Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Crown

Sitat fra: tth på mandag 07. august 2017, klokken 09:22

Felger: Som flere her på forumet har vært inne på tidligere finnes det felger som gjør seg bedre en de originale felgene, selv om Møller hevder dette er noe av de dyreste felgene de har. Min tanke var å sette disse på vinterhjulene, men det blir jeg frarådet av selger. Han hevder at på grunn av sin lukkede form egner de seg dårlig som vinterfelger da snø og is vil kunne pakke seg på innsiden. Det nærmeste vi kommer vinterføre her i Bergen er slaps så det kan kanskje være tilfelle?  Noen som har erfaring?

I gamle dager hadde vi stålfelger med hjulkapsler, nesten helt tette. Kan aldri huske at det var et problem at snø tettet seg på innsiden, og i tillegg var problemene som vi har nå med rustne skiver og bremsedeler nesten fraværende. Jeg vil si at det er snarere tvert i mot, jo tettere vinterfelger jo mindre salt og elendighet kommer inn.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Oddaa

Har selv valgt å bruke standardfelgene til vinterhjul. Jeg er enig med det andre her sier; på vinteren bør det være en fordel med tette felger.

Jeg er imidlertid usikker på om felgene kommer til å tåle saltsuppa, det får vi først svar på om et år eller to tenker jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

TM

Ja, jeg tror heller ikke det er et problem at felgene er tette. Grytelokk-felgene til bmw er anbefalt til vinterbruk, og det er jo like lukket som VW sin felg. Snakket med en på delelageret som sa at Astana felgen var merket som vinterbestandig, selv om felger med vanlig lakk er å anbefale til vinterbruk.

Erlingni

Jeg ble i hvert fall anbefalt av selger hos Møller å benytte standardfelgene til vinterhjul, uten noen forbehold. Bestilte 17" Blade felger til sommerbruk.

tth

Takk for nyttige tilbakemeldinger!

Da blir det vinterhjul på originalfelgene og så kan jeg bruke hele vinteren til å bestemme meg på hvilke sommerfelger jeg skal ha. De Blade felgene så lekre ut .. . men svindyre.  :-\

snoemann

Sitat fra: Lassiiboiii på fredag 16. juni 2017, klokken 00:18

Hva slags felger er det der? Noe du kunne kjøpe originalt/velge som tilvalg til e-golfen?
Er du innenfor lovlig innpress og dimensjoner?
Har du senket bilen? Ryker garantien når man gjør dette hos vw?
Hvor mye har du senket?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Lassiiboiii

Sitat fra: snoemann på tirsdag 08. august 2017, klokken 19:57
Sitat fra: Lassiiboiii på fredag 16. juni 2017, klokken 00:18

Hva slags felger er det der? Noe du kunne kjøpe originalt/velge som tilvalg til e-golfen?
Er du innenfor lovlig innpress og dimensjoner?
Har du senket bilen? Ryker garantien når man gjør dette hos vw?
Hvor mye har du senket?

Det er rs6 2 felger. du kan nok få de Orginalt også, men da koster det nok noen titallstusen.

Alt er innenfor loven, utenom lastindeksen, som er helt idiotisk på egolfen.

bilen er senket med Eibach (30bak/20foran). som blir godkjent av SVV. Så dette er lovlig. garantien på støtdemper etc, er vel vanskelig å opprettholde, men andre ting som ikke er påvirket av senk skal ikke ha noe å si!
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

Chivas

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101803559

En til salgs med de nye baklyktene...how come?

Vi andre må jo vente til 2018 før vi kan få byttet lyktene...hmmm

Mobileum

Mest sannsynlig en importbil. Hva da med varmepumpe som ikke er standard i f. eks. Tyskland?

geear

Sitat fra: Chivas på torsdag 10. august 2017, klokken 11:30
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101803559

En til salgs med de nye baklyktene...how come?

Vi andre må jo vente til 2018 før vi kan få byttet lyktene...hmmm
Tøffe lykter, men tragisk det er at det fortsatt går an å levere e-Golf med fysisk nøkkel som må vris om! Greit nok at keyless entry ikke trenger å være standard, men nøkkelhull er tragisk. Gir ingen mening.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

TM

e-Golf har kunder i alle aldre. Noen er konservative og ønsker at bilen skal se ut slik den gjorde for noen år tilbake. Men jeg er enig i at startknapp burde være standard (eller ikke noen knapp i det hele tatt), og de som vil ha nøkkel kunne betalt ekstra for dette.

geear

Jeg har keyless, men irriterer meg grønn på hvordan de har konfigurert golfene allikevel. Gå ut av bilen i noen sekunder og inn igjen, så må man trykke på ny og har man glemt det må man tilbake i park før man så kan prøve om igjen. Hadde håpet noen fant ut hvordan man kunne programmere lenger timeout, men har ikke sett noe til det. Men nå er jeg vel langt OT...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

elekTrond

@gr: Det er nok ei tysk greie, det der. Jeg ser bimmerfolket irritere seg over det samme når de skal bort til postkassa for å hive søppel. Eller var det hive post i søpla? Husker ikke om jeg så det i den "kode om" eller "koding" tråden demses eller hvor det nå var.  :-X

*sjekke backlogg* Svar #35: Koding av I3 - Hva har du gjort?  :police:
Sitat fra: streken på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:12
Om dette er noe som må kodes om, vet jeg ikke, men jeg spør her for det:

Jeg har 500m til søppeldunken og 1,2km til postkassa fra huset (bor landlig til, ja), og må som regel gjøre ett eller to stopp ved disse når jeg skal ut og kjøre. Da er det to ting som irriterer meg voldsomt med en ellers særdeles lite irriterende bil; den jævla gong-lyden når man åpner førerdøra og det faktum at bilen skrur av tenningen og må startes på nytt. Hver gang. Jeg vet da utmerket godt at jeg åpner døra, og om jeg ikke skrur av tenningen, så er det vel fordi jeg har tenkt å kjøre videre etterpå?
Og hva gjør jeg den dagen jeg trenger å rygge mens jeg titter ut av åpen førerdør? På mørke, smale skogsveier er det faktisk nødvendig iblant.

Er det forresten mulig å kode slik at varmesetet på førersiden skrur seg på ved forvarming?
'13 Mjau

Chivas

Som noen av dere sikkert fikk med seg ble min FL levert uten keyless selv om jeg bestilte med dette.

Kan ærlig si at jeg ikke har tenkt noe over dette, ei heller savnet en slik feature i det hele tatt. Nå har jeg riktignok ikke hatt keyless tidligere, så derfor gir vel opplevelsen min sikkert seg selv. Dog har jeg noen kompiser som har keyless (andre typer biler riktignok), og når jeg ser hvordan det "streves" med å åpne bakdører, bakluke osv er jeg ganske sikker på at jeg lever godt uten. Og bare for å gni det godt inn, hvor mange poster har man ikke sett rundtom som omtaler innelåste nøkler pga keyless? ;) 

TM

Må egentlig si mer enig. Jeg liker å ta i dørhåndtaket etter at jeg har låst bilen for å forsikre meg om at den er låst. Det fungerer dårlig med keyless. Det har vel også vært skrevet en del om at biler med nøkkelløs betjening er enkle å stjele http://www.tv2.no/a/8269207/ .

Det er litt mer nyttig når det kombineres med automatisk åpning av bakluke med fotocelle under støtfanger, som på bmw. Ulempen da er imidlertid at fotocellen ofte er skitten og da står man å vifter med foten under fangeren uten at skjer noe. Så må man likevel sette fra seg handleposene og finne fram bilnøkkelen. Det er jammen blitt slitsomt å være bileier   :o


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA