Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av downlow, onsdag 28. desember 2016, klokken 07:51

« forrige - neste »

nr1rayner

Husker ikke hva han heter på youtube nå, men en engelsk kar med langt hår som har Leaf og postet mange gode videoer.
I en av de tauer han en Leaf med en Leaf opp en bakke. Tungt, men det gikk visst fint.

Jeg har flere ganger tatt rulletester, startet fra 0 km/t, satt den i fri og trillet avgårde. Det skal, for bilens del, bli nøyaktig det samme som å bli slept.
Men klart, de gangene jeg gjorde det hadde jeg jo strøm igjen på batteriet  ;D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Ebe

Stop når skillpadda kommer om man vet man ikke kommer helt frem uansett altså. Så bli slept siste delen. :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Sitat fra: Olee på tirsdag 08. november 2016, klokken 16:05
Sitat fra: Ebe på tirsdag 08. november 2016, klokken 12:16
Noen som har testa å slepe med Leaf? Korte strekninger, eller dra andre opp av grøfta. Kan man bruke kroken bak? Jeg syntes den er farlig langt opp og inn, redd for å ta i bakskjermen...
Den tåler iallefall en Buddy med halv batteripakke opp enn passe bratt bakke.. Jeg brukte en sjakkel og festet mellom krok og slepetau, som funket bra. Merket at Leafen ikke likte så tung last i den lave hastigheten bakken krever (den er litt humpete og svingete..).

Så du ville egentlig ikke hekte slepetauet direkte i kroken?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Olee

Det hadde nok gått fint, men kroken på tauet mitt er forholdsvis stor, så da ble det en billig sjakkel på Biltema i tillegg. Mulig det var at jeg ikke fikk låst den helt, men nå husker jeg ikke helt hvordan kroken på Leafen ser ut  :P
Tror det var denne jeg brukte: http://www.biltema.no/no/Bat/Monteringsdeler/Sjakkel/Sjakkel-rett-2000019527/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA