Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

eivhelle

Sitat fra: sap_2000 på lørdag 10. juni 2017, klokken 10:41
Ja de kan jeg godt.  Selger mente de med skinninteriør ikke hadde blå sømmer.  Så selv at demobilene og de i utstilling (alle med stoffseter) hadde blå søm.

Dere andre som har fått levert ut FL egolf med skinnseter: har dere også sorte sømmer på ratt og girbelg?
Både min 2015 modell og den nye 2017 modellen har svart søm på ratt og girbelg.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Erl

Vi har sort skinninteriør. Da er det sorte sømmer på ratt, girspak og teppematter.

brako79

Da har jeg fått min...

Blå bil med pure grey  interiør.
Mener setene er mørkere enn det kommer frem av på siste bildet.




///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Lassiiboiii

Da var endelig min på plass også!  8) fikk den levert i går, fått montert senkesett og felger idag. Meget fornøyd! Skinnsetene er jeg veldig glad jeg valgte, helt konge med perforeringene i midten, og den hvite sømmen som går rundt!

7mnd var lenge å vente, men jaggu ble det bra! (Dresden)






- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

elekTrond

@Lassiiboiii: Kom så med den, flinke bisken! Det der hører nesten hjemme på stanceworks.com avdeling for europorn:police: :+1:

Hva med noen intim.. interiør-bilder?
'13 Mjau

sybo

Skulle hatt min til mandag, men den er fremdeles i Tyskland :(
Selger ringte meg for en stund siden for å fortelle at det var garantert levering til 19 juni. Kanskje før, men deff 19.
Sånn gikk det. Nå har jeg ingen dato, men 1-2 uker ja.

Hyggelig det når den gamle er solgt.......

dnummoe

Min var ferdigprodusert i april, men har nå stått i Bremerhaven siden 16. mai...! Møller klarer heller ikke å finne ut hvorfor den ikke kommer seg videre derfra.

Eneste svaret de får fra fabrikken er "Car still in workshop", så jeg får bare vente i tålmodighet.  :(

TM

Da synes jeg Møller burde gi deg en kompensasjon. Det er jo merkelig at noen får 2018 modellen før du får din 2017 modell. At bilen er "still in workshop" høres jo merkelig ut, for den blir vel ikke sendt til Bremerhaven før den er sjekket ut av fabrikken ?

Nasatech

Tipper de har mye å gjøre for tiden.

Ser det er snart 800 E-Golf registrert denne måneden! De kommer helt sikkert til å bli mest registrerte bil (ikke bare elbil) i juni.

http://elbilstatistikk.no/?sort=2

Chivas

Samtidig produserer de vel noen tusen (?) vanlig golf per dag, så de burde vel ha klart å forutsette en viss ordremengde? Eller er de fortsatt der at elbil er litt compliance og et nødvendig onde?

TM

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 27. juni 2017, klokken 11:38
Ser det er snart 800 E-Golf registrert denne måneden!
Mange dømte E-Golf faceliften ned i starten og mente den hadde for kort rekkevidde og for høy pris. Personlig mener jeg at den er den klart beste el-bilen i 300 km klassen. Det synet ser det ut til at markedet også deler. Den vil nok ligge høyt på salgsstatistikken denne høsten.

geear

Sitat fra: Chivas på tirsdag 27. juni 2017, klokken 19:24
Samtidig produserer de vel noen tusen (?) vanlig golf per dag, så de burde vel ha klart å forutsette en viss ordremengde? Eller er de fortsatt der at elbil er litt compliance og et nødvendig onde?
Mener årsproduksjonen er ca. 1,5 mill, så det blir ca. 4000 i døgnet ja, fordelt på x antall fabrikker. Det er vel ingenting som tilsier at VW ikke ønsker å levere e-Golf, og at det derfor er en ren compliance-bil som går kraftig i minus og salgsstyres etter behovet for ZEV-poeng, men som jeg skrev i en annen tråd, så er jeg ganske sikker på at alle elbilprodusentene tar vel imot alle ZEV credits/poengene de kan få, inkludert Tesla, ettersom disse kan selges videre og generere mye penger. Man får også poeng for hybrider, så alle bilprodusentene gjør dette fordi de tvinges til det, ikke fordi de har lyst.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

moby666

Nå har også prisen på nye egolf gått en del ned i praksis (Dvs mye lettere å fremforhandle en solid rabatt), samt de andre konkurrentene ikke er mulig å få tak i (IONIQ og AE).

Blir spennende å se hva som skjer når nye Leaf kommer. Tror det blir min neste bil.

Sitat fra: gr på onsdag 28. juni 2017, klokken 10:08
Sitat fra: Chivas på tirsdag 27. juni 2017, klokken 19:24
Samtidig produserer de vel noen tusen (?) vanlig golf per dag, så de burde vel ha klart å forutsette en viss ordremengde? Eller er de fortsatt der at elbil er litt compliance og et nødvendig onde?
Mener årsproduksjonen er ca. 1,5 mill, så det blir ca. 4000 i døgnet ja, fordelt på x antall fabrikker. Det er vel ingenting som tilsier at VW ikke ønsker å levere e-Golf, og at det derfor er en ren compliance-bil som går kraftig i minus og salgsstyres etter behovet for ZEV-poeng, men som jeg skrev i en annen tråd, så er jeg ganske sikker på at alle elbilprodusentene tar vel imot alle ZEV credits/poengene de kan få, inkludert Tesla, ettersom disse kan selges videre og generere mye penger. Man får også poeng for hybrider, så alle bilprodusentene gjør dette fordi de tvinges til det, ikke fordi de har lyst.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

tth

Hei - vi er i sluttfasen i bestilling av nye eGolf og valgets kvaler er mange. Siden mange av dere allerede har mottatt bilen er det kanskje råd/synspunkter å få?

Bilen ble bestilt i mai og den går i produksjon medio september, dermed nærmer tiden seg hvor bestillingen fryses, så avklaringene begynner å haste. Listen over ekstrautstyr er avklart, men jeg har fortsatt ikke landet farge-, sete- og felgvalg.

Farge. Familien har alltid beskyldt meg for å være kjedelig i fargevalg på bil og det har ofte blitt sølv ut fra makelighetshensyn - skitten syns ikke så lett. Ut fra en begrenset fargepalett å velg i for eGolf landet jeg/vi i første omgang for ``Indiumgrey``, når jeg nå har sett bilen med den fargen er jeg ikke så sikker lenger. Har også vurdert ``Oryxwhite Pearl``, men er usikker på den pluss jeg har hørt det er vanskelig å få den fin igjen om uhellet skulle være ute. ``Pure White`` kan være et alternativ - med mørke bakruter. Spørsmålet blir da: er standard lakk like sterk som metallic?

Seter: Har valgt standardsetene selv om skinnsetene virket gode å sitte i. Har aldri tidligere hatt skinnseter ut fra rykte om at disse er varme/klamme om sommeren og kalde om vinteren - eller er jeg bare forutinntatt? I tillegg innbiller jeg meg at inn/utstigning av bilen er lettere med standardsetene ... eller?

Felger: Som flere her på forumet har vært inne på tidligere finnes det felger som gjør seg bedre en de originale felgene, selv om Møller hevder dette er noe av de dyreste felgene de har. Min tanke var å sette disse på vinterhjulene, men det blir jeg frarådet av selger. Han hevder at på grunn av sin lukkede form egner de seg dårlig som vinterfelger da snø og is vil kunne pakke seg på innsiden. Det nærmeste vi kommer vinterføre her i Bergen er slaps så det kan kanskje være tilfelle?  Noen som har erfaring?

Svært takknemlig for tilbakemeldinger.

Hilsen
snarlig elbil eier :)

Ecinnaj

Sitat fra: tth på mandag 07. august 2017, klokken 09:22
Hei - vi er i sluttfasen i bestilling av nye eGolf og valgets kvaler er mange. Siden mange av dere allerede har mottatt bilen er det kanskje råd/synspunkter å få?

Bilen ble bestilt i mai og den går i produksjon medio september, dermed nærmer tiden seg hvor bestillingen fryses, så avklaringene begynner å haste. Listen over ekstrautstyr er avklart, men jeg har fortsatt ikke landet farge-, sete- og felgvalg.

Farge. Familien har alltid beskyldt meg for å være kjedelig i fargevalg på bil og det har ofte blitt sølv ut fra makelighetshensyn - skitten syns ikke så lett. Ut fra en begrenset fargepalett å velg i for eGolf landet jeg/vi i første omgang for ``Indiumgrey``, når jeg nå har sett bilen med den fargen er jeg ikke så sikker lenger. Har også vurdert ``Oryxwhite Pearl``, men er usikker på den pluss jeg har hørt det er vanskelig å få den fin igjen om uhellet skulle være ute. ``Pure White`` kan være et alternativ - med mørke bakruter. Spørsmålet blir da: er standard lakk like sterk som metallic?

Seter: Har valgt standardsetene selv om skinnsetene virket gode å sitte i. Har aldri tidligere hatt skinnseter ut fra rykte om at disse er varme/klamme om sommeren og kalde om vinteren - eller er jeg bare forutinntatt? I tillegg innbiller jeg meg at inn/utstigning av bilen er lettere med standardsetene ... eller?

Felger: Som flere her på forumet har vært inne på tidligere finnes det felger som gjør seg bedre en de originale felgene, selv om Møller hevder dette er noe av de dyreste felgene de har. Min tanke var å sette disse på vinterhjulene, men det blir jeg frarådet av selger. Han hevder at på grunn av sin lukkede form egner de seg dårlig som vinterfelger da snø og is vil kunne pakke seg på innsiden. Det nærmeste vi kommer vinterføre her i Bergen er slaps så det kan kanskje være tilfelle?  Noen som har erfaring?

Svært takknemlig for tilbakemeldinger.

Hilsen
snarlig elbil eier :)
Jeg har ikke fått bilen enda så kan ikke svare på alt.

Men setene
skinnsetene er "dypere" enn stoff setene så de er litt mer tungvindt å komme seg inn og utav. Synes jeg.

Farge
Har selv valgt indium grey siden det er en fin farge og er ganske praktisk mtp riper og steinsprut.
Men jeg synes både den blå å den grønne var ganske fine ;)
Ikke hør på hva andre sier det er du som skal ta vedlikeholdet på bilen ;)

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA