Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model X - Dashcam installasjon

Startet av GelpMan, onsdag 07. desember 2016, klokken 11:16

« forrige - neste »

Ulle

Fin tråd som bekrefter følelsen jeg selv har hatt. Har kjørt ny i3 (33kw) en måneds tid på nokian vinterdekk og har merket meg mye av det som skrives her: lav regenerering (sjelden mer enn 50%), regen slipper opp i sving sånn at bilen oppleves å akselerere, ved hard akselerasjon på tørr asfalt blinker esp og antispinn slår inn og bilen føles "deigete"/lite tillitsvekkende i sving sammenlignet med vår 10 år gamle audi med 205/55 vinterdekk. Jeg trodde først det var dekktrykket, men det er fint, så det er forhåpentligvis gummien til nokia det handler om.

Vi hadde også en eldre lånebil et par dager (60ah på EL skilter) ifm feil på radio og jeg merket meg at den hadde mye kraftigere regen og virket hardere på ujevnheter enn vår bil. Fikk ikke testet kjøreegenskapene utover det. Jeg trodde forskjellen i regen kanskje skyltes en endring i software, men tenker nå at det må ha vært forskjellen mellom dekkene. Gleder meg til 20" sommerdekk :-)

2017 BMW i3 94ah

ENY

Sitat fra: Autowinder på mandag 17. april 2017, klokken 11:27
Sommerdekk Bridgestone Ecopia er på. Regen er igjen normal  :+1:

Men det ser ut som de nye dekkene rett fra fabrikk har mindre mønsterdybde enn andre dekk, kun 6mm. Noen som har mønsterdybde på nye dekk av annet fabrikat?

Min mønsterdybde var 1 cm når de var nye. Slitt 2 millimeter på 5000 km
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Robert Sund

Sitat fra: KapteinLefso på fredag 25. november 2016, klokken 15:24
DTC og ESP er ikke det samme. Du tenker nok på DSC.

DTC er en egen modus på BMW som tillater mer hjulspinn og sladd.

Skal du  drive med flisespikkeri, som jeg forøvrig elsker, så må du få det rett ;)
Sitat fra: Klykken på fredag 25. november 2016, klokken 15:42
Haha, joda. Men slår man av ESP er man jo i DTC-land.

Men jeg skal innrømme at jeg blanda akronymene. ;D

(off topic)
Det er bare det at ESP og DTC ikke er akronymer  ;) Et akronym er et initialord som blir lest og uttalt som et vanlig ord, altså ikke bokstav for bokstav. Så EFTA er ett akronym mens EU ikke er det, og SINTEF er ett akronym mens NTNU og UIT ikke er det. Ordet akronym regnes også som ett akronym (av de greske ordene ακρος og ονομα), og tilsvarende for deler av ord slik som Benelux

DieselVegard

18 i3s 18000km
14 i3 118400km,
99 Z3 Coupé
65 1800

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA