Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability

Startet av OleI, mandag 26. desember 2016, klokken 14:20

« forrige - neste »

Øyvind.h

#60
Eksempelvis denne: http://www.panoramaroof.com/product/tekst-om-panoramatak-sunshade-kit-med-isolasjonspaneler

Mulig man kan ordne dette langt rimeligere selv. Jeg har ikke sett behovet for dette. Skulle jeg kjøpt det ville jeg kanskje endt opp med å bruke det desember-februar, men usikker på hvorfor jeg skulle ta bryet med å montere. Måtte kanskje vært om jeg skulle ut på langtur hvor forbruk var viktig og jeg så verdien i enda bedre isolering?
For noen dager siden kjørte jeg Sandefjord-Oslo i noen få minusgrader. Da stod klimaanlegget på 20-21 grader og kupeen holdt god og stabil varme. Husker tempen da jeg ble overrasket over at den stod så lavt i det ruskete vinterværet. Selv om det naturligvis ikke akkurat var sprengkulde :)

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OlaM

Noen som har har vært plaget med kaldras fra panotak og som synes solskjerm + skumgummi eller annen isolasjon IKKE var god nok løsning? (Setter pris på tilbakemelding fra fornøyde isolatører også, selvsagt) Jeg er litt skeptisk til pano pga kulden, skiene kan jo sikkert fraktes inne i bilen likevel. Men hvis det isolerer bra nok så er det bare å gå for pano + skiboks tenker jeg, den sperrer jo for utsikten likevel.

asgeirn

Pakk en skumgummimadrass i plast og klem den mellom glasstaket og skiboksen.

DA blir det varmt nok, tenker jeg.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

madsskon

Null problem med kulde på min facelift med pano hvertfall. Prøvd ned i minus 12.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

minim

null problem på min prefacelift med panotak i -10 heller. Mye større problem at det er kaldt på bena egentlig..
-TMS 85D
-03 VW Polo

Mao

Selv mitt relativt dårlig isolerte topplokk har ikke følt kaldras fra panotaket som noe problem, verken på 2013- eller 2015-modellen. Heller ikke i -20.
Og uansett er det jo lurt å holde hodet kaldt i trafikken  ;D
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Siggen


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

lunitiks

Dude med verdens sykeste dialekt viser frem det nye glasstaket:

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

HelectriC

Sitat fra: lunitiks på lørdag 17. desember 2016, klokken 18:18
Dude med verdens sykeste dialekt viser frem det nye glasstaket:



Coolt tak! Vedr dialekt tror jeg han har talefeil, muligens hatt noe problem med tungen, operasjon eller annet.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Tuxedo

Det er ingen talefeil her.  Han har bare ikke engelsk som førstespråk.  De fleste av mine kolleger prater dårligere engelsk enn dette.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

mogu

Summen av at jeg ikke har skiboks og har hatt masse problemer med panorama taket mitt gjør at jeg har sinnsykt lyst på dette på min neste.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA