Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tekniske ting vi lurer på

Startet av hakotand, søndag 18. desember 2016, klokken 21:44

« forrige - neste »

hakotand

Hei,

Vi har en tesla og en e-golf og bygger nå ny garasje med tilgang til 400V siden dette er et nytt boligfelt. Vet ikke om det er lagt opp i sikringsskapet enda, men muligheten er i alle fall der.

Det jeg nå lurer på er hvordan jeg skal legge opp dette for framtida, uten at det blir helt hinsides dyrt. Bør jeg ha en kurs til hver av bilene, eller gå for en dobbeltlader som jeg kan lade begge på? Er jo også viktig at når e-golfen er ferdig ladet midt på natten, at teslaen tar over all kapasitet.

Videre lurer jeg også på om et b-vern må settes i sikringsskap, eller om det følger med enkelte løsninger?

Håkon.

elektrolux

For rundt  28 000 kr får du 2 stk ZCS Home som kan gjøre det du tenker på fra en og samme kurs uten at du trenger B vern på kursen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

jkirkebo

For 11.500,- får du to stk. EcoLite 3x32A ladestasjoner med Type 2 uttak og integrert B-vern:

http://ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

De kan ikke lastbalansere ennå, men har inngang for en kontroller som skal ordne det (kommer neste år). Har du stort nok inntak (3x63A fortrinnsvis) ville jeg lagt ut en 3x32A kurs og koblet den direkte til begge ladestasjonene (ikke behov for underfordeling eller sikringer). Vi begrenser da hver av de til 3x16A foreløpig, og så kan du oppgradere med kontrolleren på sikt om du ønsker det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

asgeirn

Tesla Wall Connector koster 5.404 og 5.945 med 2,5 og 7,5 meters kabel:

https://www.tesla.com/no_NO/support/home-charging-installation

Disse kan man regulere samlet effekt på og lastbalansere.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA