Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av lunitiks, fredag 09. desember 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

lunitiks

#525
Interessante bilder av PX2 for Autochauffeur (koblet opp i demo) og DGX-1 fra en koreansk(!) CES-utstilling



2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 27. desember 2016, klokken 22:04
Wow, sjekk denne! (NB: Ha lyd på videoen)
https://electrek.co/2016/12/27/tesla-autopilot-radar-technology-predict-accident-dashcam/

Ja, her snakker vi faktisk også om AP 1.0, dog med 8.0-oppdateringen som gjør radaren langt bedre enn den var før. Det er synd AP 2.0 ikke har enda flere radarer. Ett par ekstra i hjørnene foran hadde gjort seg.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Øyvind.h

Ja har merket at bilen nå ser mer enn en bil foran meg og at den også reagerer på dette. Noe videoen veldig tydelig viser ettersom AP reagerer på det som ligger foran forankjørende bil.

Et menneske som følger med vil naturligvis ofte se bremselysene på bil 3-4-5 og enda lenger frem. Men det kan også være tilfeller der ap faktisk ser hendelser sjåføren ikke ser og dermed overgår sjåføren i denne typen situasjoner.
Lurer på hva han i corsaen drev med. Hodeløs kjøring og alt for liten avstand til bilen foran. Noe SUV-en fikk skikkelig svi for.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

eha

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 27. desember 2016, klokken 22:58
Et menneske som følger med vil naturligvis ofte se bremselysene på bil 3-4-5 og enda lenger frem. Men det kan også være tilfeller der ap faktisk ser hendelser sjåføren ikke ser og dermed overgår sjåføren i denne typen situasjoner.

Forskjellen er at radaren fungerer uansett vær- og føreforhold. Det er svært ofte man ikke vil være i stand til å se lysene på 3-4-5 biler forover. Så i noen tilfeller gjør du litt mer enn radaren, men det radaren gjør, det gjør den til gjengjeld alltid :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

OleJA

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 28. desember 2016, klokken 00:25
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 27. desember 2016, klokken 22:58
Lurer på hva han i corsaen drev med.
Kjørte helt sikkert med autopilot på  ;D
Var nok opptatt med å sjekke speil/dødvinkel for å smette inn foran bilen i høyre felt.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

HKS

Ser ut som Australia sin versjon av Forbrukerrådet kritiske til at Tesla "selger skinnet for bjørnen er skutt" med selvkjørende funksjonalitet i AP2:

https://electrek.co/2016/12/30/tesla-autopilot-self-driving-accc/
Tesla Model S 90D

lunitiks

Med fare for at denne "tekniske" (  :P  ) tråden blir "juridisk" de neste 20 innleggene, så synes jeg ærlig talt at det er helt tullete av myndighetene å skulle regulere dette. Hvilken - unnskyld uttrykket - idiot tror at han får en Level5-bil levert ved bestilling nå, som han fritt kan slippe ut i gatene uten sjåfør? Men for all del, blås dette opp til en gigantisk skandale og reguler det ihjel for å beskytte forbrukerne (mot seg selv) og Tesla (mot seg selv), fordi en forbrukerkjøpsrettslig mangelssak klarer ikke partene å løse seg imellom ved hjelp av sivile regler og domstolene. *grøss*  >:(
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman


lunitiks

#536
Kjenner jeg er jævlig mett nå.

Men steike det blir spennende å se hvordan AP2 FSD faktisk kommer til å levere
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

OleI

Hvordan er trua til folket på FSD ? Hvordan skal Elon klare å holde denne pakken "varm" sånn at han klarer å få solgt før løsning er på plass ? Fullstendig selvparkerende blir første stopp ? F.eks hoppe ut av bilen i parkeringshuset for å la den surre rundt for å finne ledige plasser alene ?

Bjoris

#538
Sitat fra: OleI på fredag 30. desember 2016, klokken 14:16
Hvordan er trua til folket på FSD ? Hvordan skal Elon klare å holde denne pakken "varm" sånn at han klarer å få solgt før løsning er på plass ? Fullstendig selvparkerende blir første stopp ? F.eks hoppe ut av bilen i parkeringshuset for å la den surre rundt for å finne ledige plasser alene ?

Rimelig sikker på at selfdriving først kommer som løsning der du må være ansvarlig, men der bilen kjøre selv. Utfra det som står å lese om dette så lærere bilene veldig fort så det skal ikke ta år før dette er klart til testing, men sikkert veldig langt frem/evt aldri med AP2.0 uten førere som er ansvarlig med rattet. Jeg tror dette kommer til å selge mye, det at bilen kjører fra A til B helt selv blir noe helt annet enn avansert line keep.

Vesentlig bedre selfpark/summon kommer jo med EAP så spørs om det er mye å gå på her, men en løsning med birdsview hadde vært bra, ser på Leafen at dette er et veldig bra system, men med altfor dårlig oppløsning til at det har noen verdi, med en gang det er vanskelig å se så er også systemet helt ubrukelig...

En så brei bil ville jo dette vært veldig ok f.eks i trange parkeringshus der det ikke bare er i selve parkeringsøyeblikket enn kunne trengt hjelp, men f.eks ved innkjøringen. Hos oss er det minimums løsningen på 230 som er valgt, og mtp at X er 227 mellom speilene så er jeg usikker på om den faktisk kommer igjen. Med Sen var det bare å sikte så godt en kunne og håpe det gikk bra, umulig å fysisk SE at det går bra, men vi mennesker er jo gode på slike vurderinger...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

Kan "birdseye" bli spesielt bra uten kamera i grillen? Tenker at trippelkameaet ikke dekker området like foran bilen.. Hvordan er Leafen på dette?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA