Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkeringsbrems problemer

Startet av Tellus, fredag 09. desember 2016, klokken 14:41

« forrige - neste »

Øyst1

Sier da Nissan at det ikke kommer en ny bil fra dem før 2018? Ikke noe 40kwh før den tid?

Og innbytteprisen til Nissan er helt fjern etter de har gått over med lupe!
Fikk først et anslag på 150 000 for min gamle, men etter de hadde gått over bilen, funnet to små skraper på størrelse med to hårstrå, og en liten bulk på størrelse med et knappenålshode, slo de av 40 000, og ville gi meg 110 000!

Solgte bilen privat for 160 000!!
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

epsilone6

Sitat fra: Øystein K på torsdag 20. oktober 2016, klokken 16:09
Sier da Nissan at det ikke kommer en ny bil fra dem før 2018? Ikke noe 40kwh før den tid?


Vil ikke si at de lyver, de forteller bare ikke hele sannheten ;D

http://bnh.no/nissan/leaf/leasing sier at "Vi har et begrenset antall av Nissan Leaf Tekna - vår topputstyrte modell, tilgjengelig for rask levering". Alt tyder på at de vil kvitte seg med mest mulig av varelageret av 30 kWh raskt.



sjossang

Så vidt jeg har hørt, så finnes det ingen informasjon om en 40kWt-modell som skal komme i 2017. Alle prater om Leaf2.0.

Da 30kWt kom for 1 år siden så trodde alle at det bare var den modellen som ville bli solgt. Forhandlere i Norge ble alle overrasket over det store antall 24kWt som fortsatte å selge svært godt - den ble jo billigere :)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Ebe

selvfølgelig bare rykter ennå; http://pushevs.com/2016/10/19/nissan-leaf-visia-gets-30-kwh-battery-norway/

"After Portugal, Spain and the USA, it's Norway's time to get the entry level Nissan Leaf (Visia) with the 30 kWh battery.

The 24 kWh battery it's still an option, but it's soon to be discontinued since the 2017 Nissan Leaf is about to be announced with a 30 kWh battery for the entry level, while the highest trims get 41-42 kWh.

There was an expectation to see if Nissan would take this opportunity to start using LG Chem battery cells, but the information I have now is that the 2017 Nissan Leaf will continue with AESC cells and without TMS (Thermal Management System). The new battery pack is already being built at Nissan's battery plant in Sunderland, UK. According to Nissan the new generation battery pack will also be available in the Nissan e-NV200 electric van."

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Bondeknøl

Sitat fra: sjossang på fredag 21. oktober 2016, klokken 12:43
Så vidt jeg har hørt, så finnes det ingen informasjon om en 40kWt-modell som skal komme i 2017. Alle prater om Leaf2.0.

Da 30kWt kom for 1 år siden så trodde alle at det bare var den modellen som ville bli solgt. Forhandlere i Norge ble alle overrasket over det store antall 24kWt som fortsatte å selge svært godt - den ble jo billigere :)
Ja, dette har jeg også forundret meg over. Trodde de bare ville selge seg tom for 24kwt-modellen, men tydeligvis så har den også sitt marked slik at den produseres sammen med 30kwt.
Dette forteller jo også at ikke "alle" har behov for en 60kwt elbil.

AppleKnocker

Har også fått mail fra BNH nå selv om jeg har import Leaf.

Femte generasjon av den populære bybilen Nissan Micra har en helt ny, frekk design, klasseledende teknologi samt enestående kjøreegenskaper og komfort. Finn din Micra og få en bil slik du vil ha den. Helt nye Nissan Micra er en ektefødt bybil. Oppdag hvordan den uttrykksfulle designen, spreke ytelsen og avanserte teknologien gjør bykjøring morsomt igjen.

Nederst i eposten står det også at de har elbiler.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Goggen123

For meg som ikke har elbil fra før i innbytte, hvordan blir regnestykket på leasing - Hva kommer i tillegg?
Forsikring? Hva slags er vanlig å ha ved leasing.
Sånn jeg leser annonsen er vinterhjul spesifosert, og sommerhjul er vel alltidet med uansett dermed ikke noen tillegg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA