Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Grilstad - elbilødeland

Startet av sitdown, mandag 19. desember 2016, klokken 10:08

« forrige - neste »

sitdown

Hei,

Har en Peugeot Partner Electric, den lader for sakte på Chademo. Jeg ble oppmerksom på at den ladet 1kWh på 2min, gjelder fra tomt batteri. Det vil si 5kr/kWh og nærmere 10kr/mila i strømutgifter..

Jeg sammelignet med en Leaf som ladet på samme stolpe som jeg hadde gjort. Den ladet nesten 1kWh/min. Noe som tilsvarer 50kW ladestolpe, min lader altså halvparten av kapasiteten på denne ladestolpen 25kW.

Bilverksted mente det var greit med ladekapasitet melleom 20-50kW..

http://billader.no/ladingbiltyper/elbiler/partner-electric/ Her står det at min bil har innebygget lader på 50kW

Noen inspill? Noen som har samme bil som meg?

CitB59EL

Hei,

Har tvillingen Citroen Berlingo. Har ikke målt ladefart som du men får du 82% på ca 30 min på sommern(+20)? Det gjør ihvertfall jeg.

Disse bilene er "dumme" iden forstand at de ikke har overvåkning av batteri i samme grad som andre elbiler-derfor vil  bilen regenere selv om batteri er -10 og hurtigladning går med full fart året rundt på min som er av de første Berlingo (feb 14) produsert i nov 13.
Gått 62000 km nå.
Hvis leaf som samelignet med er en 30kW så lader den langt raskere enn din Partner uansett. Hvor tomt var batteriet ditt? Når første reserve gul lampa kommer er det 20% igjen. Skilpadde kommer på 10% og ---- i km . Har kjørt 10km på skilpadde i sommer temp og først da begynte effekten å bli redusert så var nok litt igjen da også.   
Det først når du er på skilpadde at du har maks lade hastighet såfremt ute temp er høy nok-lading tar lengre tid nå selv om batteri ikke har temp styring pga kjemi i batteri bla som jeg har forstått det.     

elektrolux

Ladeeffekten du indikerer er nærmere 30 kW noe som er helt innenfor normalen. Litt avhengig av batteritemperatur og ladetilstand.

Har Berlingo, og den kjørte 1000 km på 2,5 døgn her i sommer, så ingenting å si på ladehastigheten.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sitdown

Takk for svar :)

Jeg tenkte 25kW, men du har helt rett. Muligens regnet jeg ift. ladetid en gang.

Uansett den lader litt under 1kW på 2 minutt og jeg mener den brukte 45min eller mer på 0-80%, ca. 10-15C utetemperatur. Men jeg skal sjekke igjen.

Den lader aldri over 1kW/2min, selv om den er nesten helt tom. Samt reduseres ikke noe særlig før den kommer opp i 70-80%, uten å kunne være 100% sikker på reduksjon. Verkstedet byttet ekstern lader, kanskje også kontakten eller noe annet, de har ikke beskrevet det i servicerapporten. Hadde problemer med å lade hjemme, samt når det var vått ute så hadde jeg et par ganger 130V mellom karrosseri og bakken, fikk strøm i meg med sko på beina.. Har ikke fått tilbake disse problemene enda og når jeg tenker meg om så har jeg ikke prøvd hurtiglading etter jeg hadde den på verkstedet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA