Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av lunitiks, fredag 09. desember 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

turfsurf

Jeg tror lovnaden om FSD på dagens AP2 hardware er litt risky for Tesla i Norge i det minste. Hjelper ikke med unnskyldning for godkjenning av lovgiver, hvis de ikke kan levere godt nok i.h.h.t lovverket. Blir fort en gjenntakelse av P85D historien. Selv har jeg ingen tro på at HW2 kan levere FSD under normale forhold i Norge. Kamera er rett og slett ikke bra nok for skitne norske veier og vinterføre. Har uansett bestillt det med håp om mere enn AP på annet en lande- og motorvei.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Det er tydelig spesifisert hvilken hw man kjøper. Tesla kan ikke bestemme hva som blir godkjent? De har derimot forutsatt at leveranse avhenger av godkjenning.

Godt mulig man kan få pengene tilbake om 4-5 år om det blir to streker under "ingen merverdi" svarer. Men vi er i en tidlig fase ift selvkjøring, hw og sw. Vil skje enormt mye med begge deler de nærmeste årene.

Ender jeg mer en AP2 Mod X forventer jeg bedre komfort og færre feil enn AP1 har leverert så langt, innen overgangen til 2018. Deretter jevn forbedring gjennom 2018 og årene som kommer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sims


twinpeaks

Jeg er i utgangspunktet enig med alle dere som sier at bilene med AP2 må oppgraderes gratis hvis det skulle vise seg at dagens HW ikke er god nok. På den andre siden er det nok av eksempler hvor Tesla lover noe, men klarer ikke å holde det 100 %. Eksempler som autoclosing chargeport og autoparkering på egen tomt som var lovet ved release av AP1. Men siden totalopplevelsen av bilen er så bra er vi kunder fornøyd med dette og aksepterer det. Jeg tror at det kan skje det samme nå. AP2 biler vil for eksempel kunne kjøre autonom på større veier ned til fylkesvei med god markering, men likevel ikke 100 % level 5 autonom på alle veier hele tiden (tror jeg).

Gesendet von meinem Moto G (4) mit Tapatalk

"Silberstreif", 85D, sølv metallic

JanBrede

Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

lunitiks

#620
AP2.0 fortsatt ikke helt der



2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Leaf_2014

En fører som lar bilen holde på på denne måten bør definitivt miste førerkortet. Just my 5 cents.
Leaf 2014

Øyvind.h

Den programvaren der burde vel ikke vært mulig å aktivere.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

knut.aulie

Sitat fra: Skjervesbu på lørdag 25. februar 2017, klokken 22:36
En fører som lar bilen holde på på denne måten bør definitivt miste førerkortet.
En bil som lar seg kjøre på denne måten burde miste vognkortet...... [emoji55]

Knut Røe

Så fint at de lar kundene gjøre all betatestingen. Bilen var jo overalt på veien, verre enn å gjete en flokk sauer det der.

Spinner

Sitat fra: lunitiks på lørdag 25. februar 2017, klokken 20:11
AP2.0 fortsatt ikke helt der
Er det i det hele tatt annonsert at AP 2.0 skal fungere på veier som dette ennå? Svingete veier uten merking på begge sider og midtskille, veikryss uten merking etc?

lunitiks

Tror det er kommet en oppdatering på ap2 med autosteer "on local roads", ja.

Selv om vår AP1 ikke er "ment" for slike gater har den ikke så her store problemer med veioppmerking.


Kan jo tenkes å være et sjeldent eksempel denne videoen da
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Thor2014

Synes kanskje det gikk litt fort gjennom noen av de svingene. AP1 får samme problem ved høy hastighet i forhold til kurven. Ikke at det forsvarer resten av kjøringen. Midtstripen virker jo ganske bra.

Det som forundrer meg er reklamevideoen for AP2. Da går jo nesten alt så fint. Hvorfor er det så stor forskjell?

lunitiks

Reklamevideoen har de nok jobbet veldig hardt med å få til. Sikkert kjørt samme ruten fjørti ganger, og garantert en helt annen software i sving. Skal ikke se bort fra at det er "klippet" litt her og der - det er i alle fall tilfelle på den første videoen vi fikk se
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Ellemelle

Sitat fra: Skjervesbu på lørdag 25. februar 2017, klokken 22:36
En fører som lar bilen holde på på denne måten bør definitivt miste førerkortet. Just my 5 cents.
Han kjører i 45 km/t i sirkel i et industrifelt. Møter èn bil. Livsfarlig og nær døden opplevelse

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA