Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Maset om å kjøpe den nyeste nye

Startet av TM, mandag 12. desember 2016, klokken 15:19

« forrige - neste »

brako79

Bestilte 14.11, fikk nummer  2152xx.
Hvis det begynte på 208000 og hopper med 10, så antar jeg at jeg er ca nr 720 i køen?
Signerte på nyåret, og i følge selger, så antok han at jeg ville ha bilen iløpet av mai hvis jeg gikk for 2017 modellen. Men jeg ville ha el-seter, så regner med å måtte vente en måned ekstra, eller enda lenger.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

TM

Sitat fra: brako79 på onsdag 15. februar 2017, klokken 08:04
Hvis det begynte på 208000 og hopper med 10, så antar jeg at jeg er ca nr 720 i køen?
Signerte på nyåret, og i følge selger, så antok han at jeg ville ha bilen iløpet av mai hvis jeg gikk for 2017 modellen. Men jeg ville ha el-seter, så regner med å måtte vente en måned ekstra, eller enda lenger.
Du må sannsynligvis vente veldig lenge, fordi elektrisk innstillbare seter likevel ikke kommer på 2018 e-golf.

brako79

Sitat fra: TM på onsdag 15. februar 2017, klokken 14:50
Du må sannsynligvis vente veldig lenge, fordi elektrisk innstillbare seter likevel ikke kommer på 2018 e-golf.
Leste det et annet sted på forumet ja.
Finnes det noen kilder til dette? I såfall synes jeg selgeren burde ringe meg kjapt og oppdatere meg.
///Mvh
Kristian
'93 M5T
'89 325ixT

TM

Kilden er en selger hos VW forhandler. Han sendte meg epost og informerte meg om dette og det var tydelig at han hadde fått informasjonen fra importøren. Jeg ville kontaktet din selger eller importøren siden dette er viktig for deg.

Hyperstress

Sitat fra: brako79 på torsdag 16. februar 2017, klokken 16:50
Sitat fra: TM på onsdag 15. februar 2017, klokken 14:50
Leste det et annet sted på forumet ja.
Finnes det noen kilder til dette? I såfall synes jeg selgeren burde ringe meg kjapt og oppdatere meg.
Min selger sjekket med importøren, og jeg fikk kopi av utdrag fra mailen. Blir ikke el seter

Mail:
Den nye e-Golfen vil ikkje bli levert med el-sete frå uke 22 og det er heller ikkje varlsa andre endringar på modellen pr.dags. dato.

«Ny e-Golf vil IKKE bli tilbudt med elektrisk justering av førersete av vekt- og kompleksitetsgrunner. Vi beklager at tidligere informasjon ikke stemmer.

Det er derfor spesielt viktig at kunder nå blir korrekt informert slik at ingen venter med å bestille bil i påvente av dette utstyret på nye e-Golf!»

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

bno

Vekt og kompleksitetsgrunner. Javel er det mer komplekst i en elbil? For dum unnskyldning. Hører dere Hyundai av vekt og kompleksitetsgrunner. Blir vel lenge til de får hengerfeste da av sammer årsak. Hørerer dere Tesla. Det blir for komplekst
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

TM

Forklaringen virker litt tåpelig.Forklaringen er vel så enkel som at det ønsker å redusere antall utstyrsvarianter av en utgave som produseres i et lite volum.  Vet ikke hvor mye elektrisk setejustering vil gi sv tilleggsvekt, men det kan vel ikke være mange kilo. Nå er jeg ikke så opptatt av dette utstyret selv, da jeg har valgt stoffseter. Men jeg ser at Focus Electric leverer elektrisk justerbare seter som tilleggsutstyr, så VW burde klart å matche Ford her.

kaiat

Godt mulig det er på grunn av vekt. En e-Golf har nyttelast på 420 kg, mens fossilversjonene ligger på 550 kg+. Med alle fem seter i bruk kan det kanskje bli litt knapt med nyttelast igjen.

Jeg fant reg.nr. på et par Focus Electric på nett, en med el.seter og en uten. Den uten el. seter hadde nyttelast på 404 kg og den med hadde nyttelast på 385 kg. Drøye 20 kg i forskjell der altså.

02jan

Har 2 stykk Audi a6, en med stoff manuell og en med skinn el. Manuell sete foran 15kg , el.sete 40kg PR stykk.  Dette er seter laget av Recaro (ekte sportstoler) til Audi 20 og 22 år gamle begge kjørt noe over 300.000 km.
Med rett vedlikehold er det lite slitasjespor og 0 defekter.

Forstår at vekten til disse setene ville gi egolfen i forhold til vekt, men skulle tro de fant på lageret noen lettere el-seter til egolfen som kunne passe.

hadde også forventet at soltak ble tilvalg på 7.5 , lurer litt på om det er ute pga vekt utfordringer.

Tips , fått registrert egolf som 4 seter for å få meg totalvekten  , for de som skal ha el seter + soltak. Sportstoler foran og bak.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

sandberg

Fått samme bekreftelse fra møller.. nye batteripakka veier sikkert litt ekstra også vil jeg tipp så er nok veldig på grensen på vekt vil jeg tro.
Bensin,diesel og GTE vil få tilvalget fra sommeren.

Chivas

Hei.
Selger mener at de 5.000, - for reservasjon aldri ble trukket hos noen.  Flere som kan bekrefte dette?

brako79

Sitat fra: Chivas på lørdag 20. mai 2017, klokken 11:21
Hei.
Selger mener at de 5.000, - for reservasjon aldri ble trukket hos noen.  Flere som kan bekrefte dette?
Ja. Sa det til meg også. Finkjemmet kontoutskrifter, men fant ikke noe trekk. Rart, siden jeg prøvde å betale med et kort uten dekning, det gikk ikke før jeg hadde 5000,- på kortet. Så de sjekket vel bare at man kunne trekke beløpet, men gjorde det ikke.
///Mvh
Kristian
'93 M5T
'89 325ixT

TM

Det ble reservert penger på kredittkortet. Men beløpet ble ikke trukket, så det stemmer det forhandleren sier.

Chivas

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA