Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

TM

#900
Trodde du hadde fått time for bytting av lyktene i oktober. Men det hjelper vel ikke med time hvis de ikke har fått lyktene  :o.  Produktsjefen hos importøren sa at de hadde bestilt godt med baklykter da jeg snakket med ham i april, men det hjelper vel heller ikke hvis fabrikken ikke kan levere  ???  De lar nok nye biler med LED baklykter få prioritet er jeg redd, og skyver problemet foran seg. Og så er de vel pålagt å ha et antall i reserve til kollisjonsskadede biler. Blir vel litt dumt å ha ett dynamisk og et vanlig. Men jeg ville holdt ut for å se om det er en uthalingsteknikk. Kanskje du får tilbud om omlevering snart  ;)

J@x

Sitat fra: TM på lørdag 30. september 2017, klokken 07:49
Trodde du hadde fått time for bytting av lyktene i oktober. Men det hjelper vel ikke med time hvis de ikke har fått lyktene  :o.  Produktsjefen hos importøren sa at de hadde bestilt godt med baklykter da jeg snakket med ham i april, men det hjelper vel heller ikke hvis fabrikken ikke kan levere  ???  De lar nok nye biler med LED baklykter få prioritet er jeg redd, og skyver problemet foran seg. Og så er de vel pålagt å ha et antall i reserve til kollisjonsskadede biler. Blir vel litt dumt å ha ett dynamisk og et vanlig. Men jeg ville holdt ut for å se om det er en uthalingsteknikk. Kanskje du får tilbud om omlevering snart  ;)

Joda, hadde time i oktober, men sjekket vw-appen i går, og da var timen endret til mars. Ingen hadde sagt fra til meg om endringen av time, men fikk jo Mail om at lyktene mest sannsynlig ikke kom før i 2018
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Kristian Lind

Usikker om dette er riktig forum, men vet noen her hvor lang leveringstid er på nye e-golf? Er det leveringskø?
Jeg har bestilt i mai, og levering hos meg er om kun 2 uker, men vårt behov har endret seg, så jeg ringte selger her i Bergen om de kunne selge bilen til noen andre. Selger skulle se på det å ta kontakt med meg. Pris på bil: 362.000kr - hvis noen ønsker å snike i eventuell leveringskø, bare ta kontakt ;)

Bilen er spekket som følger;
2018 Model med farge kombo  INDIUMGREY X3X3 / TITANSORT TW

SIKKERHETSPAKKE
KEYLESS ACCESS
ACTIVE INFO DISPLAY
TONEDE VINDUER BAK, FRA B- SØYLEN RYGGEKAMERA
SKINN VIENNA
DYNAMISKE LED FRONTLYKTER SIDEKOL.PUTER BAK RØYKEPAKKE AMBIENTEBELYSNING
Norskmontert utstyr
BAGASJEROMSMATTE
15" CONTINENTAL U/PIGG Detaljer: 03 VW CORVARA

hma

@Kristian Lind:
Det finnes et eget avsnitt på elbilforum for salg/kjøp av elbil. Du kan evt flytte posten dit  :)
Fin bil du har satt opp, i følge konfiguratoren til VW skal en e-Golf med disse pakkene koste 350´700 (+ vinterdekk).

Har hatt e-Golf opp til vurdering og lurer litt av nysgjerrighet om det var noen spesiell grunn til at du ikke valgte å ta med lydpakken og/eller parkassistent?
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

geear

#904
Sitat fra: hma på søndag 01. oktober 2017, klokken 20:17
@Kristian Lind:
Det finnes et eget avsnitt på elbilforum for salg/kjøp av elbil. Du kan evt flytte posten dit  :)
Fin bil du har satt opp, i følge konfiguratoren til VW skal en e-Golf med disse pakkene koste 350´700 (+ vinterdekk).

Har hatt e-Golf opp til vurdering og lurer litt av nysgjerrighet om det var noen spesiell grunn til at du ikke valgte å ta med lydpakken og/eller parkassistent?
Ikke meg du spør, men man er forholdsvis dårlig til å parkere om park assist går raskere enn å parkere selv med ryggekamera og sensorer. Jeg kjører jevnlig e-Golf med og uten park assist (men begge har ryggekamera og park pilot), og har også kjørt Passat med park assist i tre måneder. Jeg hadde IKKE bestilt park assist på ny bil nå. Tror jeg kunne parkert tre ganger for hver ene gang assistenten hadde klart å gjøre det. I tillegg er den litt for "knotete" for de som faktisk trenger den. Den finner ikke alltid parkeringsplasser, man må velge om det er 90-grader eller lukeparkering etc.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

ThorIII

Hvor mye bedre er rekkevidden på 2018 modellen i forhold til den forrige.. nærmer den seg 300K på sommer og minst 200K på vinter. jeg står i Ampera kø, har gjort det i et år nå, men Opel kan jo ikke si noe om når det blir levering. Med 16mil pendling t/r hver dag så kan jeg ikke vente stort lenger, har nå bestilt prøvekjøring av E-golf. men er litt skeptisk på rekkevidden på vinters tid. jeg har egentlig bare et krav til el-bilen,  at den skal kunne kjøres tur/retur uten å lade både sommer og vinter. Pendler veien er stort sett 80km/t hele veien.

stromifokus

Det er ingen som har testet den nye egolfen vinterstid ennå. Den gamle hadde rekkevidde ned til 70-80 km på de kaldeste dagene i 100-sonen. Den nye har vel ca. 50% bedre rekkevidde, ergo er det teoretisk 105-120 km rekkevidde slike dager i året.

lenny36

Ioniq har blitt testet vinterstid til minimum 150km på kalde dager. Tydelig at den er hakket mer effektiv enn E-Golf.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TM

Sitat fra: lenny36 på mandag 02. oktober 2017, klokken 19:57
Ioniq har blitt testet vinterstid til minimum 150km på kalde dager. Tydelig at den er hakket mer effektiv enn E-Golf.
Det regnestykket som konkluderte med inntil 12 mil med e-Golf FL er ikke ralistisk. Når batteriet i nye e-Golf er 50 % større enn den gamle, så vil økningen i rekkevidde om vinteren øke mer enn 50 %. Grunnen er at energien til oppvarming er konstant. Med et forbruk på 20 kwh/100 km, så vil e-Golfen få en rekkevidde på 150+ km. Uansett vil nok 150 km i motorvei-fart i 20 kuldegrader gi alvorlig rekkeviddeangst.

stromifokus

#909
Sitat fra: lenny36 på mandag 02. oktober 2017, klokken 19:57
Ioniq har blitt testet vinterstid til minimum 150km på kalde dager. Tydelig at den er hakket mer effektiv enn E-Golf.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Koreanerne har satset mer på avansert batteristyring enn VAG. På Ioniq er det aktiv varme og kjøling av disse. De har en effektiv VP også. Til og med utstyr som rattvarme. Det merkes nok mest på vinteren.

I minus 15-25'c i 100 sonen bruker den gamle egolfen rundt 25 kWh/100 km. Med samme forbruk, men større batteri blir ikke rekkevidden 150 km dessverre. Det blir nok omtrent det jeg skrev, spesielt hvis man skal ha varme hele veien. Skrur du av varmen på hele turen så kan du klare 150 km, men det anbefales ikke uten fullt polarutstyr og fare for forfrysninger (har prøvd dette på den gamle egolfen).

Det blir spennende å høre hva eierne av egolf mark 2 opplever om noen mnd.

Mobileum

Hvor bor det folk i Norge som har 25 minus med 100 km/t fartsgrense?

stromifokus

østfold. Vinteren 2015-16 var den verste med egolfen.

Mobileum

Sitat fra: stromifokus på mandag 02. oktober 2017, klokken 23:00
østfold. Vinteren 2015-16 var den verste med egolfen.

Rett på den andre siden av fjorden hadde vi 8.7 minus på det kaldeste denne vinteren (i to dager). Og vi har 110 km/t gjennom hele fylket  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA