Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mest populær farge?

Startet av skauen, tirsdag 20. desember 2016, klokken 00:42

« forrige - neste »

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

PGH

Er på let etter brukt I3 selv om dagen så dette var en nyttig tråd. Har sett meg ut en i nærområdet eg tenkte å reise å se på. Er en godt utstyrt bil. Hva synes dere om prisen? Har tenkt den er rimelig, men har lagt noen uker nå uten å bli solgt så da lurer eg på hvorfor. Ser ut til at noen biler ligger lenge uten å bli solgt nå. Tror dere prisene vil falle enda mere utover høsten?

Link til finn annonse:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82711229

Klykken

Prisene vil helt sikkert falle mer i takt med alderen på bilene, men trenger du bilen nå så er det ingen poeng å vente, vel?

Bilen i finn-annonsen så jo 100% bra ut. Både inn og utvendig! Og den er toppustyrt. Godt behandlet bil er et knallbra tegn, så.. Nypris var vel nærmere 350 for den der i 2014. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Jorgensen

Sitat fra: Klykken på onsdag 02. november 2016, klokken 14:12
Prisene vil helt sikkert falle mer i takt med alderen på bilene, men trenger du bilen nå så er det ingen poeng å vente, vel?

Bilen i finn-annonsen så jo 100% bra ut. Både inn og utvendig! Og den er toppustyrt. Godt behandlet bil er et knallbra tegn, så.. Nypris var vel nærmere 350 for den der i 2014. :)
Ser ut som en bra bil. Jeg kjøpte en tilsvarende ny i 2014 og betalte da 350 med samme interiør og utstyr. Det eneste som mangler av ekstrautstyr på denne er parkeringssensor foran (følger med automatisk lukeparkerings-pakken).
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Orbit

Bilde 27: Refleks på vei ut av døra, men det får du nok enkelt byttet på garanti.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

02jan

Har nå vært meget fornøyd med min i3 snart 60'km.
Mye av "må ha" utstyret har jeg ikke.

Har knapper på rattet, vinterhjul, app styring av varmeapparat, og hurtiglader som brukes mest.

Hvis jeg skulle selge , kunne jeg uansett legge meg godt under under snittpris, samtidig er bilen spekket for eget behov.

(Skulle gjerne hatt utstyrutgaven med 4x4, takstativ og hengerfeste)
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

JorgenM

Sitat fra: Jorgensen på onsdag 02. november 2016, klokken 14:45
Det eneste som mangler av ekstrautstyr på denne er parkeringssensor foran (følger med automatisk lukeparkerings-pakken).
Og soltak :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Beckern

Jeg ble anbefalt 5AT og angret. I gammel versjon krevde det oppgradert interiør og totalkosten ble ganske høy for en ACC som var ute av drift 50% av tiden under den kaldere halvdelen av året.
Om den nå fåes uten andre tillegg er den sikkert verd pengene, den koster jo ikke mye. Dengang var det en gedigen skuffelse.


Kanon

Sitat fra: Beckern på søndag 06. november 2016, klokken 00:31
Jeg ble anbefalt 5AT og angret. I gammel versjon krevde det oppgradert interiør og totalkosten ble ganske høy for en ACC som var ute av drift 50% av tiden under den kaldere halvdelen av året.
Om den nå fåes uten andre tillegg er den sikkert verd pengene, den koster jo ikke mye. Dengang var det en gedigen skuffelse.

Javel, hva sier forhandleren din til dette?  For du har vel gjort de oppmerksom på den kostbare b-varen?
Visstnok bare min som ikke virker, sier min pusher.

Beckern

Sitat fra: Kanon på søndag 06. november 2016, klokken 08:58
Sitat fra: Beckern på søndag 06. november 2016, klokken 00:31
Jeg ble anbefalt 5AT og angret. I gammel versjon krevde det oppgradert interiør og totalkosten ble ganske høy for en ACC som var ute av drift 50% av tiden under den kaldere halvdelen av året.
Om den nå fåes uten andre tillegg er den sikkert verd pengene, den koster jo ikke mye. Dengang var det en gedigen skuffelse.

Javel, hva sier forhandleren din til dette?  For du har vel gjort de oppmerksom på den kostbare b-varen?
Visstnok bare min som ikke virker, sier min pusher.

De sier: To ganger inn for oppdatering av software, bytte av kamera, fortsatt like ille.
Til slutt fikk jeg avslag for dårlig fungerende kamera og avslaget er større enn kosten på 5AT pakken ettersom det dro med seg så mye annet. Dette var på en bruktbil (demo).
Så, joda, de ble gjort oppmerksom på det kan man si og ALLE vet at dette ikke virker. De som påstår noe annet juger høyst sannsynlig så det renner av dem, alternativt er de bevisstløse. Bevisstløse i den grad at var jeg dem ville jeg heller innrømme å juge enn å fremstå som så hjernedøde.

Jeg er fornøyd med hvordan forhandler taklet dette og klager ikke på dem. Men kamera i i3 er fortsatt en eneste konstruksjonsfeil. Problemet er langt mindre for dem som har garasje.


Milo

Har ikke hatt bilen mer enn ca 1 måned nå, men bruker adaptiv cruise control hver dag. Hittil har den fungert helt fint. Den har skrudd seg av 1 gang. Kanskje det er forbedringer i den nye modellen (94ah)?

LMOR

Sitat fra: Milo på mandag 07. november 2016, klokken 12:16
Har ikke hatt bilen mer enn ca 1 måned nå, men bruker adaptiv cruise control hver dag. Hittil har den fungert helt fint. Den har skrudd seg av 1 gang. Kanskje det er forbedringer i den nye modellen (94ah)?
Nei, det fungerer likt som på den gamle. Noen er tydeligvis mer sensitive/irritable for at det faller ut.
Min bil står ikke i garasje, og det kan likevel gå lange perioder uten avbrudd. Bruker ACC på hver tur. Største problemet er motlys, men det er ikke så mye sol der jeg bor  8)
Det finnes ikke kamerasensorer som takler direkte motlys, så da må en ha en radar i tillegg. Er skuffet over at det ikke tilbys, men slik er det nå.
Nest største problem er dugg foran kamera på noen spesielt fuktige dager. Irriterende, men kan fjernes på 5-10min med defrost knappen.
Ville ikke kjøpt en i3 uten ACC, og kjøper ikke en annen elbil for å få radar.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

turfsurf

Men radar er følsomt for snø og annen dritt. Og ekko. Og så blir det gjerne implementert slik at systemet er avhengig av begge deler. Så da feiler det heller oftere, i stedet for å engasjere "limp mode". Har nettopp kjørt 110 mil i en MB med trippelkamera og radar. Joda, feilet med en gang det var litt slapseføre på veien...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

LMOR

Tror BMW sin fusion er bedre, men har ikke testet det caset. Har kjørt med radar i snart 10år. Det er stort sett bare snø/slaps, mye skitt eller metalldeler på merkelige steder som slår ut radaren.
i3 sin løsning kobler ut mye oftere enn radaren på 5-serien. Men i3 er mye bedre i svinger, rundkjøringer o.l.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

turfsurf

Enig i at i3 sitt system følger veldig bra sammenlignet med kun radar system, og at det er vesentlig mere ustabilt.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA