Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Startproblemer etter bilvask

Startet av TB, fredag 16. desember 2016, klokken 07:21

« forrige - neste »

TB

Eksempel på eldre elektrisk anlegg der dårlig kontakt har ført til varmgang. Heldigvis tok det ikkje fyr i treverk.
Viser det er viktig å kontrollere alle anlegg regelmessig.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

S4e

Den var skummel. Er det ladning av elbil som har medført dette?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

minim

Her er en billig og artig sak som kan forhindre slikt. Har bare lekt såvidt med den da jeg har tilgang på en mer påkostet utgave på jobb, men hadde kjøpt meg en slik på flekken om jeg ikke hadde det. 2500kr og man kan finne dårlig isolerte steder i huset, varmgang i elektrisk anlegg, se hvor varmekabler går for borring i gulv, fuktskader osv osv.

http://www.flir.com/flirone/content/?id=62910
-TMS 85D
-03 VW Polo

TB

Tja, anlegget blir brukt til fleire ting så ikkje nødvendigvis lading som er direkte årsak.

Men, det _har_ vore lading av elbil igjennom dette koblingspunktet - så mulig det gjort feilen meir synlig. Ved tradisjonell bruk til lys og motorvarmer har ikkje belastning vore stor nok over tid til at det vart så varmt i kontaktpunktet?
Lørenskog

TB

Lørenskog

Chivas

Sitat fra: TB på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 23:10
Eksempel på eldre elektrisk anlegg der dårlig kontakt har ført til varmgang.
Av hva jeg kan skjønne og se av bildet, så ser det ut til å sitte godt? Overbelastet over tid kanskje?

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

TB

Sitat fra: Chivas på onsdag 26. oktober 2016, klokken 10:09
Sitat fra: TB på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 23:10
Eksempel på eldre elektrisk anlegg der dårlig kontakt har ført til varmgang.
Av hva jeg kan skjønne og se av bildet, så ser det ut til å sitte godt? Overbelastet over tid kanskje?

Boksen er bytta idag. Elektriker gav denne forklaring:

• Lause tilkoplingar i gammelt anlegg
  • Tilkoblingar er skrudd til for hardt (klemmer flat kobber.)
  • El-anlegget er ikkje beregnet etter bruken. Ladbare biler belaster gammalt anlegg for mykje.

Etter det eg kunne sjå var ikkje skruene heilt stramme, dvs. mulig kombinasjon av punkt 1 og 3 i dette tilfelle.
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA