Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spørsmål om hjemmeladeboks.

Startet av flemmz, lørdag 10. desember 2016, klokken 12:44

« forrige - neste »

flemmz

Jeg har irritert meg over at bilen min går dårligere nå enn når den var ny. Jeg kjøpte en loaner i februar 2015. 60KW.

Men min var nok 385 når jeg fikk den ser jeg i etterkant. Den gikk veldig likt som en annen 85 opptil 120kmt som vi testet og 0-100 målt til mellom 5,5-6 og jeg kom opp til 107kmt mellom 2 gitte punkt. Jeg tror det var etter 7.0 at bilen mistet sine krefter samt at den ikke kom opp i samme ampere nivå som tidligere på måleren. følte bilen var litt slappere. Men så nå at forskjellen mellom s85 og min er stor og jeg måler 0-100 på 6,5 sekunder. og når ikke 107kmt mellom punktene jeg gjorde før.
Jeg vet jo at 60kw ble annonsert med 385hk når jeg kjøpte bilen. Og det står ikke noe om hk i kjøpsavtalen.

Bilen er produsert sept 2014

Er det helt tullete å spør om jeg kan få kreftene tilbake?

Er det noen andre som har opplevd lignende?


Kjører Fiat Fiorino Qubo, Micro-vett.

GOS

Sitat fra: flemmz på torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:14
Jeg har irritert meg lenge over at bilen min går dårligere nå enn når den var ny. Jeg kjøpte en loaner i februar 2015. 60KW.

Men min var nok 385 når jeg fikk den ser jeg i etterkant. Den gikk veldig likt som en annen 85 opptil 120kmt som vi testet og 0-100 målt til mellom 5,5-6 og jeg kom opp til 107kmt mellom 2 gitte punkt. Jeg tror det var etter 7.0 at bilen mistet sine krefter samt at den ikke kom opp i samme ampere nivå som tidligere på måleren. følte bilen var litt slappere. Men så nå at forskjellen mellom s85 og min er stor og jeg måler 0-100 på 6,5 sekunder. og når ikke 107kmt mellom punktene jeg gjorde før.
Jeg vet jo at 60kw ble annonsert med 385hk når jeg kjøpte bilen. Og det står ikke noe om hk i kjøpsavtalen.

Bilen er produsert sept 2014

Er det helt tullete å spør om jeg kan få kreftene tilbake?
S60 fra 2014 har aldri vært annonsert / sagt å ha 385 hk. Da har du sett på hva motoren kan yte, men ikke hva som er satt som motoreffekt etter batteri-begrensningen. Mener å huske den var 309 på S60. Tror aldri en S60 har hatt 0-100 på 5.5 s uten roll-out.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

flemmz

hadde bilen min vært en modell som var annonsert med 385hk så hadde jeg ikke tatt opp spørsmålet om det er greit å klage, for da hadde det vært endel av kjøpet. Men jeg tar ikke igjen at min bil var annonsert med antall hk noen steder i avtalen vår. Men den har frem til oppdateringen kommet over 240kw på måleren, men det er bare å glemme nå. Men jeg kan ikke se jeg har noen rettigheter annet enn at det er irriterende. Det vil jo komme frem på loggen til inverteren om den har logg som viser max currentdraw eller noe slikt at den har gitt mye mer før.
Kjører Fiat Fiorino Qubo, Micro-vett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA