Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av samohT, søndag 11. desember 2016, klokken 10:25

« forrige - neste »

sfinxern

Sitat fra: Meldola på mandag 02. januar 2017, klokken 07:14
Har ett lite case. Har satt opp bilen til å forvarme seg om morgningen og ved avreise fra jobb. Hvis man ikke har startet bilen etter to forvarminger så deaktiverer den dette fremover, til man har kjørt bilen igjen.  Som man kan ha opplevd i Julen hvor man tok seg en fridag.

Mitt problem er at bilen heller ikke vil forvarme når man sender melding fra telefonen at den skal starte forvarming. Noen andre som har opplevd dette? Må man fysisk sette seg i bilen, kjøre noen meter, parkere og så aktivere forvarming? virker tungvindt.

Det jeg savner er å få en varsling i feks et symbol i appen. Feks et symbol som viser at forvarming pågår og et symbol som viser at forvarming er deaktivert, feks fra tilfelle over.

Jeg har også erfart at forvarming ikke har startet i ny og ne, typisk når der er skikkelig kaldt..

Og så kunne jeg ønsket meg push-varslinger så jeg slipper å gå inn i appen hele tiden.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

LMOR

Enig, jeg har en logging av strømforbruket med 6s oppfriskning, så jeg bruker den for å sjekke at alt er normalt...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

JorgenM

Eventuelt at appen kunne vist kupe-temp slik det er på Tesla. Da ser man om temp stiger og når bilen er blitt varm.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

RodeoKlovn

I dag fikk jeg ikke kontakt med server fra BMW Connected appen. Fikk rød feilmelding hver gang jeg forsøkte å aktivere forvarming. Men, da jeg gikk ut til bilen gikk varmeapparatet, og coupéen var varm. Har noen opplevd lignende?
BMW i3 Fluid Black

kln66

Sitat fra: RodeoKlovn på torsdag 05. januar 2017, klokken 11:26
I dag fikk jeg ikke kontakt med server fra BMW Connected appen. Fikk rød feilmelding hver gang jeg forsøkte å aktivere forvarming. Men, da jeg gikk ut til bilen gikk varmeapparatet, og coupéen var varm. Har noen opplevd lignende?

Hadde samme problem fra iRemote-appen tidligere i dag, men det funker nå

Sør

Hadde samme utfordring med iRemote tidligere i dag. Prøvde å sette på forvarming til kl 16.00, men den ville ikke. Prøvde igjen litt senere, og da virket det. Satser på at bilen er varm når jeg skal hjem i dag :)
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Ingeniøren

Jeg har problemer med at når bilen står i garasjen så får ikke alltid app'n kontakt med bilen. Da henger hele systemet seg og jeg kan ikke gå i bilen å fikse det der da det er låst av app'n. Har slutta å bruke app'n og setter det heller i bilen. Isfrie ruter uansett der, og er det kaldt så setter jeg på setevarmen  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

bjorngb

Jeg har og problemer med iRemote. Har ikke vært oppdatert status siden kvelden 3/1. Klarer ikke starte klimatisering eller sette avreisetidspunkt. Bilen står samme sted som hvor dette har virket fra i høst.

Er det noe sted en kan sjekke servicemeldinger?
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

sfinxern

Ser ut til at jeg har et problem med tidsinnstilt forvarming. Nå har jeg forsøkt å sette et tidspunkt i appen (ja med klimatiseringsknappen aktivert:)), men kupé blir ikke varmet opp. Batteriet ser ut til å bli varmet opp med tidsinnstilt forvarming. Hvis jeg starter klimatisering manuelt fra appen, så starter den alltid og jeg har god og varm kupé.

Gjelder altså kun tidsinnstilt forvarming. Hmm. Bilen brukes jo hver dag og kobles til lading på ettermiddagen. Så alltid fullt batteri og tilkoblet strøm. Finner ingen opplagt grunn til at den ikke skal starte tidsinnstilt forvarming..

Noen tips eller er verkstedbesøk neste?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Kan det være noe som må resettes fra bilen? Det har jo fungert før, så har ikke endret på noen instillinger.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

LMOR

Har du prøvd å skru av forvarming i fra bilen, og så satt de på igjen?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

sfinxern

Nei, det har jeg ikke forsøkt. Skal prøve det i ettermiddag! Det stoppet plutselig å virke på et eller annet tidspunkt.

Når jeg starter forvarming direkte fra appen, så starter den alltid.

Jeg har jo også sett at når jeg skrur av tidsinnstilt forvarming i appen, så forsvinner det også fra infotainment skjermen i bilen. Så det virker som om det er en synk der.

Uansett, skal teste å skru av i bilen og på igjen og se om det hjelper! Batteriet blir jo oppvarmet på tidsinnstillingen, er kun kupé som ikke blir det.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

audunborge

Sitat fra: sfinxern på torsdag 16. februar 2017, klokken 13:40
Nei, det har jeg ikke forsøkt. Skal prøve det i ettermiddag! Det stoppet plutselig å virke på et eller annet tidspunkt.

Når jeg starter forvarming direkte fra appen, så starter den alltid.

Jeg har jo også sett at når jeg skrur av tidsinnstilt forvarming i appen, så forsvinner det også fra infotainment skjermen i bilen. Så det virker som om det er en synk der.

Uansett, skal teste å skru av i bilen og på igjen og se om det hjelper! Batteriet blir jo oppvarmet på tidsinnstillingen, er kun kupé som ikke blir det.

Fant du ut av denne feilen?
Jeg opplever det samme i min bil nå og får det ikke til å virke.
Hadde den inne på verksted på mandag og de sa de ikke fant noe feil, men hadde programmert bilen for å se om det kunne hjelpe...

Takker for svar :)

JorgenM

Jeg har hatt samme problemet denne uka, men fant "feilen" idag :laugh:

Hadde glemt å stille klokka i bilen så dermed ble feil. Nå funker det igjen :+1:
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA