Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye E-golf

Startet av lunitiks, mandag 19. desember 2016, klokken 22:18

« forrige - neste »

Takayama

Når du kjører i rånestilling med venstre hånd på toppen av rattet og høyre hånd hvilende på girspaken  evt. godt plassert på midtarmelenet så oppleves instrumenter bak rattet bare knotete. Blir nødt til å løfte/flytte hånda for å se på instrumentene. På Leaf oppleves plasseringen av speedometeret over rattet som mye bedre enn tradisjonell plassering bak rattet fordi man kan se farten uavhengig av hvor hendene er plassert. Det samme har jeg kjent etter å ha kjørt Peugeot 807 med midtplasserte instrumenter. Det er rett og slett bedre enn gjemt bak rattet.

GOS

Om jeg kjører i avslappet stilling i den forstand at jeg kun bruker en arm, så henger den ene armen helt i bunn av rattet. Er det derimot aggressiv kjøring så er begge armene i utgangspunktet rundt kl 10 og 2, altså god sikt rett frem i begge tilfellene. (Men ikke med ratting for harde livet med aggressiv kjøring, men da trenger jeg heller ikke se på instrumentene for da må jeg konsentrere meg om veien)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

DrNox

I E-golfen som har liten skjerm i midten 8,5"(?), så opplever kona meg som trafikkfarlig når jeg skal trykke for mye på den. "Jeg har kontroll" er en setning som kun irriterer henne..  Må også stille på temp siden den alltid begynner på 22 grader C, men som sikkert i realiteten er 15grC.. Alt foregår i midten og er nok mye mer knotete enn en stor skjerm. Faktisk litt spent på om ikke denne skjermen til Musk kan bli ok. Men jeg kjøper ingen bil før jeg har prøvekjørt den!

flux

Tipper model 3 får en lav oled / holographic display alla Porsche Mission E som går over hele bredden. Slik at de kan lage venstre og høyre modeller med kun sw konfig for endring av instrumenter.

lunitiks

Sitat fra: flux på onsdag 29. mars 2017, klokken 19:11
Tipper model 3 får en lav oled / holographic display alla Porsche Mission E som går over hele bredden. Slik at de kan lage venstre og høyre modeller med kun sw konfig for endring av instrumenter.

Utelukket å kjøpe M3 hvis jeg ikke får dette:

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

DrNox

Jeg er ingen bilmann og vet ikke hva som finnes der ute. Men har tenkt at Musk har sagt at det blir et display, og jeg tror aldri Tesla stiller opp med en pc-skjerm i center av bilen slik den ble vist på unveil part 1. Tesla lager jo kule, raske biler 8)
Har tenkt at man kan legge skjermen inn i dashbordet og videre dra den ut i bredden. Jeg liker tanken på HUD, men ikke en masse piler og forskjellig forstyrrende grafikk i frontruta. Her er det nok med speedometer og kanskje fartsgrensen på den veien man kjører(skiltgjennkjenning)

Klykken

Og neste avkjørsel fra navi, hvis HUD.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

knut.aulie

Sitat fra: DrNox på onsdag 29. mars 2017, klokken 21:02
Har tenkt at man kan legge skjermen inn i dashbordet og videre dra den ut i bredden.
Det er en av de få forslagene som vil løse de fleste problemer og ikke gå på tvers av noen av Musk sine lovnader/avkreftelser.

[emoji1360]
Du er muligens ikke bilmannen , men dette var et godt forslag

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

ganton

Ingen speedometer foran føreren, really !?    :'(

BMW er blant de som er gode på å plassere instrumenter og handlere på riktig sted. Biler med speedometer på siden eller sentrert trodde jeg var avlegs nå.  Revurderer bestillingen. Mulig det er jeg som er avleggs  ;)

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

steam

Sitat fra: ganton på torsdag 30. mars 2017, klokken 10:48
Ingen speedometer foran føreren, really !?    :'(

BMW er blant de som er gode på å plassere instrumenter og handlere på riktig sted. Biler med speedometer på siden eller sentrert trodde jeg var avlegs nå.  Revurderer bestillingen. Mulig det er jeg som er avleggs  ;)

Håper du kansellerer :D
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

turfsurf

Både Japanske og Franske produsenter har vel flere biler med sentralt speedometer, i tillegg til BMW via Mini.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Klykken

Sitat fra: turfsurf på torsdag 30. mars 2017, klokken 12:45
Både Japanske og Franske produsenter har vel flere biler med sentralt speedometer, i tillegg til BMW via Mini.
Faktisk, ja. Hadde Mini selv en periode med turteller i midten og et digitalt speedo i den, om jeg ikke husker feil. Hovedspeedo i midten funka også fint. Er en vanesak dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Har selv hatt flere biler med speedometer i midten. Ikke noe problem. Blikket vandrer uansett. Som det er plassert på M3 prototype er det ihvertfall ikke noe problem, høyt oppe og mot fører.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Rolf Gjerdsjø

Har ikke selv hatt bil med speedometer i midten (har hatt Mini, men min hadde speedometer og turteller bak rattet), men med sort belte i leiebil pga jobb er biler med en slik plassering uunngåelig i ny og ne. Og det er helt uproblematisk, man venner seg til det etter noen få km uansett. Hadde helst sett en form for HUD, men det er ingen dealbreaker.

(Men om det er det for noen andre så kanseller ivei. Da kommer jeg lengre foran i køen!  ;))
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA