Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av ElRune, mandag 12. desember 2016, klokken 12:50

« forrige - neste »

ElRune

En bruker på elbilforum har gitt uttrykk for at det er kommunisert at 2018-modellen kommer med 45Kw batteri. Jeg finner ikke noen informasjon om dette på nettet. Noen med inside information eller har linker der slike uttalelser er referert til?
Tesla Model 3 (reservert 01.04.2016)
Hyundai i40 1.7 crdi - 2011
OPEL Astra H 1.6 Twinport - 2005 (solgt)
Alfa Romeo 156 2.5V6 - 1998 (solgt)
SAAB 9-3 SS 1.8t - 2003 (solgt)
Lancia Thema Turbo i.e - 1987 (spiker)

Bosted: Drammen

ProsjektX

Det er visst en annen bil som kommer med det, på suv platform muligens
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Inop

Tja, står noe her:
http://www.hyundai-blog.com/2018-hyundai-ioniq-ev/

Overskriften sier "2018 Hyundai Ioniq EV To Have A 200 Mile Driving Range" som tyder på at Ioniq kommer med større batteri - men i artikkelteksten står det "Their goal is to have a 200-mile Ioniq EV in place by 2018" som igjen tyder på at det er en annen modell enn Ioniq.

Her står det at det er en SUV som kommer i 2018:
http://www.hybridcars.com/hyundai-expected-to-roll-out-200-mile-range-electric-suv-in-2018/
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Amoss

Sitat fra: Inop på fredag 21. oktober 2016, klokken 14:06
men i artikkelteksten står det "Their goal is to have a 200-mile Ioniq EV in place by 2018" som igjen tyder på at det er en annen modell enn Ioniq.

Nei, det tyder på at det vil være en utgave av Ioniq som kommer med "200-mile" rekkevidde. Ordlyden tyder altså på at de forventer å fortsatt tilby dagens utgave av Ioniq i tillegg til denne med oppgradert rekkevidde. For ordens skyld velger jeg å gjenta sitatet ditt, men flytte uthevelsen til det som er viktig i denne sammenhengen: "Their goal is to have a 200-mile Ioniq EV in place by 2018".

Så til OP: Ja, i følge denne bloggen så vil det komme en oppgradert utgave av Ioniq til neste år med lengre rekkevidde, uten at jeg vil våge meg på å gjette på batteristørrelsen.

Men, så var det hvor mye fakta som ligger bak hva bloggen påstår? Vel, det vet vi ikke...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Inop

Sitatmen flytte uthevelsen til det som er viktig i denne sammenhengen: "Their goal is to have a 200-mile Ioniq EV in place by 2018".

Helt enig, jeg bomma litt på setningen der :)
Som du sier tror jeg kanskje bloggeren har bommet litt, men det vil tiden vise.

http://insideevs.com/hyundai-all-electric-suv-to-arrive-in-2018-with-200-miles-of-range/
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Gnilre

Nå har jeg fått prøvekjøre Ioniq batteribil. Veldig god bil å kjøre pga lavt tyngdepunkt. Det er faktisk den elbilen jeg har likt best, og jeg har vel nå prøvd nesten alle aktuelle inklusive Tesla S, e-Golf og BMW i3. Jeg ville vel ha foretrukket en Soul EV som en bybil, men Ioniq er mye bedre som en langtursbil.

Men med 28 kWh batteri er dessverre bilen uaktuell for min del, jeg ønsker ikke å lade så ofte når jeg er på langtur. Med batteri i størrelsesorden 45-60 kWh på Ioniq hadde nok Ampera-e bestillingen min blitt kansellert. Håper Hyundai kan bekrefte et større batteri på Ioniq før jeg antagelig legger pengene på bordet hos Opel våren 2017.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

lenny36

En Ioniq med større batteri på et senere tidspunkt så blir det kjøp for min del også [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA