Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eUP,Starter ikke,melding om at bilen lader

Startet av vviking, onsdag 21. desember 2016, klokken 08:59

« forrige - neste »

sylwester

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

3irikur

Sitat fra: sylwester på tirsdag 01. november 2016, klokken 18:01
Har du byttet støpsel selv?
Vet du om noen som selger ladekabel der støpsel er byttet?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Jejl

Sitat fra: vviking på tirsdag 01. november 2016, klokken 17:44
Den som ble tatt var en av de gamle 16A typene. Jeg ser nå hvor smart det ville vært med å tydelig merke kabelen.
Men etter 3 år hvor alt har gått bra, blir man vel etterhvert litt naiv.
Jeg hadde kjent den igjen siden jeg måtte bytte støpselet etter at det ble ødlagt av varmegang i en av de offentlige ladestasjonene.
Støpselet har ikke den samme kapslingsgraden som det orginale og er hvit.
Jeg får vel for orden skyld melde den stjålet til politiet, selv om det antagelig ikke hjelper noe i det hele tatt.  :-\
Det hender jo at politiet får tak i tyver med store lagre av alt muligslags tyvegods. Det finnes jo de som stjeler omtrent alt de kommer over, som de tror de kan få solgt en gang i fremtiden.

elektrolux

Sitat fra: sylwester på tirsdag 01. november 2016, klokken 13:26
Seriøst, gjøres det ikke noe annet i disse kladdene? Så det som kommer ut av en typen-kabel er 230V AC med effekt opptil det motstanden i signallederen indikerer bilen kan trekke?

Jo, der er en liten PWM signalgenerator som er styresignalet til bilens lader samt et jordfeilvern. Og noen har spenning, strøm og temperatur måling.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

AmocoCadiz

Sitat fra: vviking på tirsdag 01. november 2016, klokken 17:44
Den som ble tatt var en av de gamle 16A typene. Jeg ser nå hvor smart det ville vært med å tydelig merke kabelen.
Men etter 3 år hvor alt har gått bra, blir man vel etterhvert litt naiv.
Jeg hadde kjent den igjen siden jeg måtte bytte støpselet etter at det ble ødlagt av varmegang i en av de offentlige ladestasjonene.
Støpselet har ikke den samme kapslingsgraden som det orginale og er hvit.
Jeg får vel for orden skyld melde den stjålet til politiet, selv om det antagelig ikke hjelper noe i det hele tatt.  :-\
BOS opererer fortsatt med 7500kr for standardkabelen, overpriset.

Kan fortsatt bli spm ved EUkontroll hvor ladekabel skal forevises, ikke alle verksted som "godtar" andre ladekabler eller utsagn om fastmontert ladekabel i garasje. Har man først fått bemerkning på slikt, kan man ikke lenger velge nytt verksted for "2nd opinion". Dette har bl.a. dessverre skapt behov for folk som brukt ladekablene sine lenge, med mer eller mindre slitasjeskade eller synlige sviskader fra offentlige stolper, og som trenger ny til EUkontroll og selvsagt ikke gidder betale 7500 for ny kabel.

minim

til dere som låser kablene. Hvor låser dere den og hvilken type lås bruker dere? Har tenkt på dette selv også siden man får kjøpt universal opplåsing utstyr til bilene også...
-TMS 85D
-03 VW Polo

sylwester

Jeg har type1-kontakt med hull for hengelås og bruker det, men hadde jeg ladet mye i sentrum med EVSE-kladd ville jeg gjort som electrolux samt muligens brukt tynn sykkellås igjennom hullene i EVSE-kladden for sysisk låse den til noe fast i nærheten.

Sitat fra: 3irikur på tirsdag 01. november 2016, klokken 18:30
Sitat fra: sylwester på tirsdag 01. november 2016, klokken 18:01
Har du byttet støpsel selv?
Vet du om noen som selger ladekabel der støpsel er byttet?

Nei, har ikke det. De originale er jo støpt så din burde lyse opp som et juletre skulle den legges ut for salg så jeg tviler på at tyvene visste hva de gjorde for den ville være mindre verd.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Inop

#22
På Leaf tok jeg selve ledningen gjennom en hengelås og låste den fast til bøylen ytterst på ladeklumpen. Hvis noen først har bestemt seg for å ta ledningen klarer de det vel men det hindrer ihvertfall de som rusler forbi og plutselig tenker at de har lyst på en ekstra ledning.

Har solgt to ledninger på Finn etter jeg solgte bilen så det finnes da ledninger til salgs som ikke er stjålet. Hadde en liggende hjemme + en type 2.

Noen som vet hvor trygge ledningene er i biler som låser ledningen fast i bilens laderkontakt (VW, BMW)?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

vviking

Sitat fra: Inop på onsdag 02. november 2016, klokken 05:44
På Leaf tok jeg selve ledningen gjennom en hengelås og låste den fast til bøylen ytterst på ladeklumpen. Hvis noen først har bestemt seg for å ta ledningen klarer de det vel men det hindrer ihvertfall de som rusler forbi og plutselig tenker at de har lyst på en ekstra ledning.

Har solgt to ledninger på Finn etter jeg solgte bilen så det finnes da ledninger til salgs som ikke er stjålet. Hadde en liggende hjemme + en type 2.

Noen som vet hvor trygge ledningene er i biler som låser ledningen fast i bilens laderkontakt (VW, BMW)?

de som kjøpte leafen din tenkte at de ikke skulle lade så mye, eller følte du ikke at det var naturlig å selge laderen med bilen?  :o

Inop

De skulle ikke lade i det hele tatt faktisk :)

Neida, de fikk med original lader og hadde ikke bruk for fler kabler da de hadde en elbil til og ladeboks i garasjen.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

cra

På Leafen vurderte jeg å lage en bøyle lik den på ladeluka som jeg skulle feste på ladekabelen (med en liten kjetting, wire e.l.). Denne skulle så låses fast i låsen for ladeluka, slik at en måtte "åpne ladeluka" innenfra for å frigjøre kabelen. Kom desverre aldri så langt før Teslaen kom i hus, og etter det har Leafen kun vært ladet hjemme.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ebe

Reiseforsikring eller bilforsikringen burde vel dekke dette. Men må man på bilforsikringen så er kanskje egenandelen mer enn hva en my kabel koster...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

cs erlend

Når jeg hadde iOn låste jeg alltid kabelen fast med en hengelås igjennom hullet i bryteren på håndtaket.På denne måten er det ikke mulig å løse ut håndtaket. Du kan også låse med å la kabelen gå igjennom en hengelås som er festet til "bøylen" på ladeluka, bare pass på at det ikke blir vekt eller strekk på kabelen. Ingen av disse metodene vil ikke stoppe de som er ute for å stjele ladekabler, men forhåpentligvis stoppe "impulstyveri"
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA