Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lefaen gynger frem og tilbake når jeg parkerer.

Startet av KrW, søndag 11. desember 2016, klokken 17:24

« forrige - neste »

Bjoris

Sitat fra: jmt2016 på mandag 24. oktober 2016, klokken 14:39
Min er lastet på et skip og på vei hit.

lurer på om jeg skal selge eller avbestille. prisen på den var jo grei, fikk seks seter til halv pris. på en hvit x 90D med alt unntatt hengerfeste og store felger.

hva synes folk, selg eller avbestill?
Hvordan fikk du halvpris på 6 seteren?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Helidoc

#16
Min X er på vei over havet, med AP1. Jeg er egentlig ikke noe misfornøyd med det og kommer til å ta levering når den dukker opp. Å avbestille nå vil koste mer penger og ventetid enn jeg kan tenke meg. Annenhåndsverdien er nok ikke like god på en bil med AP1, men så har jeg allerede betalt endel mindre for bilen enn ved en kansellering og nybestilling.
Dagens autopilot fyller mitt behov, jeg bruker den stort sett bare på motorvei. På svingete enfeltsvei foretrekker jeg absolutt å kjøre selv. Full SW for helt selvkjørende bil kommer ikke på lenge ennå, og jeg er slett ikke interessert i at bilen skal farte rundt på egenhånd  ::)
Det jeg nok kunne ønsket meg var muligheten for "birds view" på skjermen når en er på trange plasser eller rygger. Hvis det kommer som en "spin-off" av de mange kameraene så vil jeg nok savne det. Og hvis alle kameraene kunne fungere som dashcam/overvåkning og lagre video tilgjengelig for eieren ville det vært et stort pluss. Men ellers ikke.
Jeg har bestemt meg for å legge AP1 / AP2 - trådene til side og heller glede meg til å overta en fantastisk bil.
Hvilket vinterdekk jeg skal ha er nok viktigere akkurat nå  ;D
VW e-Golf 2015
VW e-Golf 2017
Audi e-tron 55 quattro 2019 (kommer i mai)
TMX 90D 2016 solgt :-)
VW Alltrack med juksediesel 2012 - backupbilen

jmt2016

Sitat fra: bjoris på mandag 24. oktober 2016, klokken 15:31
Sitat fra: jmt2016 på mandag 24. oktober 2016, klokken 14:39
Min er lastet på et skip og på vei hit.

lurer på om jeg skal selge eller avbestille. prisen på den var jo grei, fikk seks seter til halv pris. på en hvit x 90D med alt unntatt hengerfeste og store felger.

hva synes folk, selg eller avbestill?
Hvordan fikk du halvpris på 6 seteren?

Bestilte 5 seter i Juli. fikk så en telefon en måned senere om at jeg kunne oppgradere til 6 seter for halve prisen om jeg ønsket. og det gjorde jeg jo :) vurderer fortsatt å selge den til kostpris og bestille med AP2... heldigvis så er det en måned til jeg får bilen så jeg har noen dagers betenkningstid :D

Epleskreller

Sitat fra: jmt2016 på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 12:04
Sitat fra: bjoris på mandag 24. oktober 2016, klokken 15:31
Sitat fra: jmt2016 på mandag 24. oktober 2016, klokken 14:39
Min er lastet på et skip og på vei hit.

lurer på om jeg skal selge eller avbestille. prisen på den var jo grei, fikk seks seter til halv pris. på en hvit x 90D med alt unntatt hengerfeste og store felger.

hva synes folk, selg eller avbestill?
Hvordan fikk du halvpris på 6 seteren?

Bestilte 5 seter i Juli. fikk så en telefon en måned senere om at jeg kunne oppgradere til 6 seter for halve prisen om jeg ønsket. og det gjorde jeg jo :) vurderer fortsatt å selge den til kostpris og bestille med AP2... heldigvis så er det en måned til jeg får bilen så jeg har noen dagers betenkningstid :D

Tror du at du får kostpris for bilen??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

eha

Jeg sjekket finn.no i går. Det lå bl.a. ute en X 90D hvit med AP 1, det meste unntatt premium til 939K. Dette er såvidt under kostpris. Ja, forresten, vinterdekk fulgte også med. Så kanskje 10-20K under kostpris, altså.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

hnrk

Utrolig nok så klarer ikke Tesla å fortelle meg hva som faktisk sitter i bilen. Den er visstnok satt til side på fabrikkgulvet (DS kunne ikke forklare hvorfor), de kunne heller ikke se når produksjon faktisk startet, så jeg vet om den kom på båndet før eller etter den magiske datoen 18.10.16, og de har heller ikke tilgang til hva som er skrudd fast i bilen. Det eneste de kunne love, var å se på bilen når den ankom havna i Drammen, *da* kunne de se om det var AP 1.0 eller 2.0 i bilen.

Såeh.. jeg lurer jo litt da *sukk*

(en skulle jo tro at det på et eller annet sted var en liste over hva som er festet i bilen, og da burde det jo være mulig å grave frem den listen og vise meg - men jeg er kanskje naiv og optimistisk)
</frust>
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

eha

Det jeg fikk vite, var at biler som har "end of line" fra og med 17. oktober har ny HW (for TMS er datoen 10. oktober). Altså, når produksjonen faktisk sluttet, og ikke når den begynte.

Spør om de kan sjekke "end of line"-datoen. Det kunne iallfall selgeren jeg snakket med (DS-en min har jeg aldri snakket med, lurer på om hjertet hans i det hele tatt slår).
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

hnrk

Sitat fra: eha på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 14:15
Det jeg fikk vite, var at biler som har "end of line" fra og med 17. oktober har ny HW (for TMS er datoen 10. oktober). Altså, når produksjonen faktisk sluttet, og ikke når den begynte.

Spør om de kan sjekke "end of line"-datoen. Det kunne iallfall selgeren jeg snakket med (DS-en min har jeg aldri snakket med, lurer på om hjertet hans i det hele tatt slår).

Vel.. bilen min er satt til side på produksjonsgulvet av uvisse årsaker, så den er ikke ferdig enda. Hvorfor den er dratt ut var vanskelig å svare på.

Men er det ikke inngang på linja fra og med 17.10 som gjelder? Biler som ble påbegynt *før* mandagen skulle jo ha gammel AP. og ja, jeg har spurt om når bilen ble påbegynt, og det var ikke mulig å finne ut av.
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Wenche

Ser ut som om avstemmingen er låst! Jeg får i hvert fall ikke stemt. Vi beholder vår  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

hnrk

Sitat fra: Wenche på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 19:31
Ser ut som om avstemmingen er låst! Jeg får i hvert fall ikke stemt. Vi beholder vår  :)

Jeg også! (bekreftelse fra fabrikken kom for en halvtime siden, AP 2.0 er montert)
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

KrW

Sitat fra: Wenche på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 19:31
Ser ut som om avstemmingen er låst! Jeg får i hvert fall ikke stemt. Vi beholder vår  :)

Det var rart, trykket på en knapp for åpne avstemning nå.

Her kom det nettopp en grei video fra Like Tesla for den som har AP1 og vurderer hva en skal gjøre
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

ogj

Fikk bekreftelse fra DS i går om at det er AP 2.0 i min bil. VIN 215XX. Står fortsatt som "i produksjon, og det har den gjort minst en ukes tid tror jeg.

Elbil fundamentalist

Har 85D, men har reservasjon på Model 3. Den skal fullspekkes...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA