Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jordingsfeil på Ratio Type2 ladekabel.

Startet av TM, tirsdag 13. desember 2016, klokken 06:56

« forrige - neste »

Megaoctane

OK. Vi får se når jeg leverer inn bilen jeg har. Første gang jeg leaser. Men har en følelse av at de mest hårreisende tilfellene kommer frem kontra de som ikke hadde noe problemer. Men det er mange som regelrett mishandler bilene sine.

Kanutten

Sitat fra: Chivas på onsdag 02. november 2016, klokken 09:52
Ser man på brukte e-golf, og legger Finn-priser til grunn, stemmer det ganske godt med 50.000,- første år, deretter 15% i året (faktisk ser det ut til å være mer rundt 10% per år).

Det forutsetter at man har kjøpt bilen til listepris. Mange har gode avtaler gjennom egen bedrift, og da ser regnestykket helt annerledes ut.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Heimdal-eGolf

Vi returnerte nylig en MiEV på jobben og fikk server en regning på 25000,-
Uhørt!
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

Megaoctane

Oi. Hva var feil og mangler på denne?

Heimdal-eGolf

Hei
Det var en hel del småting, noen fair men andre ikke. Antennen var bøyd, det var noen prikker i lakken som de hevdet var resultat av gnistregn, slitte dekk, ... Med untak av antennen så var bilen etter vår oppfatning helt fin, bare skitten og trengte rengjøring før den skulle selges. Kun normal slitasje på en 5 år gammel bil som var kjørt veldig lite. Den ble solgt like etter den ble returnert.

Sitat fra: Megaoctane på fredag 04. november 2016, klokken 13:32
Oi. Hva var feil og mangler på denne?
Sitat fra: Heimdal-eGolf på fredag 04. november 2016, klokken 12:00
Vi returnerte nylig en MiEV på jobben og fikk server en regning på 25000,-
Uhørt!
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

model3citizen

Sitat fra: TM på fredag 28. oktober 2016, klokken 15:48
Hei, takk for nyttig informasjon. Det betyr vel at 15,3 mil med 300 meter høydeforskjell burde være nokså kurant hele året med det nye batteriet. Tenkte å teste med i3 i vinter, så får jeg en viss ide om hvordan det vil fungere med den nye e-Golfen.

Når du har testet i3, så tror jeg det blir vanskelig å velge e-Golf ;)
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Råde

Bortsett fra hvis du tenkte å bruke baksetet, da :D
e-Golf | X75D

turfsurf

Sitat fra: Råde på torsdag 10. november 2016, klokken 20:39
Bortsett fra hvis du tenkte å bruke baksetet, da :D
Det er god plass i baksetet på i3, så lenge man ikke skal ha 3 bak ;) Skal man ha 3 bak, så må man minst opp i Model X, og den er egentlig ikke stor nok til det heller.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

TM

Jeg har hatt i3. Det er en fantastisk bil og jeg venter på en ny. Men hvis man bare skal ha en bil og har lyst til å ha med seg litt bagasje og ski / sykler på taket, så kan man ikke komme bort fra at e-golf er mer egnet. Derfor vurderer jeg å bytte til den nye e-golfen hvis de ikke priser seg ut. Har reservert bil i første leveranse, så hvis jeg skulle ombestemme meg så er det nok ikke noe problem å overdra kontrakten.

TM

Tenker å se om jeg kan klare meg med nye e-Golf som eneste bil. Det er kanskje en gang i året at jeg kjører mer enn 20 mil på en dag. Den eneste usikkerheten er ladehastigheten om vinteren. Kan noen si noe om typisk ladefart fra 20-80 % når det er 15 kuldegrader. Lading vil først skje etter å ha kjørt et par timer, så da vil jeg tro at batteriet har generert litt egenvarme. Noen som har målt batteritemperatur om vinteren etter et par timer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA