Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D- rettssaken- med referater

Startet av p09, onsdag 14. desember 2016, klokken 20:45

« forrige - neste »

p09

Hei,

Jeg er usikker på hvor mange som er igjen av den gamle typen, men er det noen som har en stående til en gunstig forum-pris?  :P
Jeg befinner meg i midt-norge  :)

Yeyeye

Tenker du på bil i fungerende stand da ? Har en stående som skal på huggern straks. Selges til vrakpant den!
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

p09

Fungerende, eller noe arbeid for å få den til å fungere er OK. Jeg starter på "scratch", så jeg har ingen delebil stående til hjelp.
Har sendt deg PM!

berstei

Hei.
Eg har to Think som eg vurderer å selge.Den ene er uten batteri men laderen er i orden 2000 mod.(avskiltet)
Den andre er kjørbar og i drift 2002 mod. amerikansk.

elektrolux

Har i alle farger i plug and play tilstand. Fra 40 000 kr til 45 000 kr avhengig av utstyr, farge og km stand.

Leveres med RoboMeter og omprogrammert Simotion, EU godkjent og 3 mnd garanti.

Edit: Her er også en god kilde til disse flotte bilene: http://www.elektroauto-forum.de/Kleinanzeigen/index.php?id=97

Husk at en kan importere Elbiler momsfritt, og bilen har norsk typegodkjenning. Velger du en med Litium ombygging er det likevel lurt å bruke den nye regelen §15 tror jeg som sier at biler godkjent i EU også skal godkjennes i norge.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Paragraf 1-15 kan ikke brukes ved import av en bil som har europeisk typegodkjenning. Paragraf 1-15 er ment for biler som kommer fra USA eller EØS land og er helt orginale slik de ble levert fra fabrikk.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Bugger! Stemmer det. Er faktisk så strengt at en omlakkering kan hindre bruk av denne regelen.

Dermed er også den muligheten for å lure et litium batteri inn i en Norsk Think sperret.

Plagsomt at en må gjøre seg til forbryter for å kunne nyte disse bilene med Litium batteri. Ser ut som eneste redningen for disse bilene er eksport og et videre liv utenfor fødelandet.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

PRensel

I can only respond in English :-)

We can convert any car to lithium here in the Netherlands as long as the original drivetrain (motor and controller) is maintained. This is according EEG regulation 72/245/EEG and should apply for all EU countries. Now Norway is NOT an EU country but is an EVA country. This means there are a lot of 'shared-rules' between Norway and the EU/EVA/EEG and i wonder it those rules wont apply to you Norwegians.
My advise is too carefully look at these rules and see what the options are.

And yes that advert is mine, so keep sending/selling these beautiful little cars too me but DONT scrap them !
===============
My personal EV collection:
----------------------------
- Audi A2 Electric
- Citroen Saxo Electrique 2-doors
- Vectrix VX1 (in different colors)
- CityEl Fact4
- MiniEl Targa/Cabrio/Basic: red, red
- Th!nk A266 PIV4 (also for sale)
- Th!nk A306 City (cars, parts, service)
===================

elektrolux

Hello Paul

This is interesting information. Maybe there is still hope for life for these fantastic cars also in Norway.

The car is genius in being immune to small dents, and using Siemens electronics and galvanized steel under that crack proof plastic means the car can drive for ever given a set of fresh batteries every 15-20 years   

@Casper: Maybe you could check if the roules Paul mention will work also in Norway. If so, I have cars and batteries and could put some back back on the road replacing fossile cars for my son and my neighbour.
Stavanger:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA