Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: * DIY-request: Oppgradere WiFi-dekning *

Startet av Maiaha, tirsdag 27. desember 2016, klokken 17:16

« forrige - neste »

elektrolux

Soul'en er nå solgt. Og jeg som vurderte å oppgradere Firmabilen fra Berlingo til Soul ::)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

knut.aulie

Sitat fra: elektrolux på søndag 13. november 2016, klokken 08:48
Soul'en er nå solgt. Og jeg som vurderte å oppgradere Firmabilen fra Berlingo til Soul ::)
Kommer flere [emoji854]
Tror Soul blir et veldig gunstig bruktkjøp ettervert (desverre må jeg si som har det selv)

Maiaha

Etter mye om og men er endelig valget tatt med litt skrekkblandet fryd! Tusen takk for engasjementet, alle tips og innspill fra dere!
Kommer nok til å bruke endel tid inne på forumet for å lese meg opp, og jeg vet hvem jeg skal spørre om det er noe jeg lurer på  :)

Hansi

Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Maiaha

Sitat fra: Hansi på søndag 13. november 2016, klokken 17:48
Hva falt valget på? Gratulerer uansett :)

Takk, endte opp med den sorte 2012 Leafen jeg prøvde først ☺️

tomrh

Sitat fra: Maiaha på søndag 13. november 2016, klokken 17:31
jeg vet hvem jeg skal spørre om det er noe jeg lurer på  :)
Gratulerer med Leaf! Håper du blir så utrolig fornøyd som vi har vært. Bor jo også i "nabolaget" ditt, bare å spørre ja. :)

Btw..husk å ordne med bombrikke asap (du får krav på passeringer uten, som vanligvis blir refundert v/henvendelse). Og gjerne skaff en hurtigladebrikke fra Fortum, kjappere og enklere enn å fikle med mobilen ved hurtigladerne.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Maiaha

Sitat fra: tomrh på søndag 13. november 2016, klokken 22:08
Sitat fra: Maiaha på søndag 13. november 2016, klokken 17:31
jeg vet hvem jeg skal spørre om det er noe jeg lurer på  :)
Gratulerer med Leaf! Håper du blir så utrolig fornøyd som vi har vært. Bor jo også i "nabolaget" ditt, bare å spørre ja. :)

Btw..husk å ordne med bombrikke asap (du får krav på passeringer uten, som vanligvis blir refundert v/henvendelse). Og gjerne skaff en hurtigladebrikke fra Fortum, kjappere og enklere enn å fikle med mobilen ved hurtigladerne.

Tusen takk for alle tips og råd fra deg

tomrh

Sitat fra: Maiaha på søndag 13. november 2016, klokken 22:41
Syntes jeg hørte litt knirking over fartsdumpene da jeg var og prøvekjørte, så skal sjekke litt opp ang det bl.a.
Det knirker hos oss også i kulda, vanlig på Leaf det. Men fint om de klarer å ordne det. Andre kjente småtterier er trege vindusheiser og svakt fjernlys. Det siste fikses enkelt ved en ekstra tykk jordingsledning fra en kobling nær fjernlysets minuspol og ned til karosseriet, de fikset det på en service hos oss.
Stjørdal

sylwester

Gratulerer med ny Leaf :-)

Ang. knirking. Jeg lurte på om det var noe feil da jeg kjørte min 2012 for første gang i minusgrader, men leser man tråden Teite ting med Leaf... så er det nevnt. Så lenge det ikke er skadelig at det knirker så gjør det ikke noe for meg siden den knrikingen skjer jo oftests over fartsdumper og ikke ellers.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Maiaha

Maiaha

Sitat fra: tomrh på søndag 13. november 2016, klokken 23:18
Andre kjente småtterier er trege vindusheiser og svakt fjernlys.
Endte opp med at jeg ikke nevnte noe ang. den knirkingen, siden flere sa det var et kjent fenomen, men nå mekrer jeg dette med trege vindusheiser. Er det noe spm kan gjøres med det? Vil det evt. gi deg når det blir varmere i været?

tomrh

Stjørdal

Maiaha

mortnbh

Jeg har nå hatt en Ion i snart fire år. Den har kjørt nesten feilfritt hele tiden og den eneste feilen jeg hadde, ble fikset på garantien. Så på mange måter er jeg strålende fornøyd med bilen. Den har heller ikke tapt antall km på batteriet etter snart 100.000 km.

Jeg ville ikke vært redd for å kjøpe en brukt Ion.

Den er morsmom å kjøre, men den er jo mer eller mindre ribbet for alt du kan tenke deg av moderne komfort. Men den er billig og driftsikker og fungerer godt til pendling. Selv pendler jeg hver dag 80 km og får lade på jobben. Jeg har også brukt den til å reise Røyken Risør og Røyken Lillehammer. Må da legge inn god tid til å kjøre roligere og med flere stopp på hurtigladere.
Kjører en Peugeot Ion :-)

Astepsy

If you think about it, clen as well as ephedrine HCL will keep post cycle water levels low which could counter effect the water that might be put on by the imbalance of T to E <a href=https://fastpriligy.top/>reddit where buy priligy</a> Resveratrol supplementation

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA