Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er Ampera E en gamechanger?

Startet av Per Øyvind, torsdag 15. desember 2016, klokken 09:27

« forrige - neste »

Per Øyvind

Sitat fra: Rio på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 10:12
1) Jeg ser på bildet at bilen står i "N" (og ikke "P") - kan det være noe der?

2) En del biler hadde problemer med DC/DC-omformeren (den som produserer 12V) - mulig den bør undersøkes?

Den lar seg ikke sette i noen annet enn "N". Ja, noe med 12v systemet kan være årsaken

Per Øyvind

har foreslått det der for verkstedet, men de tror ikke noe særlig på det. Vil likevel prøve å lade batteriet nå

Per Øyvind

Enden på denne visa var ikke at det hjalp å skifte batteri.Nissan I Vestfold, ga opp å finne feilen, og bilen ble fraktet til Nissan i Drammen. Etter 3 uker uker der fikk jeg bilen tilbake, og alt har fungert bra etter dette. Da jeg spurte Nissan om hva problemet var så fikk jeg til svar at "det visste de ikke fordi de ikke hadde fått noen rapport". Hvis jeg vile vite det så kunne jeg komme tilbake etter 3 uker for da hadde de "kanskje" fått rapport.
Det som var positivt var at jeg fikk leiebil i perioden bilen var "innlagt".

Fallskjerm

Sjekk ladekontakten som skal stå i bilen. Jeg hadde dette engang og da var det ladekontakten som det var feil på.

Var nok i god nok kontakt mellom noen av pluggene i kontakten
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA