Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability

Startet av Jon Aafoskaas, mandag 26. desember 2016, klokken 13:16

« forrige - neste »

Jon Aafoskaas

Kom akkurat over en artikkel med tips på innkjøring av ny bil på lifehacker.com. Er det relevant med tanke på ny elbil? Skal den kjøres inn eller er det bare å gi jernet fra starten? Står det noe i manualen om dette?
Handlet Hyundai Ioniq med teknikkpakke for levering i november 2016. Farge er Aurora Silver.

Bekkenes

Elbiler har ikke motor i den forstand.
Du kjører de ikke inn.
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Amoss

Sitat fra: Bekkenes på fredag 04. november 2016, klokken 13:39
Elbiler har ikke motor i den forstand.
Du kjører de ikke inn.

Men alle nye biler kommer vel strengt talt med nye dekk, og *de* bør man etter sigende "kjøre inn" littegranne før man "gir jernet" helt...

http://www.dinside.no/motor/ikke-kjor-over-80-kmt-med-nye-dekk/61312240

Sitat
Alle dekk må kjøres inn. Kjører du i hastigheter over 80 kilometer i timen, kan det få konsekvenser.

Alle dekk har en innkjøringsperiode, det være seg piggdekk, vinterdekk eller sommerdekk.

Det er imidlertid ulike grunner til at de ulike dekktypene må kjøres inn.

På pigdekk er problemet at piggene kan løsne, mens problemet med andre typer dekk er at de rett og slett er glatte!

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

nr1rayner

Bremser skal kjøres inn.
Ikke bare å hive seg utpå rudskogen med bånn gass og brems med en gang. Altså ikke kraftige bremsinger den første tiden.
Samme gjelder hvis man har byttet skiver på en gammel bil.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Gurba

Hva med "børstene"? Er det ikke greit om de får en lett jobb de første timene?

zyp

Sitat fra: Gurba på fredag 04. november 2016, klokken 19:05
Hva med "børstene"? Er det ikke greit om de får en lett jobb de første timene?

Ingen moderne elbiler har børster.

elektrolux

Sitat fra: nr1rayner på fredag 04. november 2016, klokken 16:50
Bremser skal kjøres inn.
Ikke bare å hive seg utpå rudskogen med bånn gass og brems med en gang. Altså ikke kraftige bremsinger den første tiden.
Samme gjelder hvis man har byttet skiver på en gammel bil.

Leste akkurat det motsatte om bremser. Skal bremse hardt og lenge slik at bremseskiven blir god og varm og får et blåaktig belegg fra klossene. Gjorde akkurat dette på jentungen sin sykkel og ganske riktig så gav det litt bedre bremsevirkning etterpå.

http://www.autoanything.com/brakes/how-to-bed-in-brake-pads
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nr1rayner

Det der var nytt for meg.
Men så avslutter han jo også med "enjoy you hot performance brake pads"...
Og litt lenger ned på den sida er det jo masse EBC-klosser, noe som er litt annet enn det som leveres fra produsent.

Mao, innkjøring av bremser på standard bil kan være noe helt annet enn oppgraderte bremser pga bruk av andre materialer.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA