Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av lunitiks, fredag 09. desember 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

Sitat fra: lunitiks på onsdag 25. januar 2017, klokken 21:46
Hva er det denne stormannsgale fyren egentlig driver med? "Neural lace"?? Blir HW3 et hjerneimplantat?
http://nordic.businessinsider.com/elon-musk-teases-neural-lace-announcement-2017-1?r=US&IR=T

Spørs om ikke "maybe next month" var en spøk. Men dette er i banene til Ray Kurzweils ideer om at vi må smelte sammen med maskinene dersom vi skal klare å stå opp mot AI i fremtiden.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

bjornb

Da har jeg hatt autopilot funksjonalitet i min HW2 bil en ukes tid.

TACC (adaptiv cruise) fungerer stort sett bra og brukes mye. Den er litt nervøs og slipper kort opp 'gassen' inne i mellom i tunneler og under enkelte motorveiskilt (E18 gjennom Oslo). Jeg har hatt et tilfelle av rød 'spøkelsesbil' og kort oppbremsing (E18 lysakerlokket inngående, brukte 'bug report' på stemmestyringen). På motorveier og andre mer åpne veier utenfor byen så oppfører TACC seg bra.
Autosteer er kun aktivert på utvalgte veier og kun opp til 70km/t foreløpig. Jeg har ikke fått prøvd denne i praksis siden eneste vei jeg har sett den er tilgjengelig for min del er E6 sydgående ut av Oslo, men har kun kjørt der når trafikken gikk i vesentlig høyere fart enn 70... På E18, Ring 3 så får jeg meldingen 'disabled on this road' når jeg prøver å aktivere.
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

Kim Kim

Er det noen som bruker autopilotfunksjonen i noen større grad?
Selv bruker jeg noe TACC, men autopilot stoler jeg fortsatt så lite på etter å ha aktivert den noen få ganger i noen minuter bare . I forhold til AP1 som jeg benyttet hele tiden velger jeg å ikke aktivere den.

Det virker ikke engang som at den ser veien med dansende veimerking etc. Jeg har nå folieret bilen min selv, og tenker at dette kanskje påvirker (burde ikek gjøre det), men etter hva jeg ser skrevet andre steder virker den (AP2) uansett veldig nervøs
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

AP2 er vel stort sett bare hardware så langt?  De har vel et stykke å gå før software følger opp?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

bjornb

Jeg bruker TACC mye, hver eneste dag. Den er fortsatt noe nervøs i tunneler og skilter over motorveien, men ble bedre med siste oppdatering (fikk 17.5.28 sist søndag).
Autosteer har jeg brukt lite siden det er aktivert kun på enkelte veier, men fikk testet litt i går kveld på E6 fra Langhus og innover til Oslo (måtte da kjøre i 80 siden det er maksfart med autosteer på HW2 pr i dag). Synes den oppførte seg ganske fint, har blitt mer retningsstabil enn tidligere (i liten grad pendling mellom linjene/vegmerkingen).
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

LFCH

Jeg har en bil med AP1 som virker relativt bra (2015 P85D). Lånebil nå med AP2, og det er opplagt at det er et godt stykke igjen før de er på samme nivå. Lastet ned ny SW i går, men ikke veldig mye forbedring. Auto steering har jeg fortsatt ikke funnet et sted som virker (kjører i Oslo-området). TACC er mer "nervøs" enn på AP1.

Lånebilen er helt ny, 75D, må si at den er bedre enn tilsvarende modell jeg kjørte for et halvt år siden. Bedre sammenskrudd, bedre å kjøre og virker faktisk litt kvikkere.

sims

Denne er interessant - hvis det kreves mer datakraft for L5 kjøring med min AP2 bil, så forventer jeg gratis HW upgrade fra Tesla siden jeg har betalt for FSD pakken. https://electrek.co/2017/02/13/tesla-elon-musk-all-new-cars-self-driving/

Go-carter

Sitat fra: sims på mandag 13. februar 2017, klokken 18:39
Denne er interessant - hvis det kreves mer datakraft for L5 kjøring med min AP2 bil, så forventer jeg gratis HW upgrade fra Tesla siden jeg har betalt for FSD pakken. https://electrek.co/2017/02/13/tesla-elon-musk-all-new-cars-self-driving/

Sjæl.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

lunitiks

#612
Høres ut som han er litt i tvil.

Eller, i alle fall ikke skråsikker.

Hvorfor det, mon tro?

Å bytte autopilot ECU er nok mulig. Krever en liten prosedyre med fjerning av paneler, litt skruing og dall, og pirk med ut- og innkobling av kabler.

Spørsmålet er om bytting vil komme til å kreve mer plass og/eller mer kjøling enn dagens installasjon legger opp til. (Hvilket f.eks. to stykk px2-kort vil gjøre.) Da blir det fort verre.

Uansett: Helt enig med siste talere om at eiere med AP2-bil nå, har all grunn til å kreve gratis oppgradering om "PX2"-en er for pinglete og representerer et hinder for Level 5 autonom kjøring. Det er ikke denne type begrensning Tesla har tatt forbehold om i sin markedsføring (kun regulatorisk godkjenning).

Tatt i betraktning at Model 3 også vil rulle ut med samme HW, har ikke Tesla råd til å føkke dette opp

SitatInterestingly, he hinted today during the talk that Tesla could need to upgrade the computer in the new vehicles in order to enable fully self-driving. Tesla's vehicles are equipped with NVIDIA's Drive PX 2 supercomputer and Musk said that it could be enough to surpass human driving, but if not, they could easily upgrade the computer.While Tesla is promising level 5 autonomous driving on its new hardware, NVIDIA thinks that level 3 is possible, but two Drive PX 2 computers would be necessary for level 4-5.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Dette sa Musken når han lanserte AP2.0 at datoren lett kunne utvides/byttes. Fullstendig enig med Lunitiks, vi som har lagt 67.000 på bordet må få eventuell oppgradering siden vi allerede har betalt for level 5...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øyvind.h

Hva om de klarer Level 5 med dagens løsning, men ender med at løsningen ikke blir godkjent? Fordi den ikke har tilstrekkelig redundans/lav nok feilrate?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA