Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye E-golf

Startet av lunitiks, mandag 19. desember 2016, klokken 22:18

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Amoss på søndag 06. november 2016, klokken 16:23
Sitat fra: lunitiks på søndag 06. november 2016, klokken 15:30

Model X sin regnsensor har følgende navn i delekatalogen  ;) :
MODULE,SENSOR,LIGHT/RAIN W/ HUD

Så de legger altså opp til at man faktisk skal kunne se på frontruta om det regner eller ikke? Høres spennende ut! ;)

Mulig jeg surrer, men er det ikke slik at det eneste denne dingsen har med HUD å gjøre er å måle ambient light for å justere lysstyrken på HUDen?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: RuneW på søndag 06. november 2016, klokken 19:53
Mulig jeg surrer, men er det ikke slik at det eneste denne dungsen har med HUD å gjøre er å måle ambient light for å justere lysstyrken på HUDen?

Godt mulig, jeg baserte svaret mitt på:  (min uthevning)
Sitat fra: lunitiks på søndag 06. november 2016, klokken 15:30
Model X sin regnsensor har følgende navn i delekatalogen  ;)
;)

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

Tror dere at det utstikkende LCD-displayet fra prototypene når ut til produksjon? Jeg tenker at det fremstår som ganske utsatt for sammenstøt/bøyning ved innlasting av lange gjenstander eller voksenaktivitet fremme i bilen. Burde vært trukket inn i dash som på s/x kanskje.

I tillegg synes jeg det er litt rart å skulle ha alt fra hastighet, batteri og "modus" (R/N/P/D) til blink- og langlys på en flatskjerm til høyre for rattet...

Skeptisk...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kanutten

I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Amoss

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 08. november 2016, klokken 21:23
Tror dere at det utstikkende LCD-displayet fra prototypene når ut til produksjon?

Nei. Det vil aldri gå igjennom noen sikkerhetstest. Finnes vist noen lover/regler mot spisse harde utstikkende gjenstander/elementer fastmontert i kabinen ettersom jeg har forstått. Uansett vil det ikke gi fem stjerner - eller sex som du hinter innpå ;)

Husk at den også var litt "utstikkende" (på toppen) på prototypen av Model X, og du ser jo hva de endte opp med der.

Om hvorvidt all informasjon vil komme i fra skjermen i midten eller ei er jeg mer usikker på, men håper ikke det skal være slik...
ReservationId 364902

Megaoctane

Det nye rattet er vel mest sannsynlig Mercedes sin vanlige ratt, siden alle knapper for vinduer, seter og girhendler i Tesla X og S er kjøpt fra Mercedes.

ladov

https://electrek.co/2016/11/05/tesla-model-3-reservation-holders-something-special/

Kanskje vi får se hva 'something special' blir? Jeg gjetter på at det blir noe ekstra med modellnavnet (gratis?) og kanskje rabatt på autopilot/autonomi..

Hardwaren skal jo uansett stå i alle bilene og til $8k kan den bli vanskelig å selge til en bil som starter på $35k.. $8k bruker opp 2/3 av mitt ekstrautstyrbudsjett så det vil antagelig utgå til fordel for større batteri..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

N00b

Du finner nok noen argumenter som rettferdiggjør ekstra kostnad. Nevner i fleng, videresalgsverdi, nytte, billigere å kjøpe med enn ettermontere/kjøpe,

lunitiks

Som jeg sa til meg selv da jeg rev ut min MS: Yo fucking lo  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

Sitat fra: eha på fredag 18. november 2016, klokken 09:23
Jeg tipper slutten av mars, og at det åpnes for konfigurering 1. april... Vi får se :)

Enig, men altså kun åpning for konfigurering for ansatte i april, de første ikke-ansatte i mai...
ReservationId 364902

THE

Sitat fra: Amoss på fredag 18. november 2016, klokken 10:27
Sitat fra: eha på fredag 18. november 2016, klokken 09:23
Jeg tipper slutten av mars, og at det åpnes for konfigurering 1. april... Vi får se :)

Enig, men altså kun åpning for konfigurering for ansatte i april, de første ikke-ansatte i mai...

Da kan det jo hende at de første i Europa (les Norge) får konfigurere sine biler på slutten av 2017, og levering av de første Model3 uten om Nord-Amerika i løpet av første kvartal 2018.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Amoss

Sitat fra: THE på fredag 18. november 2016, klokken 11:19
Da kan det jo hende at de første i Europa (les Norge) får konfigurere sine biler på slutten av 2017, og levering av de første Model3 uten om Nord-Amerika i løpet av første kvartal 2018.

Tviler egentlig litt på at vi over dammen får noe tidlig, men er lov å håpe :)  Skal vi se en ny rekord satt i mars 2018?
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA