Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability

Startet av blyat, tirsdag 13. desember 2016, klokken 17:21

« forrige - neste »

blyat

Har hatt lifen i 2 mnd nå (EU Tekna -15). Kom plutselig en merkelig lyd (during) fra klima-vifta, og den øker i intensitet når jeg skrur den opp. Ved maks hastighet høres det ut som en bensinmotor. Lyden endres ikke om man bruker ac eller varme. Har vedvart i 5 dager nå.
Hva kan være galt?

Merket også at det muligens er et lokk som mangler, da det er en 10x10cm åpning i luftinntaket midt på rett under viskerene. Er det et lokk der orginalt? Blir mye Leaf i motorrommet for å si det slik.

nr1rayner

Da har du vel mest sannsynlig fått endel leaf inn mot vifta. Husker ikke om kupefilter sitter før eller etter vifta, men du har ganske garantert endel leaf som enten blokkerer kupefilter eller fyller vifta.

For det lokket, ta bilde og legg ved...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Einar_S

Eller mus? Det begynner jo å bli tiden for at de søker inn i hus og biler nå.
Jeg ser for meg en liten tass som løper for livet der inne, og så ikke klarer det og blir med rundt med gedigen ubalanse og svimmel mus som reultat.

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Bondeknøl

Sitat fra: Einar_S på søndag 23. oktober 2016, klokken 01:35
Eller mus? Det begynner jo å bli tiden for at de søker inn i hus og biler nå.
Jeg ser for meg en liten tass som løper for livet der inne, og så ikke klarer det og blir med rundt med gedigen ubalanse og svimmel mus som reultat.
Det er nok ikke mus men den hamsteren som driver/løper vifta som har problemer. Den mates automatisk av leaf som kommer inn. Sjekk at den har nok mat.

Øyst1

2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

blyat

#5
Bilde av lokket jeg nevnte. Ser veldig ut som at det skal være et lokk der.



Fant forøvrig en bra beskrivelse på hvordan man renser bort løv, mus og lemmen i kanalene/vifte til Leaf.
Beskrivelse av lyd er helt lik min opplevelse.
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=17462

bob-bob

Sitat fra: blyat på søndag 23. oktober 2016, klokken 22:54
Bilde av lokket jeg nevnte. Ser veldig ut som at det skal være et lokk der.



Fant forøvrig en bra beskrivelse på hvordan man renser bort løv, mus og lemmen i kanalene/vifte til Leaf.
Beskrivelse av lyd er helt lik min opplevelse.
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=17462

Det skal sitte et lokk der ja.

blyat

OK, var det jeg tenkte.

Noen som vet hvor man kan skaffe et slikt lokk?

Bondeknøl

De som selger et bilmerke har alltid delelager. Nissanforandleren din fikser dette.

blyat

3000,- skal de ha... for en gjeng.
Finner heller del hos en bilopphugger eller noe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA