Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fordeler ved valg av oppgradert lader X60D, er det virkelig verdt pengene?

Startet av olhel, lørdag 17. desember 2016, klokken 11:34

« forrige - neste »

olhel

Hei

Har en Peugeot Partner 2001 som har fått seg en trøkk i fronten (se vedlagte bilder).

Bilen har ellers alltid gått som en klokke. Originale batterier. Km stand ca 85.000.
Batteriene er etter det jeg vet i god stand (hatt jevnlig batteriservicer).

Noen som har en ide om det er noe å hente på selge denne som delebil?
Eller er det bare å finne korteste vei til bilopphoggern?

Hyundai Ioniq 2017.
Asker.

sven erik


olhel

Sitat fra: sven erik på torsdag 27. oktober 2016, klokken 14:03
hør med elbil mekk om han trenger deler

Har forsåvidt allerede gjort det :-).
Noen ide om hva som er et fornuftig prisleie?
Hyundai Ioniq 2017.
Asker.

elektrolux

Et sett nye batteri til den bilen koster nesten 300 000 kr, og ny motorstyring 230 000.- Webasto 7000.- osv. osv.

Bruktprisen på delene er i størrelsesorden 100 000, men markedet er mettet. Ville godtatt bud på over 5000 kr.

Leverer du til hugger får du PES for at batteriet ikke har panteordning og trues med 5000-7000 kr regning for resirkuleringen, så bedre å snu minus til pluss ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på torsdag 27. oktober 2016, klokken 15:33
Leverer du til hugger får du PES for at batteriet ikke har panteordning og trues med 5000-7000 kr regning for resirkuleringen, så bedre å snu minus til pluss ;)

Neida, det gjelder ikke NiCd, bare Zebra og Lithium pakker.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Sitat fra: olhel på torsdag 27. oktober 2016, klokken 10:28
Noen som har en ide om det er noe å hente på selge denne som delebil?
Eller er det bare å finne korteste vei til bilopphoggern?

Syns ikke den ser skadet ut. Hvis du var fornøyd med bilen syns jeg heller du skal reparere med deler fra hoggern. Husk at hele fronten på disse bilene er skrudd på.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

olhel

Takk for gode tips og råd!

Sitat fra: elektrolux på torsdag 27. oktober 2016, klokken 15:33
Bruktprisen på delene er i størrelsesorden 100 000, men markedet er mettet. Ville godtatt bud på over 5000 kr.
Elbilmek har tilbudt 6000 for den.
Om ingen plutselig skulle overby, er det mulig jeg bare gjør det enkelt og sier ja til det..

Sitat fra: Elmo på torsdag 27. oktober 2016, klokken 23:09
Syns ikke den ser skadet ut. Hvis du var fornøyd med bilen syns jeg heller du skal reparere med deler fra hoggern. Husk at hele fronten på disse bilene er skrudd på.
Nei den er nok ikke umulig å reparere. Den var innom Star Motor i Sandvika etter "hendelsen", og jeg fikk et røft overslag på 20.000,- for å reparere den med brukte deler. Man kan helt sikkert komme rimeligere ut om man gjør det selv. Vi slo det i alle fall i fra oss, og har i stedet bestilt en IoniQ  :D.
Hyundai Ioniq 2017.
Asker.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på torsdag 27. oktober 2016, klokken 23:06
Sitat fra: elektrolux på torsdag 27. oktober 2016, klokken 15:33
Leverer du til hugger får du PES for at batteriet ikke har panteordning og trues med 5000-7000 kr regning for resirkuleringen, så bedre å snu minus til pluss ;)

Neida, det gjelder ikke NiCd, bare Zebra og Lithium pakker.

Høh? Brukte lithium-batterier fra vrakede elbiler selges jo fra huggeren for 5-sifrede beløp, hvorfor skulle man få pes for å lever inn en bil med lithium-batteri til vraking?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sven erik

Sitat fra: jkirkebo på fredag 28. oktober 2016, klokken 10:07
Sitat fra: Elmo på torsdag 27. oktober 2016, klokken 23:06
Sitat fra: elektrolux på torsdag 27. oktober 2016, klokken 15:33
Leverer du til hugger får du PES for at batteriet ikke har panteordning og trues med 5000-7000 kr regning for resirkuleringen, så bedre å snu minus til pluss ;)

Neida, det gjelder ikke NiCd, bare Zebra og Lithium pakker.

Høh? Brukte lithium-batterier fra vrakede elbiler selges jo fra huggeren for 5-sifrede beløp, hvorfor skulle man få pes for å lever inn en bil med lithium-batteri til vraking?

for de skal tjene i begge ender

elektrolux

Sitat fra: olhel på fredag 28. oktober 2016, klokken 07:58har i stedet bestilt en IoniQ  :D.

Mye har skjedd på elbilfronten siden PSA i forrige århundre kontruerte Partner/Berlingo/P106/Saxo.   

Etter at skaden på kontoen er akseptert savner du neppe Partneren så mye. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på fredag 28. oktober 2016, klokken 10:07
Høh? Brukte lithium-batterier fra vrakede elbiler selges jo fra huggeren for 5-sifrede beløp, hvorfor skulle man få pes for å lever inn en bil med lithium-batteri til vraking?

Det er noe som har skjedd veldig nylig.
Høggern på Isi sa at de hadde fått et direktiv fra noe departement som sier at de ikke får selge elbil-batteri-pakker, men MÅ levere dem til resirkulering og betale miljøavgift.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

#11
Kan være siste forsøk på å få Think vekk fra veiene våre. Tror byrokratene er i panikk når disse perlene fremdeles ruller rundt, og dette kan jo strupe tilgangen på nødvendige originale batteri. Sammen med batterikjemibytteregelen bør det bety at bilene endelig har møtt sitt endelikt. ;D

( Elsker konspirasjonsteorier rundt Think Classic )
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på fredag 28. oktober 2016, klokken 13:22
Kan være siste forsøk på å få Think vekk fra veiene våre.

I så fall bare 2008+ Thinkene da
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på fredag 28. oktober 2016, klokken 13:02
Sitat fra: jkirkebo på fredag 28. oktober 2016, klokken 10:07
Høh? Brukte lithium-batterier fra vrakede elbiler selges jo fra huggeren for 5-sifrede beløp, hvorfor skulle man få pes for å lever inn en bil med lithium-batteri til vraking?

Det er noe som har skjedd veldig nylig.
Høggern på Isi sa at de hadde fått et direktiv fra noe departement som sier at de ikke får selge elbil-batteri-pakker, men MÅ levere dem til resirkulering og betale miljøavgift.

Vi får VIRKELIG håpe det ikke er tilfelle, det vil jo i så fall ta livet av hele det private etterbruksmarkedet for lithium-batterier. Å kjøpe eldgamle biler, ta ut pakken og vrake resten er ikke noe godt alternativ til å få pakker fra nyere, krasjede biler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Go-carter

Sitat fra: Elmo på fredag 28. oktober 2016, klokken 15:58
Sitat fra: elektrolux på fredag 28. oktober 2016, klokken 13:22
Kan være siste forsøk på å få Think vekk fra veiene våre.

I så fall bare 2008+ Thinkene da

Kan ikke disse leveres på høggern lengre? Det tider vel med alt av lover og regler? Isåfall riiiiimelig interessert I å se hvordan de hjemler det I loven.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA