Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tysklandstur - Reiserute

Startet av Elmtube, mandag 19. desember 2016, klokken 17:10

« forrige - neste »

Elmtube

Jeg kom over denne saken på nettet:
https://www.anker.com/deals/powerhouse2
Og begynte å lure på om det er praktisk mulig å nødlade trillingen med en sånn? Vil det fungere, men tregt og lite? Eller vil den kortslutte/ikke fungere i det hele tatt?

TB

#1
Blir knapt med denne. 430 Wh, med 150 Wh pr km vil du komme 3,5 km..

Men, står den leverer maks 120 W, det er for lite. Trilling må ha 230 V 6A, 1600 W.

Dvs ca 15 minutt for å lade 430 Wh, om det hadde fungert.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

pwb

Var vel noen som skulle lage en generator/lader som lignet på en jerrykanne (jerr.e), men ser at siden dems er borte så de ga vel opp.

jsa061


PionerThink

Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

TB

Sitat fra: jsa061 på onsdag 02. november 2016, klokken 08:53
Hva med å bare kjøpe ferdig aggregat på biltema. 18,5 kg så får du i alle fall ladet hvis det kniper

230 x 6 A = 1380 W - maks er 1700 W, så det går med litt margin.

Forbruket blir:
4,5 liter bensin på ca 4 timar = 1,1 liter pr time
1,1 l / 1,380 kW = ca 0,8 liter pr kW - ca 11 kr pr kW for bensin.

Lade 50% batteri (ca 8 kW) blir 88 kr.

30 minutt på hurtiglader a 2,5 = 75 kr
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA