Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er de mest alvorlige feilene du har opplevd med din Tesla?

Startet av taraquin, lørdag 10. desember 2016, klokken 09:56

« forrige - neste »

OZ1KNT

Under opladning af bilen lød der nogle høje knald, jeg troede først at dette var fra batteribanken men efter at have undersøgt denne og testet alt af fandt jeg ud af at de er kommet fra selve ladaren.
De viser sig af elektrolytterne er blevet trætte så nu bliver de skiftet.
Så nu er weekenden booket til at adskille og reparere ladar i :-)

elektrolux

Kan levere en dele lader, eller fungerende lader langs E45 28 okt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OZ1KNT

Tak elektrolux for dit hurtige svar :-)
Det blev weekend lidt hurtigt her i DK :-) så jeg angreb ladaren med det samme..
Det som jeg undre mig over er at der ligger en tætning/pakning i låget men at der INTET tætning er omkring stikket der kommer fra BMS.
Jeg har tidligere haft skildt min ladar ad, og chekket at der ikke var fugt eller andet der så underligt ud.
Her var alt ok og den ser også stadig fin ud oppe fra... MEN hvis man piller printet ud af den ligger der lidt vand UNDER printet, dette er helt sikkert kommet ind ved stikket fra BMS, måske andre måske skal chekke dette..

frank

Hei

Har nettopp byttet kondensatorer i min lader.
RS delenummer 4961684(3 stk store), 4961533(5 stk mindre)
Den siste (200 volt) fant eg hos Elfa.
Vurderer å snu laderen, men tror eg ender opp med å lage et plastlokk over istedenfor + file ned kanten.
Problemet oppstår vel først og fremst hvis vannrennen som får alt vannet fra frontruten svikter, så fosser vannet ned på laderen.

Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

OneMore

Har vel påpekt det noen ganger, at det ikke er lokket som er problemet!
Men gjennomføring til stor plugg og ledninger!

På lokket legg en skikkelig silikonfuge og gjør det samme med kontaktene!
Så har vi selvfølgelig kondensproblemet som er påpekt av annen her, med forslag om Goretex ventiler.

Jeg sendte forøvrig ned Holland i dag 4 defekte ladere! I håp om at noen får dem til.
Alle med komm feil! Mot at jeg får vite hva den skyldes eventuelt! Slik at vi kan lære av det.
90% av mine defekte, har komm feil.

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA