Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av lunitiks, fredag 09. desember 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Her er en informativ snutt av hvordan MobilEye kameraet ser verden (til sammenligning)

http://i.imgur.com/YCOx8y0.gifv


Litt diskusjon på dette?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

#437
Klasker til med noen flere bilder av disse kameraene. Fascinerende, må jeg bare si.

Et par bonusbilder av de nye setene, samt det nye glasstaket også  :)

























2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW


lunitiks

Oppdatering til AP2.0-bilene som gir dem lekebildiskolys, fartsgrense-advarsler, autodimming av langlys, samt automatisk natt/dag-modus i dash/17".


Fremdrift!




2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

Sitat fra: lunitiks på søndag 11. desember 2016, klokken 09:34
Oppdatering til AP2.0-bilene som gir dem lekebildiskolys, fartsgrense-advarsler, autodimming av langlys, samt automatisk natt/dag-modus i dash/17".

Fremdrift!

Veldig bra. Jeg håper oppdateringene kommer på løpende bånd frem mot mars 2017. Jeg gleder meg også til å få flere lekebiler i displayet som et resultat av AP 2.0. Før kunne man jo bare se lekebilene når de var et stykke foran bilen, men med AP 2.0 burde det vel være mulig å vise dem også idet de kommer opp på siden bakfra. Håper det blir slik! Minst!
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Arnie

Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

sims

Man kan kanskje håpe at biler med AP2.0 blir først i Norge som autonome privatbiler? Blir spennende å følge strortingsproposisjonen til våren! http://e24.no/bil/nytt-lovforslag-aapner-for-foererloese-biler-paa-norske-veier-allerede-neste-aar/23870593

lunitiks

Åhh deilig med slike proaktive holdninger fra fremsynte politikere. Dette virker lovende.


Med det sagt, så er jeg fortsatt veldig i tvil om hvor godt AP2.0-teslaene vil klare seg alene i vårt nordiske land. Tenker selvfølgelig på alminnelig norsk vintervær med snøkledde ultrasoniske sensorer og kameraer.


Sommertid bør derimot bilen kunne klare seg godt, og min eneste bekymring i så måte er om Tesla har valgt en kraftig nok computer og får tilstrekkelig nok erfaring til å hanskes med alle "corner-cases" / "special cases" som vil oppstå
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 13. desember 2016, klokken 08:04
Nvidia skal bygge bil og Tesla microchips? Hva skjer?

https://electrek.co/2016/12/12/tesla-autopilot-chip-supplier-nvidia/

Nja, de har bedt om lov til å *teste* selvkjørende biler. Så i farten ikke noe mer bekreftelse på at de ønsker å bygge biler for salg?  Finner det helt naturlig at en produsent av komponenter for selvkjørende biler vil teste ut teknologien sin selv.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

eha

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 13. desember 2016, klokken 08:04
Nvidia skal bygge bil og Tesla microchips? Hva skjer?

https://electrek.co/2016/12/12/tesla-autopilot-chip-supplier-nvidia/

Det er ikke nødvendigvis så rart at dette skjer. På kort og kanskje mellomlang sikt får Tesla levert silikon av nVidia, men på lang sikt er det ikke sikkert at Tesla får så mye kontroll som de ønsker på produktene sine. De har jo brent seg en del med underleverandører tidligere. De vil rett og slett unngå at nVidia tar ballegrep på dem, slik de i realiteten kan ved et senere tidspunkt dersom nVidia er de eneste som kan tilby dem et produkt.

Det minner også litt om Apple, som ønsker full kontroll på kvalitet fra ende til ende, uten sammenligning for øvrig.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

HKS

Det er nok i første omgang snak om andre ASICer enn hva Nvidia leverer.

Etterhvert som Tesla kommer til å legge til flere radarer og ultralydsensorer med enda høyere oppløsning ønsker de filtrere/pre-prosessere data fra disse før det kjøres inn i hoveddatamaskinen.
Tesla Model S 90D

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA