garantien utløper og hva som kan dukke opp da.

Ellers jeg jeg fornøyd med bilen, kjører 4-4,5 mil hver dag i mer eller mindre bare kø. Så valget med el-bil kunne ikke passet bedre. 
14 mod Z-zero,

TB

Sitat fra: lettrus på mandag 07. november 2016, klokken 09:50
Jeg er noen ganger plaget med at antispinn lyser orange + bil med utropstegn. Det går bort når jeg skrur av og på. I det siste kommer det oftere og det må kanskje 2-3 omstarter til før det går bort. Ikke så praktisk nå som det er glatt.

Ref. andre trådar - det er fleire som har erfart at ABS / ESP lamper lyser når det er kaldt. For min del skjer det ikkje før ved ca -14 grader. Ved å starte bilen, kjøyre litt - slå av / på så løyser det seg. Verkstad har ikkje funne ut av årsaken, sjølv om lampen lyste når eg var innom.

Er andre som har fått bytta ulike sensorar for abs, vinkel på hjul osv.

Om feilen oppstår under kjøyring, dvs bilen starter normalt - så oppstår feilen kan årsaken være defekt bremselys, eller at pærer er bytta til LED. Dermed trur bilen bremselyset er defekt. Fleire har rapportert dette.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

65lars

Sitat fra: TB på tirsdag 15. november 2016, klokken 23:07
Sitat fra: lettrus på mandag 07. november 2016, klokken 09:50

Ref. andre trådar - det er fleire som har erfart at ABS / ESP lamper lyser når det er kaldt. For min del skjer det ikkje før ved ca -14 grader. Ved å starte bilen, kjøyre litt - slå av / på så løyser det seg. Verkstad har ikkje funne ut av årsaken, sjølv om lampen lyste når eg var innom.

Er andre som har fått bytta ulike sensorar for abs, vinkel på hjul osv.

Om feilen oppstår under kjøyring, dvs bilen starter normalt - så oppstår feilen kan årsaken være defekt bremselys, eller at pærer er bytta til LED. Dermed trur bilen bremselyset er defekt. Fleire har rapportert dette.

Nyttig, takk!  !!  :)

Jeg har jo lest at noen av dere har slått av "anti-spin" - muligens også "abs" funksjonen, når det kommer til "å spinne litt rundt" på ferskt vinterføre her.
Har ikke kommet så langt, enda.  Men spinnet litt rundt her forleden da det var et par cm. sne på bakken.
:-)
Håper det ikke er en "systemfeil" i Trillingene!
Trilling, bestilt KIA

Mr.Zero

Trillingene er jo stort sett problemfrie, så de færreste vil oppleve at disse varsellampene lyser pga systemfeil. Det alle vil oppleve vinterstid, er en blinkende ESP-lampe når systemet jobber på glatta. Det både merker man og ikke minst hører... ABS lar seg ikke slå av, ESP derimot kan man slå HELT av. Da blir trillingen litt vel spennende å kjøre på glatta dersom det ikke er meningen å sladde / snurre rundt.. ::)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

65lars

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 19. november 2016, klokken 18:15
Trillingene er jo stort sett problemfrie, så de færreste vil oppleve at disse varsellampene lyser pga systemfeil. Det alle vil oppleve vinterstid, er en blinkende ESP-lampe når systemet jobber på glatta. Det både merker man og ikke minst hører... ABS lar seg ikke slå av, ESP derimot kan man slå HELT av. Da blir trillingen litt vel spennende å kjøre på glatta dersom det ikke er meningen å sladde / snurre rundt.. ::)

Takk. Gleder meg til å prøve dette.  Men her i sydlige Ostfold er det jo bare varmegrader, og ikke noe is eller snø, foreløpig! :)
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA