Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mest populær farge?

Startet av S4e, lørdag 17. desember 2016, klokken 21:26

« forrige - neste »

Stigzy

Har ikke satt meg skikkelig inn i hvordan bagasjerommet virker. Men ut fra den videoen som demonstrerer det hele, så er jeg imponert! For hver test og video som kommer ut, så blir jeg mer giret på bilen! :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

turfsurf

Sitat fra: Zuexi på lørdag 04. februar 2017, klokken 18:23
Bredden på bilen uten sidespeil er jo oppgitt til å være 1765mm.
Kan jo ikke forsvinne nesten 40 cm i bredde på hver side av bagasjerommet fra innsiden til utsiden?
Jo, de er faktisk ganske vanlig grunnet hjulbuer. T.o.m de større SUVene er bare litt over meteren på det smaleste (mellom hjulbuene).
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Ipadjove

Har ikke sett festekroker til bagasjen (med nedfelte seterygger) på Bolt/Opel-bilder. Håper det blir litt som det vises i struksjonsboken i appen.

Redigert: fant bilde av lastekroker, men der ser det ut til å mangle de utstikkene som 'det øverste falske gulvet' hviler på.

Ipadjove

Eksempel på hva som passer i bagasjerommet, funnet på facebook:

(Ca 81 x 53 x 53 cm) (?)

Cowboystrekk

Med alt tatt ut fra bunnen av bagasjerommet begynner det vell å bli greit med plass :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Ipadjove

Og enda mer om de hadde fått til et firkantet rom nederst istedenfor det runde. Ser på bilder ut til å være god plass synest jeg.
Bilde funnet på facebook (Bolt)

tientanic

Sitat fra: Ipadjove på mandag 20. mars 2017, klokken 06:29
Eksempel på hva som passer i bagasjerommet, funnet på facebook:

(Ca 81 x 53 x 53 cm) (?)

Tja, med denne størrelsen, vil mange barnevogner sliter med å få plass her. Uten å legge ned seter.

knut.aulie

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 21. mars 2017, klokken 11:51
Og enda mer om de hadde fått til et firkantet rom nederst istedenfor det runde. Ser på bilder ut til å være god plass synest jeg.
Merkelig at de ikke har satt inn en firkantet boks.

To mulige forklaringer.

1. De vil gi muligheten til å legge inn et vanlig reservehjul og hadde formen til en slik kasse liggende.

2. Aerodynamikk.

knut3448

Jeg hadde planer om å ta ut isoporen og bruke det rommet i bunnen til bagasje. Men ettersom jeg bestilte Bose så kan det se ut som det blir litt vanskelig...
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,31304.msg557084.html#msg557084

Zuexi

Sitat fra: tientanic på tirsdag 21. mars 2017, klokken 13:33
(Ca 81 x 53 x 53 cm) (?)
Tja, med denne størrelsen, vil mange barnevogner sliter med å få plass her. Uten å legge ned seter.
Hmm.. Jeg har bestilt tvillingvogn som passer etter tidligere oppgitte mål. Forøvrig den eneste jeg fant på markedet som kunne passe, så krysser fingre og tær for at den får plass.
Går ikke det er jeg nok redd det blir Finn.no for tvill.... eeeh, bilen!
Trist, for denne bilen hadde jeg virkelig sett frem til - mye som kan skje mellom bestilling og levering av Ampera-e gitt [emoji13]

Ipadjove

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 21. mars 2017, klokken 14:45

To mulige forklaringer.

1. De vil gi muligheten til å legge inn et vanlig reservehjul og hadde formen til en slik kasse liggende.

2. Aerodynamikk.

Eller bare det at det er den vanlige måten å gjøre det på? Eller styrkemessig?

Aerodynamikk tviler jeg på.

tientanic

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 21. mars 2017, klokken 15:31

Sitat fra: tientanic på tirsdag 21. mars 2017, klokken 13:33
(Ca 81 x 53 x 53 cm) (?)
Hmm.. Jeg har bestilt tvillingvogn som passer etter tidligere oppgitte mål. Forøvrig den eneste jeg fant på markedet som kunne passe, så krysser fingre og tær for at den får plass.
Går ikke det er jeg nok redd det blir Finn.no for tvill.... eeeh, bilen!
Trist, for denne bilen hadde jeg virkelig sett frem til - mye som kan skje mellom bestilling og levering av Ampera-e gitt [emoji13]

Finn.no, det er en mulighet..men husk å legge ut riktig varen :) Jeg har bestilt samme bil selv og er spent på prøvekjøring. Håper å få inn standard barnevogn i bilen.

AmocoCadiz

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 21. mars 2017, klokken 16:50

To mulige forklaringer.

2. Aerodynamikk.

Eller GM produksjonssystemet sparer noen dollar på å bruke samme pressmaskinen som stanser rund hjulbrønn til flere andre GM modeller?

knut.aulie

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 22. mars 2017, klokken 10:47
Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 21. mars 2017, klokken 16:50

To mulige forklaringer.

2. Aerodynamikk.

Eller GM produksjonssystemet sparer noen dollar på å bruke samme pressmaskinen som stanser rund hjulbrønn til flere andre GM modeller?
Det er mitt forslag 1. [emoji57]

Tom E.

Noen som vet om bilen kommer med automatisk åpning av bagasjeromsluken?
Eller må vi åpne den på den gamle måten?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA