Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye E-golf

Startet av lunitiks, mandag 19. desember 2016, klokken 22:18

« forrige - neste »

lunitiks

Mere snikk-snakk:
Sitat@chouky02 @elonmusk I'd still rather spend the extra $50 on a simple 2" LCD speedo if nothing else. I strongly prefer it in the middle.
Sitat@nickg_uk @chouky02 You won't care

Og så det DEFINITIVE svaret på det alle har lurt på:
Sitat@elonmusk @chouky02 Does that mean it will have a HUD? :)
Sitat@nickg_uk @chouky02 No
https://twitter.com/elonmusk/status/846768497904369664
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

SabreMan

Sitat fra: Mazzbot på tirsdag 28. mars 2017, klokken 16:58
Han har benektet at det blir HUD , men jeg har mer tro på en gjemt skjerm bak dash som kommer opp når man starter bilen og er nede / usynlig når den parkeres eller er i autopilot modus.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

daktari

Ta en prøvertur i en Citroën Picasso. Fungerer meget bra med speedometer til høyre for rattet, bedre enn bak rattet der du ikke ser farten.

ladov

Avhengig av hvordan man stiller ratt og sete så hender det at instrumentpanelet blir delvis skjult ja..

Kanskje instrumentpanel er overflødig på treern? Hva trenger man egentlig? Fart og rekkevidde? Med oppdatert kart og 'nanny mode' kan den selv sørge for at du aldri overstiger fartsgrensen med mer enn et konfigurerbart antall km/h(vibrering i ratt, motstand i gasspedal, stemmevarsling).. og hvis du har plottet inn målet i GPSen vil selvfølgelig bilen minne deg på lademulighetene underveis.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

DrNox

Hva trenger man, er et godt spørmål. Jeg trenger ikke ting som man ikke bruker i hverdagen! E-golfen vår, har"autopilot" som er for avansert til at kona ikke en gang vil, høre, hvordan den virker. Jeg bruker den. Den er kjekk. Regenererings viseren er bare noe tull. Varmeapparatet begynner alltid på 22grader C(brrr og grrr). Få inn det som er nødvendig, få det til å virke. Ellers blir det flaut. Tenk å produsere produkter for milliarder også virker det ikke...
Hva skal jeg med masse restaurant-forslag på NAVen min?

Så til MUSK. Hvis den skjermen i TM3 blir slik som vist, så sitter jeg nå forran min pc, og skal føle at jeg sitter i et romskip?? Det blir så dumt at jeg nekter å tro at det er sant!

Knut Røe

Husk at Golf er en ombygget fossilbil, ikke som TM3, bygget elektrisk helt fra tegnebordet av, og kun det.
Mye mer frihet i valg underveis da. Så er det denne endringsviljen til store, tunge selskaper da. Det går ikke fort, de er redde for å endre for mye.

DrNox

Jo, men E-golfen er like ok som bmw i3 og den er jo bygget fra grunnen som en elbil.

Når det gjelder TM3 og en skjerm som viser alt av info, så funker sikkert det ok. Skal prøvekjøre og være "openminded". Men håper og tror at det blir noe skikkelig fett og brukervennlig med interiør/dashbord.

Håper på gode kjøreferdigheter + no-nonsence og skikkelig tivolifølelse i magen når jeg trår inn gassen ;D
Men uten et stilig interiør får jeg ikke fru Hitler med på prosjektet :-X

knut.aulie

Musk/Tesla har vist at de står ved ideer de tror på. Mye av det har vært revolusjonerende bra, men også ting det er VELDIG delte meninger om. Falkevingedører er et eksempel. Singel sentral skjerm kan bli et annet.
Er veldig glad Model 3 lanseres i USA først så det går ann å se hvordan den blir før vi må bestille her i Norge.
Tror egentlig dette "tvinger" meg til et depositum på iPace, som jeg hadde tenkt å droppe.

THE

Vurderer også et depositum på iPace, men tror vel den blir for dyr. I tillegg er det ikke gitt noen signaler om tilhengerfeste på iPace ennå.

Håper jo at Model 3 skal bli bra, for jeg har veldig lyst til å like den.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

knut.aulie

Sitat fra: THE på onsdag 29. mars 2017, klokken 00:03
Håper jo at Model 3 skal bli bra, for jeg har veldig lyst til å like den.
Frykten min er at den skal bli som X, en veldig bra bil på veldig mange måter, men med en feature (fwd) som er dealbreaker for meg.
Det kan kun sentral skjerm bli, men må se helt konkret hva løsningen blir.

Amoss

Sitat fra: Amoss på tirsdag 28. mars 2017, klokken 14:38
:(

« Siste redigering: I går kl. 15:41 av Forum Admin »

Hvorfor ble dette innlegget redigert av Forum Admin? Det eneste som er slettet er link til og sitat fra Twitter?  Har det kommet nye regler det dette er forbudt?
ReservationId 364902

Amoss

Sitat fra: Amoss på tirsdag 28. mars 2017, klokken 14:38
:(

Her skulle det vært en link til Elons twitter og sitat av dette der innholdet var relevant for tråden, slik der bitt gjort både før og etter i mange tilfeller. Men denne gangen fant jeg innlegget plutselig tomt, med kun min missfornøyde smiley igjen, og  « Siste redigering: I går kl. 15:41 av Forum Admin ». Og ingen forklaring. Samme link og sitat er tilbake i tråden fra en annen bruker og ikke blitt slettet. Så finner dette direkte snodig.

ReservationId 364902

RuneW

Sitat fra: daktari på tirsdag 28. mars 2017, klokken 21:38
Ta en prøvertur i en Citroën Picasso. Fungerer meget bra med speedometer til høyre for rattet, bedre enn bak rattet der du ikke ser farten.

Hvis rattet skjuler instrumentene, har du stilt rattet/setet galt.

De nyeste bilene jeg har hatt har flyttet mer og mer info til instrument-området foran rattet. Ting jeg setter pris på er ting som: navi, musikk-navigering og varsler.

Beklager Musk, men å flytte ting tilbake til en midtmontert skjerm, blir for meg mange skritt tilbake.

Og ja, jeg har hatt en bil med speedometer midtmontert og der gikk bra i den forstand at jeg ikke kolliderte, men det var ingen tvil om at det tok unødvendig oppmerksomhet fra veien.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

moderator 2

I innlegg med sitater inni sitater inni sitater osv. er sitatene slettet.

Sitater bør brukes fordi det gir leseren en bedre forståelse av innlegget. Ved sitering av siteringer osv. blir forståelsen av innlegget mindre.

Dersom jeg har kommet til skade for å slette mer enn nødvendig beklager jeg dette.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Amoss

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 29. mars 2017, klokken 08:11
I innlegg med sitater inni sitater inni sitater osv. er sitatene slettet.

Innlegget inneholdt sitat, ikke noe sitat i sitat.

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 29. mars 2017, klokken 08:11
Dersom jeg har kommet til skade for å slette mer enn nødvendig beklager jeg dette.

Lars
Forum admin

Greit, men da setter jeg innlegget tilbake i original stand.
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA