Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av lunitiks, fredag 09. desember 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

lunitiks

Kult med de "Road Flow"-linjene på veien!

På den lengste videoen ser visstnok ikke kameraet hundene kl. 02:18, bare mannen  :o
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

pers1

#376
Sitat fra: mogu på lørdag 19. november 2016, klokken 13:47
Sitat fra: pers1 på lørdag 19. november 2016, klokken 13:35
Siste Autopilot Full Self-Driving Hardware video


https://www.tesla.com/en_EU/videos/autopilot-self-driving-hardware-neighborhood-long

For Guds skyld, pass på så du ikke leser noen tidligere poster her inne...

videoen ble lagt ut i natt
TM X 100D Pearl White «SERE9TY» med MCU2 HW3 & FSD (prod. Juli 2018)
KANSELERT TM3- Reservert 31/3 2016 ( 2 kanselert)
VW ID.3 reservert 8 mai 2019 kønr83 kanselert gr. Bakhjuls trekk
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidliger Tesla'r Model S 75D AP1.0 & 90D AP2.0

Amoss

Sitat fra: lunitiks på lørdag 19. november 2016, klokken 13:47
På den lengste videoen ser visstnok ikke kameraet hundene kl. 02:18, bare mannen  :o

Mannen og hundene står så tett, og/eller beveger seg så synkront at bilen oppfatter dem som ett bevegelig objekt?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

Videoen(e) ligger ute på YouTube nå, bare søk etter Tesla Autopilot og filtrer "siste 24 timer" så kommer de opp. Fordelen er at man ved hjelp av Innstillinger (nede i høyre hjørne) kan sette avspillingshastighet = 0.5 som gir en litt mer jordnær hastighet på filmen.

Har sett den noen ganger nå. Noen observasjoner:

- Bilen kjører hovedsakelig i 25mph / 40kmt, i henhold til fartsgrensa. På det raskeste i 35mph / 56 kmt.

- Bilen har noen merkelige stopp på ulike steder.

- I "parkeringsscenen" helt på slutten begynner bilen å rulle mot parkeringsplassen akkurat idet de går/skrår en dude foran bilen.

Vel, vel, dette kan man ikke klage på. Tvert imot ekstremt imponerende fra Tesla
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

De kjører nok fort film for at svakheter i detaljene ikke viser, virket merkelig at den svingte foran den går bilen i det ene krysset og disse damen som jogget virket set som den først ville kjøre forbi og så stoppet, men dette er fantastisk bra og blir en sann glede å få være med å teste ut dette og jeg tror nok at selv om det er langt frem for at dette er klart for selvkjøring så er det ikke SÅ lenge til vi kan bruke dette, men da som ansvarlig i førersete og det er helt ok for meg:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

lunitiks

Mon tro hva de første M3'ene i Norge blir å ligge på på Finn. Kjenner at jeg er *så* langt fra å reservere (bytte ut leifen), men ombestemmer meg med en gang jeg innser hvor langt frem i tid denne uansett vil bli levert
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

RuneW

Sitat fra: lunitiks på lørdag 19. november 2016, klokken 17:32
Mon tro hva de første M3'ene i Norge blir å ligge på på Finn. Kjenner at jeg er *så* langt fra å reservere (bytte ut leifen), men ombestemmer meg med en gang jeg innser hvor langt frem i tid denne uansett vil bli levert

Du får bytte ut S'en med en nyere isteden...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Hm, skal man tro "boksene" som genereres ("objects"/"in path objects"), så registrerer bilen tilsynelatende ikke bygninger, trær, stolper, gjerder og andre stasjonære ting like ved siden av veien. Bilen er riktignok ikke på kollisjonskurs i noen av disse videoene, men hva hvis bilen må gjøre en nødmanøver ut i grøfta - kan vi være trygg på at den svinger unna, eller er vi makrell i tomat?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Plaprer bare videre her, jeg:

Mye diskusjon om redundans. Men kan det ikke argumenteres med at all kartleggingen bilene gjør (HD-mapping) i seg selv en form for redundans? Rett nok ikke 100 %, men hvis kamera feiler eller ikke strekker til, vil ofte veien være kjent likevel, og motsatt hvis veien ikke er kartlagt vil kameraene vise veien. Med både kameraer, gps, radar og HD-kart bør bilen ha super high confidence, men fortsatt være i stand til å navigere selv om én av sensorene feiler
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

RuneW

Sitat fra: lunitiks på lørdag 19. november 2016, klokken 19:02
Hm, skal man tro "boksene" som genereres ("objects"/"in path objects"), så registrerer bilen tilsynelatende ikke bygninger, trær, stolper, gjerder og andre stasjonære ting like ved siden av veien. Bilen er riktignok ikke på kollisjonskurs i noen av disse videoene, men hva hvis bilen må gjøre en nødmanøver ut i grøfta - kan vi være trygg på at den svinger unna, eller er vi makrell i tomat?

De blir helt sikkert registrert, men enten blir de klassifisert som uinteressante, eller så har man bare valgt å ikke vise boksene rundt denne typen objekter.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

Angående denne videoen hvor hunden ikke blir oppdaget...

Ikke glem at vi bare ser 3 av 8 kameraer, hvorav kun ett som peker forover. Dette blir bedre med tiden, og for alt vi vet kan det være at ett av de andre kameraene så hunden allerede i denne versjonen.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA