Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering.

Startet av knut3448, lørdag 10. desember 2016, klokken 11:20

« forrige - neste »

gigafactory

Ut fra antall batteripakker de har sagt de kan produsere, så er det nok rundt 5 GWh fabrikkene er designet for til sammen. Men i praksis har de vel ikke passert 2 GWh i året så jeg tviler på at fabrikkene kan produsere 5 GWh sånn uten betydelige investeringer. Dette er ut fra 24 kWh-pakker for noen år siden, mye kan ha forandret seg.

...

En liten fugl hvisket i øret mitt at 40kWt e-NV200 skulle bli tilgjengelig for bestilling fra høsten av.


pudderjagar

Eg og har høyrt at da kjem ein 40kwh versjon av bilen ganske snart.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Ebe

Hvis det stemmer, så blir det bestilt ny bil til høsten!  :D
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

brako79

ihvertfall hvis den kommer med hengerfeste og godkjent trekkvekt på minst 1000kg.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

EV85

Sitat fra: brako79 på søndag 11. juni 2017, klokken 12:46
ihvertfall hvis den kommer med hengerfeste og godkjent trekkvekt på minst 1000kg.

Og forbedret NCAP?

Ebe

Min lokale nissanforhandler sa at denne uken hadde de fått beskjed om 64kwh Leaf og 40-ish kwh Evalia. Evalia produsert i desember får nytt batteri. Første Leafmodellen ville få det store batteriet.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kodalse

Med 60++kWh og hengerfeste på mer enn 1000 kg begynner det å bli svært interessant!
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Ebe

Nå tror jeg Evalia hverken får 60kwh-batteri eller noe særlig økt hengervekt, men jeg blir gledelig overrasket! :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Mikkelrev

Jeg har også fått beskjed om at ny e-nv200 med oppgradert batteri kommer i september samtidig med ny leaf

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Mikkelrev på søndag 09. juli 2017, klokken 22:25
Jeg har også fått beskjed om at ny e-nv200 med oppgradert batteri kommer i september samtidig med ny leaf
Hvis de gjør som søsterselskap i konsernet Renault med Kangoo EV så blir det vel bare en 33kWh batteripakke og ingen hurtiglader i eNV400? (men håper jeg tar feil der...)

Ebe

e-NV400 tviler jeg blir noe av. NV400 er en svær kassebil som eksisterer i dag, tviler de lager en e-versjon av den.

Det Nissan sannsynligvis gjør (som er likt søsterselskapet), er å oppgradere sin eksisterende modell. Den nye e-NV200 (som flere forhandlere har bekreftet til kunder) kommer nok med hurtiglading, ettersom den alltid har hatt dette i eksisterende modell. Ettersom e-NV200 og Leaf ikke har likt batteri i dag, så er det vanskelig å vite helt sikkert hvilke batterier som dukker opp.

Men det er rart at forhandlere bekrefter modeller, dersom de ikke har rimelig sikre indikasjoner på at opplysningene er korrekte.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

Tja, en e-NV400 skal en ikke se bort ifra, for NV400 er samme bil som Renault Master og den skal komme i el-versjon. Nå kommer jo Master Z.E. med samme 33 kWh-batteripakke som oppgradert Kangoo Z.E. og ingen hurtiglading, så ikke så mye å skryte av der.

Men for å holde oss til e-NV200, så har den jo alt hurtiglading på plass. Nissan har dessuten understreket hvor viktig det er med hurtiglading på el-varebiler da disse kjøres ofte mye i løpet av en arbeidsdag. At alliansepartner Renault ikke helt har skjønt dette, er et mysterium for seg. Det er på tide at de begynner å samarbeide på dette området også.

En felles varebil med ~60 kWh-batteri, 22 kW AC-lading og DC-hurtiglading (enten Chademo eller CCS) - det hadde nok fått en del interesse vil jeg tro.

Elbilkjøper Trøndelag

Veldig interessant med 40kWh-batteri i e-NV200! Da blir den straks en mulig familiebil for meg.

Jeg har ikke kjørt denne bilen med batteriet den leveres med i dag. Hvor lang tror dere den reelle rekkevidden med 40kWh kan bli, når bilen er fornuftig kjørt? Antar det er en viss forskjell på sommerkjøring og vinterkjøring (med bruk av varmeapparat). Noen som vil bedrive litt kvalifisert gjetting?

leafnor

Kvalifisert gjetting, sommer 20 mil, vinter med varm bil 15 mil.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA