Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser og utstyrspakker klare

Startet av Finn DK, onsdag 14. desember 2016, klokken 10:45

« forrige - neste »

Finn DK

Hej i forum

På grund af ændrede regler for installation af solcelleanlæg i Danmark, har jeg 3 stk. invertere til salg.
Inverterne er af typen Diehl 7000 R3 MDX. Effekt 6000W, 3 x 400V tilslutning.
Tekniske data kan findes på den tyske producents hjemmeside:
http://www.diehl.com/fileadmin/diehl-controls/dlc/photovoltaics/Datenblaetter/PLAT_R3-M_Datasheet_EN_1408.pdf
Alle invertere er nye i original uåbnet originalemballage.
Pris per stk. 900 Euro. Kan eventuelt leveres i Hirtshals eller Frederikshavn mod mindre tillæg.

Med venlig hilsen,

Finn DK
Peugeot 106 E, under op/ombygning til LiFePo4
0 km kørt

elektrolux

Stemmer det at de er beregnet på 350-700V DC tilførsel?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Finn DK

Hej Electrolux

De tåler op til 900VDC, de 350 - 720VDC der står i databladet, er det område hvor MPPT-trackeren kører optimalt.

Mvh,  Finn

Peugeot 106 E, under op/ombygning til LiFePo4
0 km kørt

elektrolux

Altså ideel for hyttebruk der en kan kjøre Elbilen til hytten, og så bruke bilen som strømforsyning via DC porten på bilen. ;)

Betinger selvfølgelig at bilens batteri har kapasitet til overs når en kommer til hytten.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Finn DK

Du kan ikke bruge en nettilsluttet solcelleinverter på denne måde, den kræver at nettet er "tilstede" før den leverer effekt. Det er lavet på denne måde for at undgå at inverteren kører videre ved afbrydelse af nettet for service eller ved fejl. I den første situation vil det være til fare for de teknikere der arbejder på nettet, I den anden situation vil inverteren risikere at blive overbelastet fordi den sender effekt ud til hele den del af nettet som er afbrudt pga fejlen.
Man kan få små invertere til et eller to paneler som sættes direkte i en stikkontak. de er naturligvis lavet på samme måde, fordi der ellers vil være spænding på hanstikket når man hiver det ud af stikkontakten.
Jeg kender ikke umiddelbart nogle invertere der kan levere 230VAC med en indgangspænding så høj som den fra et elbilbatteri. De fleste off-grid solcelleinverete/ladere kører på 24/48 VDC.
En mulighed er at bruge en DC/DC fra driftsbatteriet til 12VDC og så en "normal" inverter derfra. det giver selvf. lidt ekstra tab pga dobbelt konvertering.
Peugeot 106 E, under op/ombygning til LiFePo4
0 km kørt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA