Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability

Startet av OleI, mandag 26. desember 2016, klokken 14:20

« forrige - neste »

OleI

alda

Intressant... Ser att Tesla oxå har ökat priset på vinterhjulpakkene man kan välja, ser ut att vara ca. 5000 kroner dyrare för 19" Nokian utan pigg bland annat...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Muffinman

Ville priser på de vinterdekkpakkene. Er jo 10-14.000 å spare på å kjøpe de samme dekkene og felger av lik eller høyere kvalitet et annet sted.

madsskon

Glasstak som ikke kan åpnes? Og heller ikke kan brukes med takstativ / skiboks? Hørtes ut som et vanskelig solgt produkt?
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Amoss

Hmm... Har det sneket seg inn en feil i illustrasjonsbildet til Tesla, eller har de fjernet hele bjelken i taket på glasstak utgaven?  Trodde denne bjelken var bakgrunn for de gode krasj-test resultatene, spesielt den der de "knakk" testmaskinen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

tonl

Hmm uten "bjelken" mellom b-stolpen blir ikke det mye trykk/spenning mot takglasset fra begge siden av bilen når bilen kjøres på ujevnt vei?

Torpedo Ted

Hvis glasstaket er like sotet som soltaket er det jo meningsløst.

Har kjørt Mitsubishi ASX med glasstak og synes det var utrolig flott, skikkelig lyst og luftig. Model S sine glass er så sotet at det knapt har noen virkning.

Hadde uten tvil kjøpt glasstaket om det gikk an å få det med veldig svak soting.

JorgenM

Når kommer versjonen med innebygde solceller? :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Diravi

Kan det være at de tester "Tesla glass" på Model S før det tas i bruk i stor skala på Model 3?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

HKS

Samtidig har Tesla også fjernet P90D fra design studio. Nå er det kun P100D som er tilgjengelig hvis du vil ha en P-model.

Glasstaket koster 12.400 kroner
Soltak (panoramatak) koster nå 16.500 kroner

Samtidig er det rykter om en ny prisoppgang (ikke grunnet valuta) på Model S med $2000 fra slutten av November. Kanskje grunnet dyrere AP-hardware i bilene?

https://electrek.co/2016/11/03/tesla-increase-base-price-model-s-by-2000/
Tesla Model S 90D

Amoss

Sitat fra: HKS på fredag 04. november 2016, klokken 13:26
Samtidig er det rykter om en ny prisoppgang (ikke grunnet valuta) på Model S med $2000 fra slutten av November. Kanskje grunnet dyrere AP-hardware i bilene?

I så fall burde prisen på EAP også gå ned tilsvarende.

I følge artikkelen du linket til så gjelder denne prisøkningen kun 60 utgaven, så tviler på at det er derfor. Mer sannsynlig har det gått opp for Tesla hvor gunstig denne dealen egentlig er for kunder som *ikke* vurderer/har planer om å oppgradere til 75.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

Sitat fra: Diravi på fredag 04. november 2016, klokken 12:54
Kan det være at de tester "Tesla glass" på Model S før det tas i bruk i stor skala på Model 3?

Utvilsomt. Ny teknologi skal på MS/MX straks det er klart ifølge talspersoner for tesla, de venter ikke med noe som eksklusivt skal på M3 hvis teknologien er klar
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Musk på twitter nå:

"I highly recommend the new all glass roof on the Model S. This was very hard to develop, but it makes the interior feel amazing."

"In addition, we reinforced the surrounding body structure for improved safety (was already 5 star in all categories)."
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

ChrML

Fancy. :)

Første som slår meg er steinsprut. Riktignok sjelden det skjer på taket, men kjedelig om det koster 40 000 kr å bytte hos Tesla (antar at forsikringen ikke ser på dette som frontrutebytte for 2000 kr egenandel).

Det andre som slår meg er støy og at det må være irriterende med blinkingen fra lamper i tunneler og om kvelden.

Tror jeg måtte fått prøvekjøre en med glasstak før jeg evt hadde bestilt det.

E_S

Noen forsikringsvilkår dekker glasstak på glassforsikringen, andre kun på kaskoen. Verdt å sjekke ut om man har bil med glasstak.

Hadde nok glatt bestilt dette om jeg skulle hatt en ny Model S. Liker følelsen av lys i kupeen, slipper det kranglete panotaket med ymse problemer og det ser rett og slett stilig ut. Jeg kan ikke fordra å gå på ski, så har ikke behov for takstativ, da monterer jeg heller hengerfeste for sykler og lignende.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA