Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: * DIY-request: Oppgradere WiFi-dekning *

Startet av Maiaha, tirsdag 27. desember 2016, klokken 17:16

« forrige - neste »

Maiaha

På jakt etter en elektrisk pendlerbil kom jeg først over denne her:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=85166342&fks=85166342 som jeg tenkte måtte være et bra kjøp. Lav km, lang garanti og i prisklassen jeg hadde sett for meg. Med vinterdekk og levering til Trondheim kommer den seg på 110.000,- ca

Så kom jeg over en forhandler som har kampanje på helt ny iOn til 160.400,- med 2 sett hjul.
Selv om det egentlig er over prisklassen jeg hadde tenkt meg synes jeg det er et veldig bra tilbud, er det ikke?

Og hva med denne her? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84956795

AmocoCadiz

Trillingene (ion)har hatt svært få problemer, de er morsomme og enkle biler som går og går. Minste svingradie jeg har opplevd. perfekt i trange bygater, lett å få parkert, likevel brukbar plass inni.

Du kan likegjerne kjøpe privat og få den enda litt billigere, slike halvprivate forhandlere har jo uansett ingen egne verksted å fikse problem HVIS det skulle oppstå noe.

Helt ny årsmodell er lik, så ingen ekstra funksjoner siste året (ikke DAB+ heller hvis jeg ikke tar feil?). Eneste vesentlige forskjell på gammel og ny er en forandring av batterikjemi, som man kan spekulere i hvor mye bedre den nye typen er.

En forskjell på trilling og Leaf er at Leafen blir varmere om vinteren enn trilling.

arthur

Se heller om du kan finne en Mitsubishi Miev for da får du forvarming av kupe når den står til lading og opereres med fjernkontroll, gull verdt de neste seks månedene! Og ja, vi har en sånn en og er meget fornøyde.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

handyman72

Sitat fra: arthur på lørdag 05. november 2016, klokken 07:19
Se heller om du kan finne en Mitsubishi Miev for da får du forvarming av kupe når den står til lading og opereres med fjernkontroll, gull verdt de neste seks månedene! Og ja, vi har en sånn en og er meget fornøyde.

Helt enig med den her :)

Kjøp I-Miev 2013 eller nyere. Da får du bedre lys (LED), oppgradert batteri (både størrelse og type) og ikke minst fjernstyrt oppvarming av kupe!

elektrolux

Siden du lukter på 160 000 kr er du i prisleiet der du kan kjøpe en pent brukt e-Up.

Er noen hakk opp på komfort og luksus med skikkelig rustbeskyttelse og varme i både seter og frontvindu i tillegg til heftig kupevarmer. Har og timer og app for forvarming.

http://m.finn.no/car/used/search.html?make=0.817&model=1.817.2000208&engine_fuel=0%2F4&filters=&sort=2
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

arthur

Sitat fra: elektrolux på lørdag 05. november 2016, klokken 08:38
Siden du lukter på 160 000 kr er du i prisleiet der du kan kjøpe en pent brukt e-Up.

Er noen hakk opp på komfort og luksus med skikkelig rustbeskyttelse og varme i både seter og frontvindu i tillegg til heftig kupevarmer. Har og timer og app for forvarming.

http://m.finn.no/car/used/search.html?make=0.817&model=1.817.2000208&engine_fuel=0%2F4&filters=&sort=2
e-Up.
Av nysjerrighet; hva er prisforskjellen på en Miev fra f.eks 2014 og en e-Up? Mht rustbeskyttelse, er det noe jeg spesielt bør gjøre, eller være oppmerksom på, på min Miev?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Skoda Vision iv - kølapp

mb-lynet

Skikkelig rustbeskyttelse på VW ? er det en spøk ? Mitsubishi går VW en høy gang når det gjelder rustbeskyttelse. Vi snakker tross alt ikke om gamle Mitsubishier fra 80 tallet.
Mercedes B-electric

CitB59EL

Vi var i samme situasjon før en stund siden. Valgte ny C-zero å har ikke angret! Vi har ny B klasse men bruker faktisk C-zeroen mest da den er ekstremt lett kjørt+får plass i garasjen fra 70 tallet. For å takle rust tok vi full tectyl+støydemping til 6500 kr når bilen var ny-dette anbefales på ALLE biler. Har jobbet på verksted å sett hvor ille dagens biler ruster pga salting så var aldri i tvil på en ny bil at tectyl var lurt!

Vi har gjort det samme på B klassen. Bilen blir som bonus litt stillere. Hører nå for det meste vindstøy på piggfri dekk nå på begge biler.

tutti

Sitat fra: mb-lynet på lørdag 05. november 2016, klokken 11:44
Skikkelig rustbeskyttelse på VW ? er det en spøk ? Mitsubishi går VW en høy gang når det gjelder rustbeskyttelse. Vi snakker tross alt ikke om gamle Mitsubishier fra 80 tallet.
SKREKK-EKSEMPEL: En tre år gammel Mitsubishi..http://www.dinside.no/motor/nye-biler-ruster-som-aldri-for/60968630

Maiaha

Sitat fra: elektrolux på lørdag 05. november 2016, klokken 08:38

I utgangspunktet ønkser jeg ikke å gå over 100 K, eneste grunnen til at jeg er på 160 er fordi den var helt ny, jeg ønsker i utgangspunktet å holde meg til budsjettet jeg har satt, men ble litt fristet da.. eUp har jeg blitt anbefalt, men så ikke ut som at det lå noe ute i nærområdet til den prisen nå.. forvarming høres jo fristende ut!!

Maiaha

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 05. november 2016, klokken 02:29
Trillingene (ion)har hatt svært få problemer, de er morsomme og enkle biler som går og går. Minste svingradie jeg har opplevd. perfekt i trange bygater, lett å få parkert, likevel brukbar plass inni.

Du kan likegjerne kjøpe privat og få den enda litt billigere, slike halvprivate forhandlere har jo uansett ingen egne verksted å fikse problem HVIS det skulle oppstå noe.

Helt ny årsmodell er lik, så ingen ekstra funksjoner siste året (ikke DAB+ heller hvis jeg ikke tar feil?). Eneste vesentlige forskjell på gammel og ny er en forandring av batterikjemi, som man kan spekulere i hvor mye bedre den nye typen er.

En forskjell på trilling og Leaf er at Leafen blir varmere om vinteren enn trilling.

Grunnen til at jeg heller mot forhandler er fordi eg har så ekstremt lite peiling, og det virker lettere å forholde seg til.. Jeg vet egentlig ikke hva det er lurt at jeg sjekker ved kjøp av brukt Elbil verken av private eller firma!

Fint å høre at folk er så fornøyde med trillingene, det gjør at det ikke virker så skummelt å bytte ut den lille bensindrevne jeg har :)

Maiaha

Forvarming høres fristende ut ja, men kunne ikke finne noen Miev i prisklassen min som holdt til i nærområdet!

Maiaha

Sitat fra: handyman72 på lørdag 05. november 2016, klokken 08:33

Kjøp I-Miev 2013 eller nyere. Da får du bedre lys (LED), oppgradert batteri (både størrelse og type) og ikke minst fjernstyrt oppvarming av kupe!

Er det 2013 som er det gyldne årstallet ift forvarming?

arthur

Sitat fra: Maiaha på lørdag 05. november 2016, klokken 16:02
Sitat fra: handyman72 på lørdag 05. november 2016, klokken 08:33

Er det 2013 som er det gyldne årstallet ift forvarming?

Usikker på om det er 2012 eller 2013, men uansett ble det en god endring så undersøk den enkelte bil du måtte finne for salg. Vår er fra 2014.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Skoda Vision iv - kølapp

AmocoCadiz

Forvarming er fint hvis en ikke vil skrape vinduer fra is og snø,
dessverre forsvinner varmeeffekten i kupeen etter noen minutters kjøring, slik at en uansett må bruke strøm til varmeanlegget på snødager. Forvarming er greit men ikke nødvendligvis noe dealbraker for valg av trilling. Viktigere er nok heller da å velge trilling med den nye batterikjemien som skal holde lenger og eldes med mindre raskt batteritap.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA