Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mest populær farge?

Startet av skauen, tirsdag 20. desember 2016, klokken 00:42

« forrige - neste »

skauen

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Vind

Hei

Jeg ville ikke kjøpt en i3 uten Driving Assistant Plus (5AT), da får du med nødbrems - som er ett viktig sikkerhetsutstyr.  Som regel er da bilen bedre utstyrt enn grunnmodellene, da denne frem til 2016 måtte ha oppgradert itneriør, og gjerne hadde med utvidet teknikkpakke.

Av annet utstyr som er "lurt" er utvidet ryggepakke, som gir parkeringssensorer forann og kamera bakover.

Oppdatert, Ja selvfølgelig hurtiglading er MÅ ha

Når man ser på antallet brukte i3 på Finn, så er det gode muligheter til å få velutstyrte biler til en god pris.  De uten utstyret over kan man få ekstremt billig.

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

turfsurf

I tillegg til de over, LED nærlys. Og pass på å få med hurtiglading og AC 7,2kW. De fleste har vel dette, men det finnes noen få uten...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

hELgenen

Veldig indivduellt dette - ryggekamera,hurtiglading og metallic lakk er er must for meg, mens f.eks nøkkelfri adgang ligger mer i kategorien kjekt å ha.
LED nærlys er praktisk - de lyser bedre og har trolig lang levetid - ulempen er jo kostnaden dersom en må bytte. Skinnseter ville jeg personlig ikke valgt. Synes en sitter bedre i stoffseter - er varmere om vinteren - kaldere om sommeren, og de har ikke denne snodige mørke brunfargen som jeg personlig ikke har så veldig sans for. Dessuten har det vist seg at noen av skinnsetene slites i stykker raskt (sjekk forum delen for feil)
Takluke ville jeg puttet i kategorien kjekt å ha med mulige følgefeil.......
Som du sikkert vil oppdage - de aller fleste bilene er solgt med "pakker", der noe du kanskje ikke ønsker følger med uansett.  Jeg tror de aller fleste bilene du kjøper brukt i Norge er ganske så bra utstyrt - så ribbede versjoner tror jeg du nesten må lete etter.

Orbit

Hva med varmepumpe? Har det alltid vært standardutstyr i Norge? Du bør uansett sjekke om dette er med, da dette i alle fall er ekstrautstyr på importbiler.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Vind

Sitat fra: Orbit på mandag 31. oktober 2016, klokken 09:44
Hva med varmepumpe? Har det alltid vært standardutstyr i Norge? Du bør uansett sjekke om dette er med, da dette i alle fall er ekstrautstyr på importbiler.
Varmepumpe har vært standard på alle biler levert i Europa, det er kun ReX varianten  (hybrid) som ikke har det.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Orbit

Sitat fra: Vind på mandag 31. oktober 2016, klokken 10:48
Sitat fra: Orbit på mandag 31. oktober 2016, klokken 09:44
Varmepumpe har vært standard på alle biler levert i Europa, det er kun ReX varianten  (hybrid) som ikke har det.

Det er ekstrautstyr i Tyskland i dag i alle fall (på modeller uten REX). Moralen blir vel uansett å slå opp chassisnummer via reg.nr. på Vegvesen.no, og så finne faktisk konfigurasjon på bimmer.work eller tilsvarende sted.

Ref LED-lykter, så er det to utgaver. En med LED park- og kjørelys samt halogen nærlys; og en med park-, kjøre- og nærlys i LED. (Fjernlys er alltid halogen)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

Sitat fra: hELgenen på mandag 31. oktober 2016, klokken 07:42
Dessuten har det vist seg at noen av skinnsetene slites i stykker raskt (sjekk forum delen for feil)

Dersom du tenker på tråden nedenfor, så var det med Loft interiør, hvor setene er i PU (plast), også den biten på kanten.

Sitat fra: crusader78 på mandag 26. september 2016, klokken 21:24
Hei, Er det noen som har Loft interiør eller annet interiør som har vært borti at "skinnet" slites hull i? Se vedlagte bilde. Dette er akkurat der hvor lår/føtter blir dratt over når en setter seg inn i bilen.

Dette har nå hendt meg 2 ganger på 35000km, Bavaria har skiftet begge gangene, men jeg er litt bekymret for kvaliteten på dette setet og hva som kommer til å skje etter 5 år når reklamasjonsrett er ute.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bertonex19

Jeg så ikke hensikten med å bestille Navi PRO, den ser mer fancy ut men gjør vel ingenting den vanlige navie``n ikke kan? Musikk blir spillt gjennom telefonen.

Fortell meg gjerne hva jeg går glipp av
2017 Bmw i3 94 ah

handyman72

Sitat fra: bertonex19 på tirsdag 01. november 2016, klokken 10:12
Jeg så ikke hensikten med å bestille Navi PRO, den ser mer fancy ut men gjør vel ingenting den vanlige navie``n ikke kan? Musikk blir spillt gjennom telefonen.

Du går glipp av en stor kjøpegruppe ved videresalg. Jeg har fulgt med i markedet siden i sommer før jeg handlet. Biler uten navi pro var helt uaktuelle selv om alt annet stemte. Opplevde at de bilene dessverre også ligger lengre på finn før de blir solgt :-[

bromm

Sitat fra: handyman72 på tirsdag 01. november 2016, klokken 14:13
Sitat fra: bertonex19 på tirsdag 01. november 2016, klokken 10:12

Du går glipp av en stor kjøpegruppe ved videresalg. Jeg har fulgt med i markedet siden i sommer før jeg handlet. Biler uten navi pro var helt uaktuelle selv om alt annet stemte. Opplevde at de bilene dessverre også ligger lengre på finn før de blir solgt :-[[/size]
Det er ganske stor forskjell på Navi Business og PRO, ja - her er link til et innlegg dere kan lese mer om dette: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24012.msg405516.html#msg405516

Ellers er det viktigste "må ha"-utstyret 5AT Driving Assistant Plus (som inneholder både anti-kollisjonssystemene og ACC som til enhver tid passer på at man holder 3 sekunder avstand til foranliggende bil) og 6AK ConnectedDrive Services (som er er essensiell for å kunne nyttiggjøre seg av Internett-tjenester som apps og IFTTT, som blir mer og mer viktig fremover).

Mindre viktig (men fremdeles nyttig om det finnes), er Park Assistant, LED-lys og HK-anlegg.

DAB og Hurtigladeopsjon sier seg vel selv - de som ikke har det får ikke solgt bilen sin ;)

hemi

Blir vel upoppis, men det er egentlig bare å kline til å bestille alt slik vi har det med ex mva osv i dag.

bestilte min e-golf med *alt* var lett å selge, bestilte min P85D tesla med *alt* også lett å selge.

har nå ny i3 94ah.. også med alt

JorgenM

Men her er det snakk om å kjøpe brukt, så da kan man ikke bare "bestille" som man selv vil ;)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Toalmar

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 01. november 2016, klokken 19:44
Men her er det snakk om å kjøpe brukt, så da kan man ikke bare "bestille" som man selv vil ;)
Nei, men man kan faktisk velge mellom de brukte. Noen har alt utstyr, mens andre har feil utstyr.
Om man skal handle brukt kan man fortsatt velge.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA