Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering.

Startet av knut3448, lørdag 10. desember 2016, klokken 11:20

« forrige - neste »

knut3448

Pushevs hevder det er bekreftet at env200 får ny batteripakke på over 40kWh.

Sitatthe information I have now is that the 2017 Nissan Leaf will continue with AESC cells and without TMS (Thermal Management System). The new battery pack is already being built at Nissan's battery plant in Sunderland, UK. According to Nissan the new generation battery pack will also be available in the Nissan e-NV200 electric van.
http://pushevs.com/2016/10/19/nissan-leaf-visia-gets-30-kwh-battery-norway/

Synd at TMS mangler. Fin familie/arbeidsbil.

Ebe

Dersom dette stemmer, så står det nok en e-NV200 40kwh på tunet vårt i løpet av 2017...

Noen som har noe erfaring på hvor pålitelig PushEVs.com er?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

Det er TMS på dagens e-NV200. Batteriet sitter mer pakket inn enn i Leaf, så det er nødvendig med ekstra kjøling. Det er Leaf som fremdeles ikke får TMS. e-NV200 får nok TMS med nytt batteri.

Anderslien

Hvor troverdig er denne kilden?
Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av en E-NV200, men er veldig redd for at det kommer ny batteripakke rett etter jeg har kjøpt, og da vil verdien på min synke veldig mye.
Jeg syntes også rekkevidden slik den er nå, er litt lite, men jeg tror det hadde holdt akkurat til de fleste turene jeg kjører.
Hvis dette er en troverdig kilde, avventer jeg litt med å kjøpe.

knut3448

Pedro Lima / pushevs pleier å være velinformert, prøv gjerne å kommunisere med ham via kommentarfeltet. Han skriver ofte like mye interessant der som i artiklene sine (:

sven erik

ja det blir kjempe bra om dette stemmer   for det er en kjempe bra bil

nr1rayner

Spennende  :D
Zoe er vel bekreftet med 40kwh, så det er jo litt merkelig om ikke Nissan skulle komme med det også.
Da e-NV enda ikke har kommet med 30kwh, er det vel ganske tydelig at Leaf er satsingsområdet..
Men man kan vel si at e-NV virkelig bør komme med 40kwh, eller 60, og betviler ikke at den gjør det heller, spørsmålet er vel bare når..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Simen1

Sitat fra: Anderslien på torsdag 20. oktober 2016, klokken 16:40Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av en E-NV200, men er veldig redd for at det kommer ny batteripakke rett etter jeg har kjøpt, og da vil verdien på min synke veldig mye.
Jeg vurderer å kjøpe e-NV200, men tenker jeg heller vil ha en sterkt prisredusert to år gammel brukt 23 kWh-utgave enn en mye dyrere helt ny 40 kWh-utgave. Jeg antar det vil skille bortimot 100 000 kr på de to og jeg har strengt tatt ikke så mye behov for lengre rekkevidde.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Ebe

Enig. Så lenge man har et alternativ til langturer, og evalian bare skal brukes til hverdags, så holder dagens versjon.

For min del satser vi på at denne kommer som 40kwt neste år, og fortsettter med bare én bil :)

sven erik

noen som hr hørt mer om denne og når den kommer

Ebe

Tipper man ikke hører noe mer om denne før Leaf40 lanseres, hvis den lanseres :-)

sven erik

Sitat fra: Ebe på søndag 30. oktober 2016, klokken 20:23
Tipper man ikke hører noe mer om denne før Leaf40 lanseres, hvis den lanseres :-)

det er bare  når blir den  lansert

Goggen123

Sitat fra: sven erik på søndag 30. oktober 2016, klokken 20:24

Kommer vel ikke med det første,  jf Bnh's tilbud til leafeiere om innbytte og leasing av leaf 30 kwt i 14 mnd og "først i køen når ny leaf kommer".

Ebe

Sitat fra: Goggen123 på søndag 30. oktober 2016, klokken 21:09
Sitat fra: sven erik på søndag 30. oktober 2016, klokken 20:24

Kommer vel ikke med det første,  jf Bnh's tilbud til leafeiere om innbytte og leasing av leaf 30 kwt i 14 mnd og "først i køen når ny leaf kommer".

Men BNH kan jo fort referere til den nye leafmodellen, ikke ny versjon av dagens modell...

Ebe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA