Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av lunitiks, fredag 09. desember 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: BlueS på tirsdag 04. april 2017, klokken 20:53
Jeg fikk filskift tilgjengelig noen dager etter installasjon, mens hastighetsøkningen kom omtrent med en gang. Det virket en dag eller to, nå virker det som den er disablet igjen.
Jeg har fortsatt ikke sett noe til filskift, men autopiloten fungerer fint. Når jeg ser på linjene vises ikke mer enn mitt felt. Setter jeg på blinklyset så deaktiveres autopilot. Holder jeg litt inne som når jeg blinker 3 raske men fortsetter å holde inne, så skjer det samme.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

OleI

Filskift fungerer kun på highways. Fungerer fin fint her  8)

Cirion

Sitat fra: OleI på onsdag 05. april 2017, klokken 10:20
Filskift fungerer kun på highways. Fungerer fin fint her  8)
Som sagt, ikke aktivt på min enda.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Go-carter

Sitat fra: OleI på onsdag 05. april 2017, klokken 10:20
Filskift fungerer kun på highways. Fungerer fin fint her  8)

Kult! Slo på alt av beta-funksjoner i instillingene i går, så får vi se om det blir AP hele veien til påskefjellet til helgen...  8)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

BlueS

Sitat fra: Cirion på onsdag 05. april 2017, klokken 05:48
Sitat fra: BlueS på tirsdag 04. april 2017, klokken 20:53
Jeg fikk filskift tilgjengelig noen dager etter installasjon, mens hastighetsøkningen kom omtrent med en gang. Det virket en dag eller to, nå virker det som den er disablet igjen.
Jeg har fortsatt ikke sett noe til filskift, men autopiloten fungerer fint. Når jeg ser på linjene vises ikke mer enn mitt felt. Setter jeg på blinklyset så deaktiveres autopilot. Holder jeg litt inne som når jeg blinker 3 raske men fortsetter å holde inne, så skjer det samme.
I dag fungerte filskift igjen. Du må se filen du skal skifte til i displayet of at det skal virke, men det er ikke nødvendigvis nok. Er nok som at du har din fil synlig i displayet, men autopiloten likevel ikke er klar.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Cirion

Sitat fra: BlueS på onsdag 05. april 2017, klokken 11:14
Sitat fra: Cirion på onsdag 05. april 2017, klokken 05:48
Sitat fra: BlueS på tirsdag 04. april 2017, klokken 20:53
Jeg fikk filskift tilgjengelig noen dager etter installasjon, mens hastighetsøkningen kom omtrent med en gang. Det virket en dag eller to, nå virker det som den er disablet igjen.
Jeg har fortsatt ikke sett noe til filskift, men autopiloten fungerer fint. Når jeg ser på linjene vises ikke mer enn mitt felt. Setter jeg på blinklyset så deaktiveres autopilot. Holder jeg litt inne som når jeg blinker 3 raske men fortsetter å holde inne, så skjer det samme.
I dag fungerte filskift igjen. Du må se filen du skal skifte til i displayet of at det skal virke, men det er ikke nødvendigvis nok. Er nok som at du har din fil synlig i displayet, men autopiloten likevel ikke er klar.
Får se på vei hjem, ser ikke annet enn egen fil i displayet, så det kommer nok når det blir aktivert i min bil. På AP1 bilen til kompisen min, så er det ekstra linjer når det er mulig å bruke filskift. Samt at linja blir stiplet når man holder blink lyset. Hos meg bare deaktiveres AP umiddelbart i det jeg berører blinklys.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

OleI

Fungerer identisk her. På highways så leser den av flere filer selv om den ikke viser de andre bilene. Ved filskift blir linjen den skal over stiplet. King kong  ;D

Cirion

El Grande har kun kjørt 440km totalt, men kjører på "highway" til og fra jobb. 130km/t begrensning...
Så det blir nok aktivert etter hvert.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Bjoris

#758
Har ikke fulgt helt med her i det siste, hva skal til for å få AP over 50 km/t? Jeg fikk prøvd den i 80 sonen, men blir jo selvsagt ubrukelig med 50 km/t som maks:) Her på vestlandet tviler jeg på noen vei vil kvalifisere som HighWay, betyr det at vi ikke kan bruke denne eller får en mer fart med tiden, når bilen har kjørt mer? Bare kjørt 500 km til nå.

Har testet den på lokal vei med 50 grense, men da ville den bare opp på fortauet og der har ikke en X på 2,5 tonn så mye å gjøre så inntil videre har jeg bare droppet hele APen så får vi vente til vi skal på tur eller at det blir bedre.

Ser også at dette "rattet" kommer og går i ett kjør på denne småveien med 50 km/t og linjene danser så flott på skjermen så dette kan jeg være enig i at ikke er helt på Ap 1.0 nivå... hehe, han er litt fake-news denne Musken også, men de har jo malt seg inn i ett hjøren med AP 2.0, de vet jo at dette tar mer tid, men de kan ikke si det...

Jepp, jeg har 8.1 versjonen... Godt mulig dette fungere bra på vei med god merking, det er det bare på 80 sone veien jeg kjører på, men der kan jeg ikke kjøre i 50 km/t, men jeg prøvde litt en kveld med lite trafikk og på disse veiene kjørte den fint selv så kanskje ikke SÅ langt unna AP1.0, men at den hadde tenkt seg på fortauet er jo ikke bra... Men kanskje AP1.0 også finner på slik når det er dårlig merket?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

JanBrede

Motorveidefinisjonen er litt slitsom ja, overgangen fra Motorvei til Motorvei i Sandvika er merkelig og det er nok mange steder i Norge man kan oppleve at det hadde vært fint å kunne kjøre med Autosteer, men som er definert som lokal vei og dermed 50 km/t.

Det til side så opplever jeg etter oppgradering til 17.11.3 at kantlinjene er vesentlig mer stabile på godkjent "Highway".  På local roads er de like skjelvne som tidligere.  Og biler hopper rundt på skjermen som før ;)
Autosteer på god motorvei fungerer nå bra.

TACC har blitt vesentlig bedre til å holde jevn fart i svinger med bil foran (uansett hastighet).  Før oppgraderingen var det mer rykk og napp ettersom bilen foran tydeligvis forsvant ut av synsfeltet til bilen.
Noe forbedring på hastighetsjustering når det tilkommer ny bil i min fil ser jeg også, mindre brå i avstandjusteringen enn tidligere.

Auto Lane Change har fungert upåklagelig, uten at jeg har presset den til å gjøre noe dumt, men det har fungert i ganske trange luker og ganske ok justering til den nye farten.
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

Cirion

Sitat fra: JanBrede på torsdag 06. april 2017, klokken 12:12
Motorveidefinisjonen er litt slitsom ja, overgangen fra Motorvei til Motorvei i Sandvika er merkelig og det er nok mange steder i Norge man kan oppleve at det hadde vært fint å kunne kjøre med Autosteer, men som er definert som lokal vei og dermed 50 km/t.
Jeg syns det ser ut som at det er motorvei (Klasse A) som har 130 grense og alt annet har 50. Fra Sandvika og inn til Oslo er det motortrafikkvei(Klasse B). Fra Sandvika og retning Drammen er det motorvei (Klasse A). Klasse A og B eksisterer ikke lenger, men de har likevel forskjellig navn...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

daktari

Enig. Ring 3 i Oslo funker heller ikke.
Men pussig nok, ved Kolomoen der nye E6 nordover slutter har jeg fått AP2 til å fortsette å virke i 90 km/t på gamle E6 (2-felts vei) helt forbi Hamar.
Mistenker at det er fordi den ikke skrur seg av ved overgang fra motorvei til lokal vei. Skrur jeg av AP så vil den ikke på igjen; "restricted at this road".

JanBrede

Å bruke Autosteer i høyere hastighet enn 50 km/t lenge etter at veien som er "godkjent" for høyere hastighet, har jeg gjort flere ganger, det stemmer med min opplevelse. 
Så lenge veien er god, og AP gjør en god jobb uten å måtte korrigeres, så har jeg kjørt mange km på 70 vei etter at motorveien har sluttet.  Men det går ikke å få den på igjen da nei.
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

JanBrede

#763
Sitat fra: Cirion på fredag 07. april 2017, klokken 10:57
Sitat fra: JanBrede på torsdag 06. april 2017, klokken 12:12
Motorveidefinisjonen er litt slitsom ja, overgangen fra Motorvei til Motorvei i Sandvika er merkelig og det er nok mange steder i Norge man kan oppleve at det hadde vært fint å kunne kjøre med Autosteer, men som er definert som lokal vei og dermed 50 km/t.
Jeg syns det ser ut som at det er motorvei (Klasse A) som har 130 grense og alt annet har 50. Fra Sandvika og inn til Oslo er det motortrafikkvei(Klasse B). Fra Sandvika og retning Drammen er det motorvei (Klasse A). Klasse A og B eksisterer ikke lenger, men de har likevel forskjellig navn...

Du har helt sikkert rett i denne definisjonen, at veien ikke oppleves drastisk anderledes er en annen historie.  Vi får håpe at Tesla får ut en god oppgradering av AP for local roads snart :)
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

bjornb

Sitat fra: daktari på fredag 07. april 2017, klokken 11:35
Mistenker at det er fordi den ikke skrur seg av ved overgang fra motorvei til lokal vei. Skrur jeg av AP så vil den ikke på igjen; "restricted at this road".
Det stemmer, jeg har benyttet meg av dette selv, har brukt autosteer et stykke på Ring 3 ved å la den være aktiv når jeg kom E6 sydfra.. :)
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA