Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Emil Nyström, torsdag 08. desember 2016, klokken 07:48

« forrige - neste »

Emil Nyström

Fick som svar från min Svenska handlare att det inte kommer gå att fjärrstyra Ioniq via BlueLink. Tittar man på Amerikanska hemsidan gör dom reklam för BlueLink https://www.hyundaiusa.com/ioniq. Det hänvisas även till BlueLink i en liten notis i manualen.

Vad säger era handlare? Det vore helt klart en enorm fördel att tex. kunna fjärrstyra förvärmning av kupe eller hålla koll på laddstatus via mobilen.

autopass

Skal ikke være mulig er beskjeden jeg har fått. Usikker på om det er mulig med simkort eller om det er wifi i bilen?
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

moby666

Bilen har wifi. Jeg måtte sette opp en wifi hotspot på mobilen min for at endel av tjenestene skulle fungere på navi.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

autopass

Sitat fra: moby666 på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:43
Bilen har wifi. Jeg måtte sette opp en wifi hotspot på mobilen min for at endel av tjenestene skulle fungere på navi.

Kan man legge til flere nett?

Virker apple carplay over wifi? Lurer da jeg har Iphone og for å bruke trådløs lading i bil må jeg kjøpe en trådløs lader å sette i pluggen på telefon. Gidder ikke å ta den ut og inn for å lade i bil, men ønsker å bruke carplay
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

moby666

Moderne telefoner støtter trådløs lading
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

HPSE

Noen som vet noe mer om Bluelink? Er dette mulig eller kan det bli mulig (på biler som allerede er produsert) i fremtiden?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

zyp

Sitat fra: autopass på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 22:27
Virker apple carplay over wifi? Lurer da jeg har Iphone og for å bruke trådløs lading i bil må jeg kjøpe en trådløs lader å sette i pluggen på telefon. Gidder ikke å ta den ut og inn for å lade i bil, men ønsker å bruke carplay

Mobilen vil jo også lade fra kabel når den er tilkoblet for carplay eller android auto, så hvis du har planer om å vanligvis bruke det så er det ikke så mye vits i å kjøpe adapter for trådløs lading i tillegg.

Gizmo

Sitat fra: moby666 på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:43
Bilen har wifi. Jeg måtte sette opp en wifi hotspot på mobilen min for at endel av tjenestene skulle fungere på navi.


Med wifi har jeg foreløpig kun funnet ut av at trafikkinformasjon er synlig på navien. Nå har jeg enda ikke lagt inn noen rute i navien. Men hvilke andre funksjoner blir aktive med wifi?
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

isah

Vil gjerne plukke opp denne tråden igjen.
Fjernstyring av klima via app på mobilen er uunnværlig, særlig når du har hatt dette før. Til de som ikke har hatt dette før, vil nok ikke savnet være stort, men kan nok tenke seg at det er absolutt en fordel, når man kan komme til en god og varm bil, når det er 10 blå ute. Ikke minst andre muligheter via app'en, låse/åpne bilen, slå på kjørelysene, starte bilen, tute hornet, se hvor bilen er, og andre tjenester. Se link til android app og mulighetene vi går glipp av: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.stationdm.bluelink&hl=no

Til alle dere som har fått Ioniq'en og til vi som fremdeles venter på bil. Kan vi ikke forsøke å få til så mange henvendelser/underskrifter til Hyundai Norge om at dette må innføres for norske Ioniq eiere?

At Ionic ikke har app-styring, virker like bak mål for meg som å ha en smartmobil uten muligheten til å installere app'er. De fleste andre el-biler på markedet i dag har app til bilen, bortsett fra KIA Soul(tror jeg).

Ioniq har også den muligheten i USA, blant annet. Begrensningen ligger nok ikke i bilen. Har hørt noe med at det ikke er nok biler til å ha dette her. Men for svingende, man må jo begynne en plass. Ioniq, om det er el eller hybrid, så har de hatt massivt respons på disse bilene, og det har og vil selges mange.

BlueLink er en betalt tjeneste i USA og jeg betaler gledelig en sum i året for å ha denne muligheten. Det burde ikke stå på at dette er en gratis tjeneste, de vil jo tjene penger på dette.

Det er kanskje ikke så lett å samle alle på forumet her og få til en felles henvendelse, men vi kan individuelt sende en mail til Hyundai Norge. Jo flere henvendelser jo bedre er det. På et punkt bør de våkne og se at dette er noe våre kunder vil ha og kanskje vi bør gjøre noe.

autopass

Sitat fra: isah på mandag 28. november 2016, klokken 15:06
Vil gjerne plukke opp denne tråden igjen.
Fjernstyring av klima via app på mobilen er uunnværlig, særlig når du har hatt dette før. Til de som ikke har hatt dette før, vil nok ikke savnet være stort, men kan nok tenke seg at det er absolutt en fordel, når man kan komme til en god og varm bil, når det er 10 blå ute. Ikke minst andre muligheter via app'en, låse/åpne bilen, slå på kjørelysene, starte bilen, tute hornet, se hvor bilen er, og andre tjenester. Se link til android app og mulighetene vi går glipp av: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.stationdm.bluelink&hl=no

Til alle dere som har fått Ioniq'en og til vi som fremdeles venter på bil. Kan vi ikke forsøke å få til så mange henvendelser/underskrifter til Hyundai Norge om at dette må innføres for norske Ioniq eiere?

At Ionic ikke har app-styring, virker like bak mål for meg som å ha en smartmobil uten muligheten til å installere app'er. De fleste andre el-biler på markedet i dag har app til bilen, bortsett fra KIA Soul(tror jeg).

Ioniq har også den muligheten i USA, blant annet. Begrensningen ligger nok ikke i bilen. Har hørt noe med at det ikke er nok biler til å ha dette her. Men for svingende, man må jo begynne en plass. Ioniq, om det er el eller hybrid, så har de hatt massivt respons på disse bilene, og det har og vil selges mange.

BlueLink er en betalt tjeneste i USA og jeg betaler gledelig en sum i året for å ha denne muligheten. Det burde ikke stå på at dette er en gratis tjeneste, de vil jo tjene penger på dette.

Det er kanskje ikke så lett å samle alle på forumet her og få til en felles henvendelse, men vi kan individuelt sende en mail til Hyundai Norge. Jo flere henvendelser jo bedre er det. På et punkt bør de våkne og se at dette er noe våre kunder vil ha og kanskje vi bør gjøre noe.

Problemet er vel mangel på telematicsenter som kan ta i mot og kommunisere mot bilen. Hyundai har ikke dette i Europa ennå. Kommer EU-krav om at det skal være på plass høsten 2017 pga av at alle nye biler skal ha mulighet for å nødringe ved ulykker fra 2018. Om eksiterende Ioniq har det tekniske utstyret på plass slik at det kan aktiveres ved en softwareoppdatering vet jeg ikke. Men håper......
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA