Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye E-golf

Startet av lunitiks, mandag 19. desember 2016, klokken 22:18

« forrige - neste »

Takayama

BMW Z8 hadde sentralt plasserte instrumenter. Og den var vel en slags "drivers car" også?

knut.aulie

Det er et merkelig argument at det er "uproblematisk" med viktige visuelle varsler på senterskjerm.
Det er uproblematisk å kjøre en skikkelig dårlig bil, men en vil jo ikke ha en alikevel.
Sier ikke M3 blir en dårlig bil, men den hadde vært bedre med display foran ratt.

Er det noen som kan si at de foretrekker kun sentralt display?

RuneW

Hehe, nei det må være han råneren, i så fall, som syntes sin egen hånd skjulte instrumentene når han satt i rånestillingen sin.

Jeg har kjørt mye med sentrerte instrumenter og det "gikk bra". Men jeg foretrekker soleklart instrumenter nærmere siktelinjen.

Men jeg får nå se hvordan TM3 blir tilslutt. Det kan jo være at det blir noe lurt vi ikke aner hva er.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 30. mars 2017, klokken 18:58
Det er et merkelig argument at det er "uproblematisk" med viktige visuelle varsler på senterskjerm.
Det er uproblematisk å kjøre en skikkelig dårlig bil, men en vil jo ikke ha en alikevel.
Sier ikke M3 blir en dårlig bil, men den hadde vært bedre med display foran ratt.

Er det noen som kan si at de foretrekker kun sentralt display?
Vanskelig å si hva man foretrekker når man ikke har prøvd det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

spirrevipp

Jeg kjørte bil med senterkonsoll i mer enn 10 år uten å på noe tidspunkt å oppfatte det som noe annet enn annerledes fra hva som var vanlig. Ingen grunn til panikk...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

knut.aulie

Sitat fra: spirrevipp på torsdag 30. mars 2017, klokken 21:24
Jeg kjørte bil med senterkonsoll i mer enn 10 år uten å på noe tidspunkt å oppfatte det som noe annet enn annerledes fra hva som var vanlig. Ingen grunn til panikk...
Men det må vel være lov å si at du er tross alt en spirrevipp[emoji12]

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 30. mars 2017, klokken 18:58
Det er et merkelig argument at det er "uproblematisk" med viktige visuelle varsler på senterskjerm.
Det er uproblematisk å kjøre en skikkelig dårlig bil, men en vil jo ikke ha en alikevel.
Sier ikke M3 blir en dårlig bil, men den hadde vært bedre med display foran ratt.

Er det noen som kan si at de foretrekker kun sentralt display?

Det er uproblematisk i den grad at du venner deg så fort til det at det ikke utgjør en sikkerhetsrisiko. At det hadde vært ønskelig med noe rett foran føreren er jeg enig i, men det er i seg selv ikke et særlig stort problem heller. Og langt mindre en dealbreaker. Om M3 blir en møkkabil, så er det ikke instrumentene som må ta skylda med andre ord. ;)
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

turfsurf

Nå er jo ikke instrumentene der du skal ha fokus uansett, det er på veien. Og speedometer er på inget vis noe kritisk instrument. Det tar ca like lang tid å flytte blikket ned imellom rattet som det tar å flytte blikket litt på skrå hvis det blir som på prototypen. Lurer mere på hvordan de har tenkt å løse vimsevarslingen og "hold i rattet" advarselen. At det ikke ser helt pent ut med skjerm montert sånn er en annen sak.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

ganton

#173
Så owners club live streamingen igår der skjerm ble vist med speedometer oppe i venstre hjørne .
Skjermen er liggende og såpass bred at venstre del av skjermen der speedometeret vises er mye nærmere føreren enn senter.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

thomanie

Sitat fra: turfsurf
Lurer mere på hvordan de har tenkt å løse vimsevarslingen og "hold i rattet" advarselen.
TM3 skal være billig å produsere. Da er det vel ikke utenkelig at de kan plassere noen velvalgte, klassiske (som i ICE) varsellamper i en liten rekke på dash'en rett foran føreren. Eller til og med på rattet som i F1. Langlys, blinklys, autopilot, og "master caution" (spaceship, anyone?) God plass på så lite som 10x2 cm. All annen info går på det store displayet. Bruk LED pærer så det blir litt moderne også. Selv om det kanskje er en litt u-teslask løsning, så ville jeg ikke bli overraska...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

turfsurf

Aller helst ville jeg hatt feltskiftevarsel på / ved speilene, som er dit man gjerne retter blikket når man skal skifte felt, og som er hvor de fleste andre produsenter har dette.

"Hold i rattet varselet" er jo ikke så vesentlig, da kommer det vel en lyd i tillegg.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

steam

Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

RuneW

Det kan da umulig være mange hemmeligheter igjen å avsløre etter at de første ferdige modellene er på veien? Virker litt meningsløst... Med mindre det er framtidige "pakker" han skal snakke om.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Amoss

Sitat fra: RuneW på fredag 14. april 2017, klokken 10:32
Det kan da umulig være mange hemmeligheter igjen å avsløre etter at de første ferdige modellene er på veien? Virker litt meningsløst... Med mindre det er framtidige "pakker" han skal snakke om.

Foreløpig antydet produksjonsstart er 1. Juli, og han sa ikke noe om *når* i Juli denne presentasjonen skal være. Tipper det blir noe ala det man så både med Model S og Model X der man har en event der de første produserte bilene blir levert ut til sine nye eiere.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA