Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bytte bremseklosser-skiver

Startet av 2new, mandag 19. desember 2016, klokken 09:17

« forrige - neste »

2new

Jeg har ikke Dab i bilen, og internettradio med 3G i bilen fungerer for dårlig. Har testet nyere biler med 4G, og delt data fra 4G mobiltelefon, og da fungerer internettradioen bra (nok).
Vurderer å kjøpe en 4G router å ha i bilen, men er det noen som har erfaring med hvor mye dataforbruk som brukes for kontinuerlig internettradio og lasting av kart. Jeg kjører ca 40.000 kilometer i året.
--
Mvh Tony

23.05.14   - S60
Nov. 2017 - S75

JorgenM

Du kan oppgradere fra 3G til 4G hos Tesla, koster mellom 5 og 6000,-
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Trustno1

Jeg mente jeg leste noe om at Tesla hadde deaktivert tilkobling til wifi mens bilen er i bevegelse i 8.0
Stemmer dette? Isåfall så er ikke en 4g router mye verdt.

Øggen

Det e tull. Kjøre med 4G router heile tia. Av og til vil den ikkje logge seg på etter start, men en restart ordna det. E sikkert en BUG som bli fiksa i desember når 8.1 skal komme
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

jkirkebo

Sitat fra: Øggen på lørdag 29. oktober 2016, klokken 12:00
Det e tull. Kjøre med 4G router heile tia. Av og til vil den ikkje logge seg på etter start, men en restart ordna det. E sikkert en BUG som bli fiksa i desember når 8.1 skal komme

Hmm, kom 8.01 i dag? Jeg har ikke oppgradert fra 7.1, og i dag morges fikk jeg først melding på telefonen om "software update failed" (selv om jeg ikke hadde igangsatt noen oppdatering) og når jeg kom til bilen var klokkesymbolet borte. Nå fikk jeg nettopp ny melding om "software update available", virker som om de trakk tilbake forrige versjon og slapp en ny? Eller er det bare min bil som krøller...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RaBalder

Sitat fra: 2new på lørdag 29. oktober 2016, klokken 10:08
Jeg har ikke Dab i bilen, og internettradio med 3G i bilen fungerer for dårlig. Har testet nyere biler med 4G, og delt data fra 4G mobiltelefon, og da fungerer internettradioen bra (nok).
Vurderer å kjøpe en 4G router å ha i bilen, men er det noen som har erfaring med hvor mye dataforbruk som brukes for kontinuerlig internettradio og lasting av kart. Jeg kjører ca 40.000 kilometer i året.
Det her er veldig variabelt. Men du har jo fasit'en selv.
Koble opp mobilen og følge med på hvor mye datatrafikk som går når du bruker bilen.
Noen dagers vanlig bruk, så har man vel et noenlunde snitt for forbruk.

Ting som kan påvirke databruk:

• Er usikker på om internett kanaler streamer med ulik bitrate. I så fall vil antall MB pr. time variere med hvilke kanaler du hører på.
  • Jeg tror også at zoom-level på kartapplikasjonen har en del å si. F.eks. vil en tur mellom Oslo og Trondheim med kart som visere hele ruta lastes en gang og bruker et par MB (kanskje <1MB). Zoomer man inn med mer detaljer og et kartutsnitt som viser 1km vil kartet måtte oppdateres mange, mange ganger underveis.
  • Bruker man hverken kart eller "nettlyd" så går det fint lite.

Det er bare en selv som kjenner til hvordan man selv bruker internett-tjenestene.

(((Har selv begynt å eksperimentere med en 4G ruter i bilen. Er ikke mye som går til kart.)))

sveih

Sitat fra: JorgenM på lørdag 29. oktober 2016, klokken 10:38
Du kan oppgradere fra 3G til 4G hos Tesla, koster mellom 5 og 6000,-
Det står ingenting om 3g eller 4g i designstudio som jeg kan se? Leveres nye biler med 4 g? Kan alle biler oppgraderes for denne prisen?

bakskj

Alle nye biler har LTE ja. Kjører en lånebil med EK-skilter nå, og den har LTE. Syntes igrunnen ingenting går noe spesielt raskere mtp kart, web, radio etc.. men mulig dekningen er bedre visse steder.
TM3 LR AWD

Øggen

Sitat fra: Øggen på lørdag 29. oktober 2016, klokken 12:00

Fikk melding om software update igår, men ute i bilen va det ingenting. Merka at wifi gikk bort når ej begynte å kjøre. Tok en reset, men funka ikkje. Ikkje idag heller. Ka e det som skjer? He dei pusha på meg "wifi forbud" No funka ikkje nettradio eller spotify heller.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

rsomby

Sitat fra: bakskj på lørdag 29. oktober 2016, klokken 22:15
Alle nye biler har LTE ja. Kjører en lånebil med EK-skilter nå, og den har LTE. Syntes igrunnen ingenting går noe spesielt raskere mtp kart, web, radio etc.. men mulig dekningen er bedre visse steder.

Det er bedre dekning mtp at du har 4g nettet i tillegg. Etter jeg fikk ny bil med LTE så har jeg nå dekning i et område når hjemme hvor jeg ikke hadde dekning med gamlebilen på 3g/edge. Hver dag stoppe spotify avspilling i dette området, men nå funker det knirkefritt.

Utover det så merker ikke jeg heller at det er spesielt mye raskere å laste f.eks. kart, men spotify føles kjappere på søk og raske bytter mellom sanger.

o.b.lix

Prøvde å koble wifi til via mobil, som gikk helt greit. Men i det jeg satte bilen i drive, hoppet den av wifi og rett på 3G-nettet sitt, til jeg stoppet og satte bilen i park. Da gikk den tilbake til wifi.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

pers1

Iflg Tesla Service Center er det en kjent bug i 8.0 som de jobber med at Wifi kun fungerer i Park
TM X 100D Pearl White «SERE9TY» med MCU2 HW3 & FSD (prod. Juli 2018)
KANSELERT TM3- Reservert 31/3 2016 ( 2 kanselert)
VW ID.3 reservert 8 mai 2019 kønr83 kanselert gr. Bakhjuls trekk
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidliger Tesla'r Model S 75D AP1.0 & 90D AP2.0

Sense

Hva slags router bruker dere til wifi i bilen?
Vi har en ICE net 4G router, men uansett om vi befinner oss i et området med aldri så god dekning, så gir det så mange brudd at selv ungene gir opp.

Forsøkte å kjøpe en ekstra antenne, men det var bortkastede penger. Har også lagt routeren i vindu, som anbefalt, men heller ikke det gav merkbare forbedringer.

Vi kan kanskje koble opp routeren til mobiltelefonen, men da forsvinner litt av poenget med ICE-abonnementet.

Det positive er at ungene øver seg på å bli tålmodige i bil ;).

petersv

Prøvd å legge/feste den på hattehylla? Bakruta er ikke skjermet mot RF-gjennomtrengning.

cra

Har en slik: http://www.trustedreviews.com/netgear-aircard-785-mobile-hotspot-review

Hovedsaklig til bruk med sky-funksjonene i BlackVue-kameraet. Har funket veldig bra stort sett hele tida. Ligger fremst i midtkonsollet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA