Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Maset om å kjøpe den nyeste nye

Startet av TM, mandag 12. desember 2016, klokken 15:19

« forrige - neste »

TM

500 høres litt lavt ut. Ut i fra det jeg har hørt er den nok flere reservasjoner, men de er jo ikke forpliktene så mange vil nok trekke seg når prisen blir kjent. Reservasjonsnummeret er vel over 4000 høyere enn da de startet, men så mange reservasjoner tror jeg ikke noe på.

Megaoctane

Regnet feil.

Har heller ikke tro på nesten 5000 reservasjoner. Det er tross alt ikke et hypet Tesla produkt.

Leste at den skulle få ny fanger foran og bak. Vil bilen se annerledes ut enn dagens modell? Eller er videoen autogefuhl la ut av den kommende modellen? Fikk inntrykk av at kun interiøret var oppgradert i videoen, ikke eksteriøret.

SteinarSun

Er vel snakk om en facelift med nye lykter, skjermer og andre småting utvendig
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

TM

Sitat fra: SteinarSun på tirsdag 01. november 2016, klokken 09:16
Er vel snakk om en facelift med nye lykter, skjermer og andre småting utvendig
Hører kanskje til en egen tråd, men det blir jo en god del forbedringer.

Fra møller:

Utvendig oppgradering med nye LED-lykter og ny støtfanger foran, nye LED-lykter og ny støtfanger bak
Nytt infotainmentssystem med 9,2 berøringsskjerm i farger, 3D-visning, App-Connect og Car-Net Guide & Inform
Betydelig mer standardutstyr inkludert varmepumpe, parkeringssensorer foran og bak, nye setetrekk etc
Nytt ekstrautstyr som elektrisk justerbart førersete med minne, Active-Info Display og sikkerhetssystemet Emergency-Assist
Kraftigere batteripakke med forlenget rekkevidde til 300 km målt etter NEFZ-syklus
Kraftigere elmotor på 100 KW / 136 hk

Oppgradert lader til 32A skal det visst også være, men det er kanskje ikke sikkert siden det ikke står i listen på moller.no

Megaoctane

Tja. Fikk en kalddusj av borettslagets garasjelag.
Vi har stikkontakt i hver garasje samt en måler. Basert på forbruket blir strømkostnadene fordelt riktig per garasjeeier.
Men - det er lov å å bruke motorvarmer i et par timer hver dag.

Sitat:
"Måleren i garasjen er kun en måler som forteller hvor mye den enkelte garasje bruker i strøm.
Selve opplegget er koblet sammen til hovedmåleren.

Det elektriske anlegget har ikke kapasitet for El bil pr. idag."

Vi har lade muligheter på jobb, og kommunen har satt opp 8 ladeplasser litt lenger oppi gata her.
Men kjipt å ikke kunne lade i egen garasje.

Det jeg vet er at det er flere el bil eiere som allerede lader i garasjene sine. Jeg var bare dum nok til å spørre [emoji56]

stefse

Sitat fra: Megaoctane på tirsdag 01. november 2016, klokken 18:38
Tja. Fikk en kalddusj av borettslagets garasjelag.
Vi har stikkontakt i hver garasje samt en måler. Basert på forbruket blir strømkostnadene fordelt riktig per garasjeeier.
Men - det er lov å å bruke motorvarmer i et par timer hver dag.

Sitat:
"Måleren i garasjen er kun en måler som forteller hvor mye den enkelte garasje bruker i strøm.
Selve opplegget er koblet sammen til hovedmåleren.

Det elektriske anlegget har ikke kapasitet for El bil pr. idag."

Vi har lade muligheter på jobb, og kommunen har satt opp 8 ladeplasser litt lenger oppi gata her.
Men kjipt å ikke kunne lade i egen garasje.

Det jeg vet er at det er flere el bil eiere som allerede lader i garasjene sine. Jeg var bare dum nok til å spørre [emoji56]
Lad på 6 ampere og hold kjeft om det. 8)
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

e-Gorm

Jeg satte meg opp reservasjonslisten for en uke siden (28.10.2016), og fikk en mail med ordrenummer 2102XX.

Så får jeg opplyst av Møller at det ikke er mitt ordrenummer.  :o
Mitt er ordrenummer er 2104XX, sier hun på Møller chat i dag.

Ble i går oppringt fra en selger hos Møller ( i Bergensområdet) og han sier jeg er nr 489 i kø (på landsbasis). 
Hvordan tolker man dette? Har Møller kontroll på reservasjonene?
Mvh e-Gorm.

VW e-Golf, 2016 mod,
18" Marseille felger med Pirelli Cinturato P7 225/45

Chivas

Er det flere som har blitt kontaktet? Ikke hørt noe jeg, men pengene er trukket da :D

Megaoctane

Har heller ikke hørt noe. Pengene er trukket

TM

Har hørt noe, var visst nr 143. Pengene ser ikke ut til å være trukket  :D

Megaoctane

TM

Forhandlerne skal nå ha fått lister fra importøren over reservasjoner. Selgerne vil nok da ta kontakt etter hvert, men hvis man ringer så burde man få vite sin plass i den nasjonale køen. Og prisene vil visst offentliggjøres rett etter at bilen er lansert på den internasjonale bilutstillingen i LA i november.

http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-la-motor-show/facelifted-volkswagen-e-golf-make-its-world-debut-november

TM

Går ut fra at de fleste med tidlig reservasjon nå har blitt kontaktet av forhandleren sin. Men er det noen som vet når priser og spesifikasjoner blir kjent, slik at vi kan konfigurere bilen ?

HEL

Bestilte akkurat nå og fikk nr 21918x

Når kan jeg forvente å få bil?
Egålf 2018
Pysjå ion i fem år
Think i 2004 til 2007, det var kaldt

TM

Sitat fra: HEL på søndag 27. november 2016, klokken 08:16
Bestilte akkurat nå og fikk nr 21918x

Når kan jeg forvente å få bil?
De begynte vel på 208000, men jeg tipper de øker tallet med 10 pr. reservasjon.  I så fall kan det kanskje gå 2-3 mnd før du får bil. Men det er kanskje ikke så dumt, for da kan den kanskje bli produsert som 2018 modell. Men kontakt forhandleren din, for han kan kanskje si hvilket nummer du har i køen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA