Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Cree SAM

Startet av satheesh.net, mandag 26. desember 2016, klokken 11:20

« forrige - neste »

satheesh.net

Ellemelle

Sitat fra: cstromme på lørdag 12. november 2016, klokken 18:19
Bildene vi har til nå er tatt fra konfiguratoren. De bruker 1 bakgrunnsbilde, og legger over dette bildet basert på hvilken setekombinasjon man velger. Bakgrunnsbildet er ikke endret etter at 5-seteren kom, så det er god sannsynlighet for at det ikke blir seende slik ut bak disse setene som vi ser her.
Jeg tror bildet viser hvordan det faktisk er. For å få en flate som flukter hele veien, er de nødt til å lage en løsning som bildet viser.
Det blir lavere bak når de tar ut tredje seterad, og det blir høyere i midten når de gjør det mulig å legge ned ryggen på andre seterad.

Under normal bruk vil ryggen være oppe på andre seterad, så det er begrenset hvor ofte man må ha på denne ekstrabunnen bak.

Bjoris

Sitat fra: Kim Kim på lørdag 12. november 2016, klokken 17:59
Sitat fra: bjoris på lørdag 12. november 2016, klokken 16:44
Er dette dette ett offisielt bilde fra Tesla? Ser ut som mye god plass forsvinner i bakkant av setene...

Enig med Bjoris, isåfall er jeg glad jeg endret til 6 seteren her om dagen

Når jeg ser mer på dette, med de breie FWDene så får vi antakelig tilgang til dette rommet fra siden når FWD er åpne? Kan jo bli ett konge oppbevaringssted for ski!!! Det blir nok for kort til de lengste langrennsskiene, men slalomski/barneski/skøyteski går kanskje ?

Noen med X som gidder å måle hvor langt dette rommet kan bli og ikke minst om en vil få tilgang til det fra FWD, anta at setene er montert like langt bak som 6/7 seterens posisjon når de er kjørt helt bak!

Dette kan faktisk bli ett konge oppbevaringsrom:)!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

For å svare på mitt eget spørsmål, ser jo ikke så lovende ut ifht muligheten til å lagre ting bak sete fra siden...

Det blir spennende å få bilder av de første 5 seterene, er vel i slutten av Nov de første leveres i USA så det blir spennende å se...

Eneste mulighet jeg ser her er å lage seg en kanal som gjør at en kan skyve skiene under selve benken... blir ikke plass til mange ski isåfall...

Cirion

Ser ut som at platen kansje skal vippes ned bak setene når den er åpen/ikke i bruk.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Bjoris

Sitat fra: Cirion på mandag 21. november 2016, klokken 16:29
Ser ut som at platen kansje skal vippes ned bak setene når den er åpen/ikke i bruk.
Ja, jeg tror også løsningen blir slik, tilsvarende den på 3. raden i dag. Den bakerste dørken kan vel legges ned ett hakk i dag også (?). Med den fremste opp mot seteryggene i 2. seterad så har en forhåpentligvis også flatt gulv på nederste nivå.

MEN, jeg er langt fra sikker, de har kanskje blitt nødt til å lage en avlastning på tvers her for dørkene slik at det ikke blir flatt gulv på nederste nivå. Det er jo en utfordring ifht at gulvet skal være stivt og tåle mye last så er redd det vil komme en kant på tvers opp når disse dørkene er på laveste nivå/tatt bort. Ser altså for meg noe på tvers der disse to lukene på 5 seteren hviler... Hadde jo vært konge om dette også gikk ann å slå ned... Satser på at Tesla overrasker, men på praktiske løsninger er de ikke på høyden med de beste så jeg har ingen store forventninger...

Ellers er det ikke lenge til vi får se dette live nå... på Tesla forumet fant jeg dette fra i går:

d.cherin  |  November 21, 2016 

90D 5 Seat, vin 263xx, ordered and confirmed Feb '16. DS email today "ready for delivery next week. Get your financing ready now". Sounds like I'm getting one of the first ones off the lime. Taking delivery at the San Rafael, CA SC.

satheesh.net

Vet dere hva? Jeg tror faktisk de muligens kommer med nedfellbare seter for 6- og 7-seteren også. I en nær fremtid vel og merke. ::)

Bjoris

Electrek spekulerer i dette nederst i artikkelen som handler om tilleggsutstyr, jeg tror også at Tesla har innsett at dagens 6 og 7 seter ikke er optimal løsning va konkurrentene!

KrW

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 22. november 2016, klokken 16:48
Vet dere hva? Jeg tror faktisk de muligens kommer med nedfellbare seter for 6- og 7-seteren også. I en nær fremtid vel og merke. ::)

Er dette rykter du har hørt eller bare noe du tenker selv?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

Sitat fra: KrW på onsdag 23. november 2016, klokken 00:02
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 22. november 2016, klokken 16:48

Er dette rykter du har hørt eller bare noe du tenker selv?

Bare mine egne (skitne) tanker... ;) Men det kan jo være noe i det kanskje? ???

Bjoris

Vel, det finnes rykter også, de har forsåvidt gått en stund, men de stilnet litt når 5 seteren kom uten endringer på 6 og 7 seteren, men snedig dette med at mattene som nå kom ikke passer til biler med VIN høyere enn F022381... Noen på gang tydeligvis...

We already knew that the 5-seat configuration with folding flat seats was new, but it appears there's something new for the 6- and 7-seat configs too since Tesla is warning on the webpage of the floor mats that they only work on Model X vehicles with a VIN up to F022381.

The timing also matched Tesla changing the interior configurator of the Model X last week to restrict the number of combinations for interior trims:

https://electrek.co/2016/11/21/tesla-model-x-ski-snowboard-carrier-floor-mats/

eha

Ville det ikke være litt rart om alle som har prøvekjørt og bestilt 6- og 7-seter nå plutselig får en helt annen konfigurasjon enn de er kjent med? Men jeg er enig i at dette med maks. VIN-nummer for mattene indikerer at noe er i gjære.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Bjoris

Hehe, jo, men det er Tesla vi snakker om her, de kan finne på mye rart. De har jo solgt 5 seteren som "helt lik" som 2. seterad i dagens 6 og 7 seter. Selv om mange av oss ble veldig fornøyd med at disse setene kan legges ned, er det en del som er misfornøyd fordi setene nå ikke er så pene og ikke kan kjøres frem og tilbake som i dagens 6 og 7 seter...

Jeg tror nok Tesla mener at det de leverere er en oppgradering og derfor ikke krever godkjennelse. De som ikke er fornøyd får kanskje droppet uttak av bilen uten tap av depositum... f.eks...

Det som er ganske sikkert er at du skal være heldig om du får bilen ut før det finnes noe nytt og sånn vil det nok alltid være med Tesla...

eha

Hehe... Joda, du har forsåvidt et poeng. Ikke misforstå, jeg sier ikke at endringen vil være negativ for meg. Poenget er at jeg ikke har noe grunnlag for å mene noenting som helst.

Det eneste jeg kan basere meg på er rykter og spekulasjoner, og da velger jeg å spekulere i at også 6-seteren vil tilby nedfelling av seterad 2. Men hva vil setene miste i så fall? Automatisk bevegelse frem og tilbake vil forsvinne? Vil setene bli mindre komfortable?

Endringen bør ikke bli altfor stor; jeg har tross alt ikke bestilt noen Citroën Grand C4 Picasso...  :P

2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

cstromme

Sitat fra: eha på onsdag 23. november 2016, klokken 10:03
Endringen bør ikke bli altfor stor; jeg har tross alt ikke bestilt noen Citroën Grand C4 Picasso...  :P

Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA