Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av lunitiks, fredag 09. desember 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: bjoris på mandag 27. februar 2017, klokken 09:04
Blir utrolig spennende å se hvor fort dette vil gå, 1 mnd tild en overgår 1.0 er jeg meget skeptisk til...

Jeg tipper de har velfungerende AP2 SW i det de finner ut at de trenger AP3 HW.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

spirrevipp

Sitat fra: eha på mandag 27. februar 2017, klokken 10:07
Som å pisse i buksa for å holde seg varm, tenker jeg. Om et års tid har de nok godt med postkasser solid plantet i skjegget.

Tvilsomt, Tesla ville jo kvittet seg med dem uansett så de hadde jo ikke noe å tape. Nå får Tesla (sannsynligvis) en skrape pga sen AP2, og begge to får en skrape for å være dumme nok til å krangle offentlig.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

gigafactory

Det at folk må vente et par ekstra måneder på AP er en skrape de kan leve med, jeg syns det er mye verre hvor mye risiko de tar ved å la folk aktivere denne programvaren. Det er sånne hodeløse handlinger som kan velte selskapet. Liker ikke.

eha

Sitat fra: gigafactory på mandag 27. februar 2017, klokken 10:54
Det at folk må vente et par ekstra måneder på AP er en skrape de kan leve med, jeg syns det er mye verre hvor mye risiko de tar ved å la folk aktivere denne programvaren. Det er sånne hodeløse handlinger som kan velte selskapet. Liker ikke.

Enig. Dette virker for tidlig, rett og slett. Jeg får min bil om et par uker og venter gjerne et års tid for den saks skyld. Jeg vil ha noe som funker.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

spirrevipp

Sitat fra: gigafactory på mandag 27. februar 2017, klokken 10:54
Det at folk må vente et par ekstra måneder på AP er en skrape de kan leve med, jeg syns det er mye verre hvor mye risiko de tar ved å la folk aktivere denne programvaren. Det er sånne hodeløse handlinger som kan velte selskapet. Liker ikke.

Man får håpe at skrapen ikke blir stor nok til at Tesla får problemer med videre finansiering. Dersom ikke AP2 er på høyde med AP1 i løpet av mai tror jeg dessverre det kan bli mye støy fra førstegangskjøpere i USA som har blitt lovet gull og grønne autopiloter fra Tesla selgere...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

knut.aulie

Jeg har kjørt autopilot to ganger. Med to forskjellige biler. Begge Ap1
Begge turer var heldags på samme strekning.
1. Tur var 01.11.16 (P90DL)dårlig vær med tåke og regn. Autopilot fungerte egentlig strålende.
2. Tur var 17.01.17. (75D) Bra forhold med klart vær. Autopilot var nærmest ubrukelig og vinglet som bare det.

Har denne opplevelsen med oppdateringer å gjøre eller er det forskjell på biler?

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på mandag 27. februar 2017, klokken 11:41
Jeg har kjørt autopilot to ganger. Med to forskjellige biler. Begge Ap1
Begge turer var heldags på samme strekning.
1. Tur var 01.11.16 (P90DL)dårlig vær med tåke og regn. Autopilot fungerte egentlig strålende.
2. Tur var 17.01.17. (75D) Bra forhold med klart vær. Autopilot var nærmest ubrukelig og vinglet som bare det.

Har denne opplevelsen med oppdateringer å gjøre eller er det forskjell på biler?
Den første var sikkert med AP1 og den andre med AP2.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

knut.aulie

Sitat fra: turfsurf på mandag 27. februar 2017, klokken 12:17
Sitat fra: knut.aulie på mandag 27. februar 2017, klokken 11:41
Jeg har kjørt autopilot to ganger. Med to forskjellige biler. Begge Ap1
Begge turer var heldags på samme strekning.
1. Tur var 01.11.16 (P90DL)dårlig vær med tåke og regn. Autopilot fungerte egentlig strålende.
2. Tur var 17.01.17. (75D) Bra forhold med klart vær. Autopilot var nærmest ubrukelig og vinglet som bare det.

Har denne opplevelsen med oppdateringer å gjøre eller er det forskjell på biler?
Den første var sikkert med AP1 og den andre med AP2.
Den hadde autosteer så det må bety at det var AP1 hvis jeg har forstått det riktig

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på mandag 27. februar 2017, klokken 14:33
Den hadde autosteer så det må bety at det var AP1 hvis jeg har forstått det riktig
Autosteer med begrensninger ble slått på i januar for AP2, så det kan ha vært begge to. Klagene på AP2 er jo at den er veldig vinglete enda.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

knut.aulie

Sitat fra: turfsurf på mandag 27. februar 2017, klokken 14:44
Sitat fra: knut.aulie på mandag 27. februar 2017, klokken 14:33
Den hadde autosteer så det må bety at det var AP1 hvis jeg har forstått det riktig
Autosteer med begrensninger ble slått på i januar for AP2, så det kan ha vært begge to. Klagene på AP2 er jo at den er veldig vinglete enda.
Da kan det sikkert stemme.
Slik den var da er den ubrukbar/farlig.

petersv

Sitat fra: knut.aulie på mandag 27. februar 2017, klokken 14:33
Sitat fra: turfsurf på mandag 27. februar 2017, klokken 12:17
Sitat fra: knut.aulie på mandag 27. februar 2017, klokken 11:41
Jeg har kjørt autopilot to ganger. Med to forskjellige biler. Begge Ap1
Begge turer var heldags på samme strekning.
1. Tur var 01.11.16 (P90DL)dårlig vær med tåke og regn. Autopilot fungerte egentlig strålende.
2. Tur var 17.01.17. (75D) Bra forhold med klart vær. Autopilot var nærmest ubrukelig og vinglet som bare det.

Har denne opplevelsen med oppdateringer å gjøre eller er det forskjell på biler?
Den første var sikkert med AP1 og den andre med AP2.
Den hadde autosteer så det må bety at det var AP1 hvis jeg har forstått det riktig

Tipper 1. gangen var pre 8.0, og andre post 8.0. Når de la til radarbedømning så ble hele greia mye mer vinglete, og er det fortsatt den dag i dag (selv om det er noe bedre enn det var rett etter lansering av 8.0.)

cstromme

Ser ut til at 17.7.2 er på vei ut i resten av verden i dag. Tidligere var det bare USA og Canada som har fått den.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

eha

Sitat fra: cstromme på mandag 27. februar 2017, klokken 15:35
Ser ut til at 17.7.2 er på vei ut i resten av verden i dag. Tidligere var det bare USA og Canada som har fått den.

Og 17.7.2 er jo som vi ser ganske vinglete og til dels direkte farlig... Krysser fingrene for raske iterasjoner fremover!  :-\
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Kim Kim

Ifølge denne artikkelen bruker AP2 bilene kun 1 kamera foreløpig på dagens SW versjon. Etter egne erfaringer så langt med AP2 var det oppløftende informasjon

https://electrek.co/2017/02/28/tesla-autopilot-cameras-autosteer-beta/
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

lunitiks

Hm, lurer på hvordan Electrek kan hevde at det er Main-kameraet som er aktivt, når denne Arizona-fyren hadde tildekket den 100% og fortsatt fikk Autosteer...



2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA